Beantwoorden
Golfpaal1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

Deze melding krijg ik op mijn ipad op de telenet tv pagina

ook op de app krijg ik een foutcode en dezelfde boodschap (code 1102

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

0 Likes
50 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Golfpaal1  schreef:

Deze melding krijg ik op mijn ipad op de telenet tv pagina

ook op de app krijg ik een foutcode en dezelfde boodschap (code 1102


Ik heb die melding ook op al mijn iPads wanneer ik een live uitzending of iets met terugkijk TV tracht te bekijken. Mijn opgenomen programma’s zijn geen probleem. 
Ik heb trouwens die problemen al twee dagen. De tvOS versie heeft dit probleem niet. 

De exacte foutmelding is:
‘Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1102’

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem als ik de app gebruik op mijn iPhone/iPad (Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1102). Als ik via de Apple TV kijk, werkt alles zoals zou moeten…

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Golfpaal1  schreef:

Deze melding krijg ik op mijn ipad op de telenet tv pagina

ook op de app krijg ik een foutcode en dezelfde boodschap (code 1102


Momenteel is er algemeen issue met de Telenet TV-app na de laatste iOS-update. 

De technische collega's zijn al op de hoogte en werken aan een oplossing.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Bjarne moet zeggen, heb daarnet eens de telenet TV app op m'n Apple TV geïnstalleerd en ik heb meer of een uur onderbroken kunnen kijken naar één, het nieuws en thuis erna kunnen kijken zonder problemen en een heel groot stuk van het programma na thuis, dus meer of een uur zonder problemen.

het is een Apple TV HD nog, en daarop bij mij geen problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Dat is al goed nieuws, @Master-Magic !

Het issue zou zich voornamelijk voordoen via een iPad en op enkele iPhones. 

Apple TV zelf zou inderdaad geen impact mogen hebben. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Bjarne  schreef:

Dat is al goed nieuws, @Master-Magic !

Het issue zou zich voornamelijk voordoen via een iPad en op enkele iPhones. 

Apple TV zelf zou inderdaad geen impact mogen hebben. 


@Bjarne Wordt er gesproken van een compensatie? Het is tenslotte een dienst waarvoor we betalen. 

Het probleem duurt nu al meer dan een week !!


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Bjarne Het klopt niet dat het na de update van apple is, het probleem is begonnen, op 22/12 en de update was een week eerder.

Het probleem zit ook niet bij ios. Met een afgeschermde browser kun je perfect kijken, met vpn ook. Het probleem zit wel degelijk bij telenet die de ipad uitgesloten heeft van de streams.

Ik heb nu aan de helpdesk al 3 keer de foutcodes doorgegeven en nog snappen ze het niet. Eerste 5 dagen was er ontkenning, nu zitten we op dag 9 en nog altijd geen oplossing. Er zal moeten een financiele compensatie komen. Sinds de migratie begonnen is van de drie apps was het al duidelijk dat de servercapaciteit niet voldoende was, dus sluiten ze maar een boel mensen af?

Als er tegen maandag geen oplossing is zal ik nog een stap verder gaan.

knotwilg
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

ook op laptop en imac doet dit zich voor 

heb gisteren een uurtje kunnen kijken en is weer niks meer is niet leuk

 

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

All

 

Ik begrijp dat dit allesbehalve een fijne (kijk-) ervaring voor jullie is.  Ik garandeer jullie dat ik de afgelopen dagen hier dan ook de nodige druk intern heb op gezet.

Wat ik al kan meedelen is dat onze technische dienst deze ochtend opnieuw heeft samengezeten met de partner om verder te werken aan de oplossing en de stand van zaken te bekijken. Een ETA is momenteel nog niet gekend. Meer informatie heb ik hier jammer genoeg zelf ook nog niet over. Ik blijf er uiteraard achter zitten en blijf jullie op de hoogte houden van zodra er meer duidelijkheid is.

 

Verder zal er geen compensatie worden toegekend, aangezien dit issue zich enkel voordoet op iPad en enkele iPhones. Klanten kunnen nog steeds TV kijken via de Telenet TV-box of via een ander toestel. Telenet is ook op de hoogte en werkt aan een oplossing.

 

Nogmaals, ik begrijp dat dit issue allesbehalve aangenaam is en al enige tijd in beslag neemt. Maar ze zijn er mee bezig en er wordt gewerkt aan een oplossing. Van zodra we extra informatie hebben, delen we deze hier.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Bjarne 

Uw antwoord is weinig bevredigend.

