Beantwoorden
WouterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe surround versterker: Denon AVR-3800. Ik heb het probleem dat de tv-box vrij dominant is.

Naast de tv-box heb ik ook nog een NVidia Shield. Tv-box is aangesloten op hdmi poort 1, Shield op poort 2.

Als ik hdmi CEC aanzet, kan ik met één druk op de knop (vd tv-box afstandsbediening) zowel de tv, versterker en tv-box aanzetten. Omgekeerd ook met één druk op de knop alle drie de toestellen uitzetten. Het probleem is nu dat wanneer ik switch naar de NVidia Shield, hij na een 3-tal seconden terugspringt naar de tv-box. 

Als ik CEC uitzet, blijft hij wel op de Shield staan, maar dan heb ik meerdere afstandsbedieningen nodig om alles aan en af te zetten. 

Iemand anders nog dit probleem? Met de vorige versterker (ook Denon) had ik dit probleem niet. 

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: TV-Box & Denon AVR-3800

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

Klopt, de HDMI CEC-implementatie van de TV-box is nogal dominant. Dit zou je als een bug kunnen beschouwen. Meer info over de implementatie van Telenet op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

Een mogelijke oplossing is om een universele afstandsbediening te gebruiken van je tv-toestel of een andere fabrikant die HDMI CEC op een betere manier heeft geïmplementeerd.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

@WouterC je kan natuurlijk ook de Telenet Tv app installeren op uw NVidia Shield zodat je uw tv box niet moet gebruiken 😉

Werkt prima trouwens. Ik gebruik zelf alleen maar de Telenet Tv app en mijn Tv Box staat op mijn slaapkamer . We gebruiken deze zeer zelden. 

De tv box houden we momenteel omdat we anders de Tv posten kwijt zijn moesten we naar de Flow optie gaan.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

@WouterC 

Wat me niet helemaal duidelijk is uit je bericht; zijn je toestellen aangesloten op de TV die dan via HDMI ARC geluid stuurt naar je Denon AVR. Of zijn je toestellen aangesloten aan je Denon AVR, die dan als enige aangesloten is op je TV.

 

Ik heb geen surround versterker, maar merk bijvoorbeeld ook dat als ik op een andere HDMI-input zit dat de TV (soms!) uitgeschakeld wordt als ik de TV-box uitschakel. Mijn TV verspringt echter wel niet automatisch terug naar de TV-box.

 

Als alles is aangesloten op je surround, dan kan het mogelijk zijn dat deze iets gevoeliger is voor de CEC dominantie dan een TV of je vorige surround ontvanger.

Wat je eventueel kan proberen, als je TV een HDMI (e)ARC poort heeft; probeer dan eens je Denon daar op aan te sluiten en je andere toestellen ook aan je TV te hangen ipv via de Denon. Misschien werkt dat beter.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WouterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

Alle toestellen zijn aangesloten op de versterker. 
Ik heb ooit al eens geprobeerd om alle toestellen op de tv aan te sluiten, maar liep tegen issues met ARC aan. Niet alle geluidsformaten werden mooi doorgegeven. 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen


@Ex-Netweter  schreef:

Klopt, de HDMI CEC-implementatie van de TV-box is nogal dominant. Dit zou je als een bug kunnen beschouwen.


🙄🙄🙄

Zucht...

Zegt iemand die zelf geen TV-box heeft...

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

@Ex-Netweter wat doe jij hier eigenlijk op dit forum zoals ik al eerder aanhaalde in een andere topic haat jij Telenet door en door en het enige wat je kunt is Telenet bashen en als er iemand een probleem voorheeft zeggen ga bij de concurrentie of gebruik een ander toestel. get a life!

@Suzy ik heb heb hier al voor minder onder mijn voeten gekregen, meneer heeft geen enkel Telenet product en is hier enkel aanwezig om haat te spuwen.

kijk maar eens op userbase ook het is daar nog veel erger.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen

De afstandsbediening heeft niets van doen met CEC. Iedereen kan dat immers zelf vaststellen. In de plaats van de afstandsbediening te gebruiken, gebruik eens de toetsen van het toestel. Wat kan je dan vaststellen? Het gedrag van CEC is in beide gevallen identiek.

Geloof dus geen kunstenaars die om de haverklap aanraden om wat anders te kopen om van de regen in de drop te komen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen


@TRL  schreef:

@Ex-Netweter wat doe jij hier eigenlijk op dit forum zoals ik al eerder aanhaalde in een andere topic haat jij Telenet door en door en het enige wat je kunt is Telenet bashen en als er iemand een probleem voorheeft zeggen ga bij de concurrentie of gebruik een ander toestel. get a life!

@Suzy ik heb heb hier al voor minder onder mijn voeten gekregen, meneer heeft geen enkel Telenet product en is hier enkel aanwezig om haat te spuwen.

kijk maar eens op userbase ook het is daar nog veel erger.


@TRL bedankt om me te mentionen. We houden iedereen op De Netweters aan dezelfde standaard en zullen er zeker op toezien dat iedereen die zich er niet aan houdt aangesproken wordt hierop. We doen dit meestal (niet altijd) eerst via een privébericht en als er dan geen gedragswijziging volgt, benoemen we dit ook publiek.

We hebben het hier op De Netweters ook al eerder gezegd, iedereen mag zijn mening geven op een beleefde en respectvolle manier. Maar als het enkel is om olie op het vuur te gooien of Telenet alleen maar negatief in beeld te brengen en voor de rest niets bij te dragen in de thread waarin de reactie wordt geplaatst, is het beter dat die personen zich niet mengen en hun reacties voor zichzelf houden. We gaan ervan uit dat wanneer je reageert in een thread je dit steeds doet met de intentie om de topic starter te helpen met de initiële vraag of met het zoeken naar een oplossing voor de situatie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CEC van TV-box reageert dominant tov andere toestellen


@TRL  schreef:

@Ex-Netweter wat doe jij hier eigenlijk op dit forum zoals ik al eerder aanhaalde in een andere topic haat jij Telenet door en door en het enige wat je kunt is Telenet bashen en als er iemand een probleem voorheeft zeggen ga bij de concurrentie of gebruik een ander toestel. get a life!


@TRL Iemand persoonlijk aanvallen op een Forum is niet netjes en in ieder geval ongepast.

Als je vindt dat bepaalde posts niet door de beugel kunnen, kan je dat melden aan de moderatoren: bij iedere post is er een knopje om "ongepaste inhoud te melden" !

Akkoord dar rafb niet de grootste supporter is van Telenet, maar hij heeft hier op Netweters al heel veel correcte en objectieve info gegeven en gebruikers geholpen.

Op zijn naam Over rafb - De Netweters staan 300 "likes" en 36 "oplossingen". Hij doet dus wel degelijk veel meer, dan alleen "Telenet bashen" 🤗

Als je de posts van iemand niet meer wilt zien kan je deze persoon ook "Negeren" 🤔