24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Sedert mijn verhuis beschik ik over de nieuwe digicorder. Ik was enthousiast over de uitleg van de technieker, vooral over het feit dat ik nu met één afstandsbediening al mijn toestellen kan bedienen, de toetsen oplichten als het donker wordt en je ook de toestellen kan bedienen met je stem - al gebruik ik deze laatste mogelijkheid niet.
Na drie maanden te werken met de nieuwe digicorder, begin ik me stilaan de vraag te stellen of ik er wel goed aan gedaan heb om over te stappen omwille van de volgende problemen die zich geregeld voordoen:
1) "Even geduld" -ik vermoed dat er dan updates doorgestuurd worden- maar nadien verandert het toestel volledig zelfstandig van zender. Voorbeeld: ik luister naar de radio, toestel gaat op "Even geduld" en nadien ga ik niet terug naar de radio maar naar een TV zender.
2) Regelmatig "bufferen" waardoor alles blokkeert. Soms helpt het om alle toestellen uit te schakelen en terug op te starten, maar soms ook niet.
3) Gelinkt toestel: dit is in mijn geval het home cinema systeem. Ik moet dit op geregelde tijdstippen terug linken (heeft misschien te maken met updates??)
4) Herinneringen: spijtig dat je geen keuze hebt om het tijdstip te kiezen of om automatisch naar de zender/programma te gaan zoals bij de vorige digicorders.
5) Mijn TV - Geplande opnames: series die afgelopen zijn kunnen niet verwijderd worden uit de Geplande opnames.
Worden hier -binnen afzienbare tijd- nog oplossingen voor voorzien?
@Ex-Netweter
"even geduld " zie ik alleen bij het opstarten. Dat is dan ook maar hoofdzakelijk omdat ik in eco mode start.
"bufferen" is niet normaal. Ik weet niet wat je bedoeld met terug opstarten. Is dat met de knop achteraan de tv-box. Indien niet dat eens proberen.
"gelinkt toestel" Is niet normaal. Moet eigenlijk wegblijven bij goed opgestart systeem.
"herinneringen" Is inderdaad niet mogelijk.
"geplande opnames" kunnen per aflevering op eenvoudige wijze verwijderd worden. Via telenet app. (In app: wegvegen, niet selecteren)(dit geeft geen garantie dat je de opname niet krijgt.)
Titel even aanpassen ? Is TV-box geen digicorder...
Ik test de TV-Box als sinds het prille begin en heb geen van bovenstaande problemen (buiten puntje 4 & 5) nooit gehad. Heb hier al vaker gemerkt dat het van gebruiker tot gebruiker afhangt.
@m-jan20 schreef:
Bufferen: is de TV-Box aangesloten via een netwerkkabel of via wifi? Netwerkkabel geeft bij mij nooit problemen. Indien toch met de netwerkkabel: misschien zit u over je verbruikslimiet van internet, en dan wordt je op verlaagde snelheid gezet. Dit kan problemen geven het het bufferen (niet zeker of dit effectief effect heeft @Suzy ).
@m-jan20 zelfs als je over je maandelijkse limiet van je Telemeter zit en op smallband wordt gezet, heeft dit geen impact op je TV-box. Dit omdat de internet streams die voor je TV-box gebruikt worden, apart lopen op de modem. Maar buffering heeft effectief wel met het netwerk te maken, sowieso de bekabeling en aansluitingen nakijken. Beste resultaat heb je nog altijd met een directe UTP op de modem van Telenet. Af en toe zijn er algemene storingen die 'buffering' problemen kunnen veroorzaken, vorige week was dit bijvoorbeeld 1x het geval.
heb hier net dezelfde problemen, ook de netfilx app werkt niet zoals het moet, zwart beeld, vanzelf afsluiten, geen film of serie kunnen laden (blijft op 24% staan)
Ik kan alleen meedelen dat ik ook probleem 1 met regelmaat ondervind.
Het ‘even geduld’ scherm en dan springen naar een of andere tv uitzending, voornamelijk als de radio opstaat of als we uitgesteld kijken. Beide gevallen betekent streamen en ik heb de indruk dat als de stream hapert, de box er niet goed mee om kan.
In plaats van verder te gaan, een korte reset en naar tv ( wat dan geen streaming is, maar gewoon info op de kabel is)
Met de laatste release (oktober 2019) is het wat beter maar toch hinderlijk.
het lijkt dat de box geen buffering doet of niet voldoende om stream haperingen op te vangen. Of de hapering netwerk of content server streaming problemen zijn kan ik niet onderscheiden.
de andere problemen heb ik niet onmiddellijk last van.
Kijk uw kabels eens goed na.
Start het hele systeem eens terug op. Een na een vanaf de modem telkens wachten tot het vorige klaar is.
Als je dan nog problemen hebt neem dan contact met Telenet en vraag om uw aansluiting na te zien op storingen. Storingen niet alleen bij u, maar ook in de buurt.
Succes
@janne_man schreef:
@Theo2 schreef:
Titel even aanpassen ? Is TV-box geen digicorder...
@Suzy Als je via een zoekrobot hier terecht komt zie je niet dat het een subrubriek is van de Tv-box. De vraag van @Theo2 lijkt me terecht.
@janne_man @Theo2 terechte bemerking, heb de titel onmiddellijk gewijzigd. 😉