Kunt u mij uitleggen waarom wij maandelijks volledig abonnementsgeld moeten betalen als de service van telenet maar half werkt?

Ik zit dagelijks 2 uur in de trein, zegt u nu dat dan maar de tvbox moet meenemen op de trein? Of gaat telenet ons tijdelijk een ander toestel geven waar het wel op werkt tot telenet eindelijk een oplossing heeft gevonden voor een probleem dat ze zelf gecreëerd heeft. Tot 22 december werkte de app perfect, zelfs na de update naar 16,2. Toch blijft telenet leugens verspreiden dat het aan de update ligt.

Ik zal nog maar eens klacht indienen bij de ombudsdienst en nogmaals proberen de kranten warm te maken om telenet onder druk te zetten. 

De volledige helpdesk van telenet is ondermaats.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app




@Bjarne  schreef:

Verder zal er geen compensatie worden toegekend, aangezien dit issue zich enkel voordoet op iPad en enkele iPhones. Klanten kunnen nog steeds TV kijken via de Telenet TV-box of via een ander toestel. Telenet is ook op de hoogte en werkt aan een oplossing.


Allereerst heb ik respect voor de moed dat je hebt om hier toch eens op te reageren. Alleen wat jammer dat we eigenlijk geen bal meer weten als ervoor. Weet Telenet zelf wel waar het probleem zit? Aangezien je aangeeft dat het probleem alleen op 'iPad en enkele iPhones' is, dan is mijn vraag welke iPhones? Toevallig alle iPads en alle iPhones van mij en die van mijn omgeving in de kennissen en familie? En kom nu weer niet af met die update van 16.2 😡 Zo'n uitspraken alleen al zegt iets over de competenties daar, laat staan over het onbekwame ontwikkelingsteam dat zonder schaamte durft te zeggen dat de afstandsbediening dat al twee jaar bij een Apple TV wordt meegeleverd nog steeds niet optimaal wordt ondersteunt.

Ik ga er vanuit dat wanneer er wordt gesproken over 'enkele iPhones' je ook perfect weet wie de gedupeerde zijn. In principe heeft het ontwikkelingsteam hier alle tools voorhanden om dergelijke zaken te analyseren. Als het dan toch maar over enkele iPhones gaat is het dan niet wat krenterig van Telenet om hier niets aan te doen?

@Bjarne Ik weet dat je een rol hebt te spelen als medewerker van Telenet maar zeg eens eerlijk. Als jouw lokale bakker plots door een defect in zijn snijmachine jouw dagelijks maar een 3/4 brood meegeeft zonder ook maar iets te zeggen van een sorry of iets anders lekkers meegeeft zou jij dit zomaar laten gebeuren? Ben jij dan zo'n timide persoon dat zich zomaar laat doen. Ik denk het niet. Natuurlijk kan en mag je op deze forums niet uit je rol vallen. Maar is een helpdesk waarvoor je werkt er niet om te helpen? Ook al moet je misschien alternatieve en creatieve oplossingen bedenken of compenseren zodat de klant niet de dupe wordt van een technische storing bij jullie die al weken duurt.

De reden die je aangeeft om zogenaamd geen compensaties uit te delen houdt geen steek! Ik heb geen andere toestellen. Mag ik een onkostennota indienen? Of kan ik terecht bij een Telenet winkelpunt om tijdelijk een ander toestel op te halen? Jij, jullie als helpdesk medewerkers hebben als eerste instantie de taak om op te komen voor de klanten. Niet voor de aandeelhouders. Uiteraard zal je overste wel het tegendeel zeggen. Maar is het niet jouw taak om klanten tevreden te houden?

Als het dan toch maar om enkele iPhones gaat. Is het dan niet mogelijk om die tijdelijk een Tadaam account te geven? Zo kunnen die gedupeerde toch nog aan de slag. Als dat niet lukt wat dacht je dan om het abonnement van de TV Vlaanderen app eens te vergoeden voor het ongemak? Maar doe iets...Ik had in principe al tevreden geweest met één enkele TV film maar ik verwacht wel van een klantendienst om creatief aan oplossingen te werken. Ik verwacht niet van een klantendienst dat zij bepalen welke toestellen ik moet gebruiken en hoe en wanneer ik die mag en kan gebruiken. Ik wil met een Apple apparaat onderweg TV zien. Dat is dan ook de reden waarom ik voor die bepaalde dienst heb gekozen bij jullie.

En geloof me iedereen heeft hier baat bij aan duidelijkheid over die compensaties. Vandaar mijn vraag hier: https://www.netweters.be/t5/Lounge/Telenet-wanneer-en-hoe-worden-compensaties-uitbetaald/m-p/158821#... Als je nog wat moed over hebt mag je gerust daar het beleid neerschrijven over de vergoedingen die klanten eventueel kunnen verwachten van jullie. Dat maakt de spelregels meteen duidelijk en eerlijk voor iedereen. Nu hanteren jullie gewoon een individueel beleid met blijkbaar telkens wat verzonnen regeltjes. 

Als ik een stroomonderbreking heb van meer dan vier uur dan heb ik net zoals elke gedupeerde recht op een vergoeding. Dat is een duidelijk spelregel van Fluvius dat je allemaal netjes kan nalezen. 

Wat ga je bijvoorbeeld zeggen als One klanten plots al weken niet meer met hun vaste telefoon kunnen bellen?


@Bjarne zou schrijven:

Verder zal er geen compensatie worden toegekend, aangezien dit issue zich enkel voordoet op vaste telefoons. Klanten kunnen nog steeds bellen via hun mobiel. Telenet is ook op de hoogte en werkt aan een oplossing. Trouwens One gebruikers betalen zogenaamd geen extra voor hun vast toestel. Een vergoeding voor dit ongemak kan er dus ook niet zijn.


Wat ga je bijvoorbeeld zeggen als de TV Box plots niet meer werkt op Samsung TV's maar wel op alle andere merken? Dit klinkt misschien wel belachelijk maar leunt wel heel hard tegen de realiteit waar we nu inzitten.


@Bjarne zou schrijven:

Verder zal er geen compensatie worden toegekend, aangezien dit issue zich enkel voordoet op Samsung televisies. Klanten kunnen nog steeds TV kijken via de Telenet TV-box op een ander merk van televisie. Telenet is ook op de hoogte en werkt aan een oplossing.


Iedereen hier heeft hier baat bij om te weten of er al dan niet een eerlijke compensatie komt voor een technische storing dat al weken duurt! Morgen werkt er bijvoorbeeld bij jouw een dienst niet en Telenet blijft maar verder factureren zonder dat er iets aan de hand is. Als klant wordt je op deze manier niet netjes behandelt en dat getuigt ook de ontevredenheid dat maar blijft groeien.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@BillyX  schreef:



Ik ga er vanuit dat wanneer er wordt gesproken over 'enkele iPhones' je ook perfect weet wie de gedupeerde zijn. In principe heeft het ontwikkelingsteam hier alle tools voorhanden om dergelijke zaken te analyseren. Als het dan toch maar over enkele iPhones gaat is het dan niet wat krenterig van Telenet om hier niets aan te doen?

Telenet weet dat jij toch betaalt, dus waarom zouden ze extra kosten maken? Het probleem ligt bij "partner" Liberty Global in Nederland die het nieuwe tv-platform beheert. En developers hebben ook kinderen en kerstvakantie. Ik vermoed dat een oplossing gemakkelijk meer dan een maand op zich laat wachten, vermoedelijk moet de playersoftware van de TV-app op iOS/iPadOS aangepast worden waardoor het probleem pas opgelost geraakt met een nieuwe release.

 


@BillyX  schreef:

Als jouw lokale bakker plots door een defect in zijn snijmachine jouw dagelijks maar een 3/4 brood meegeeft zonder ook maar iets te zeggen van een sorry of iets anders lekkers meegeeft zou jij dit zomaar laten gebeuren? Ben jij dan zo'n timide persoon dat zich zomaar laat doen. Ik denk het niet. Natuurlijk kan en mag je op deze forums niet uit je rol vallen. Maar is een helpdesk waarvoor je werkt er niet om te helpen? Ook al moet je misschien alternatieve en creatieve oplossingen bedenken of compenseren zodat de klant niet de dupe wordt van een technische storing bij jullie die al weken duurt.




Dan ga ik naar een andere bakker.





0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Ex-Netweter Het is toch redelijk duidelijk waar het probleem ligt, 

De app werkt als voorheen, je kan je opnames zien, tv gids, wat er afspeelt, enkel de streams werken niet. Gebruik je een vpn of verhul je je browser dan werkt alles perfect.

Telenet schakelt moedwillig de ipads uit om hun beperkte capaciteit te maskeren. Hoe kun je het anders verklaren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Als je overtuigd bent dat dit moedwillige sabotage is, dan wil je zo'n bedrijf toch geen euro meer betalen?

 

0 Likes