Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Ik las hier enkele berichten over dit onderwerp.

Ik vraag me concreet af: als ik morgen een TV-box ga halen in de TN-winkel, zal mijn Harmony (Elite) afstandsbediening met die box (blijkbaar Humax 2008C) nog even goed samenwerken als met mijn oude Digicorder?

 

0 Likes
13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

@riji de tv box versie is aan de hand wat ze in de shop in stock hebben, je kan even goed de eerste versie nog krijgen van de tv box, 

normaal werken de afstandsbedieningen van harmony er nog op, de code's zijn nog niet veranderd 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

alvast bedankt.

Begrijp ik het goed dat uitsluitend Humax 1008C met Harmony werkt?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

@riji neen ze werken er normaal beide mee, alleen heb je geen keuze van versie als je ene gaat halen in de shops van telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

oké, nu ben ik helemaal mee

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Ik heb een TV Box eerste generatie, en mijn Harmony One werkt daar perfect mee. 

Ziggo Mediabox Next heb ik genomen als device. Staan hier ook topics over.

 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Ik startte dit bericht en kan nu met voldoening bevestigen dat de nieuwe TV-box inderdaad werkt met mijn Harmony afstandsbedieningen.
Dit zowel met de Elite als met de Companion. Merk op dat het beide types zijn die met een hub werken.
Ik ben de 2 TV-boxen type Humax 2008C gaan halen in de TN-winkel en hoorde daar dat dit type nu courant is.
Bij de Harmony setup heb ik de TV-box moeten ingeven als Humax type 2008C-STB-ZG  (ZG voor Zigo).

Ik ben evenwel verrast dat de ruil toch niet gratis is, zoals beweerd wordt.
Ik ontving een mail van TN waarbij een eenmalige kost van 50 euro wordt aangerekend: "Schadevergoeding tv toestel".
Weet iemand wat dit juist betekent?
Ik had een digicorder in huur en 2 digiboxen in eigendom en heb die geruild voor 2 TV-boxen.

 

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat je toestellen hebt ingeruild die uw eigendom waren, hoe raar dat ook moge klinken. En / of dat je drie toestellen inruilt voor twee TV-Boxen

Wanneer je een gehuurde digicorder omruilt voor een TV-Box is dat effectief kosteloos.

Maar een exact antwoord op uw vraag zal enkel Telenet u kunnen verschaffen vrees ik.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Dat klopt niet tenzij de gehuurde digicorder beschadigd was. In dat geval zou je bij de ruil moeten getekend hebben voor de schade aan dat toestel.

De twee digiboxen heb je weggegeven aan Telenet. In principe kan je eigen toestellen niet ruilen.

In principe heb je nu één TV-Box die je huurt of inbegrepen is in je abonnement (One). De tweede TV-Box huur je ook en dat is hetzelfde tarief als een Digibox (de helft van de huur van de eerste TV-Box of van een Digicorder.)

Als Telenet de twee Digiboxen effectief geruild hebben voor één TV-Box dan zou voor die tweede TV-Box geen huur aangerekend worden en zou je een vergoeding voor die tweed TV-Box betaald hebben voor dat toestel waardoor het je eigendom wordt. Als je naar je toestellen kijkt op mijn Telenet of via de telenet app (niet Telenet TV app) zou je kunnen zien of het gemerkt is als gehuurd of als 2de hands. (Ik schrijf zou, want tot nu toe is altijd beweert dan men geen eigen TV-Box [administratief] kan hebben).

Indien alle normaal verlopen is: dus huur voor 2de TV-Box en je hebt niet getekent voor schade aan de ingeleverde Digicorder, dan moet je die 50 euro terug vragen. Allicht heeft de medewerker van Telenet vergeten aan te duiden in het systeem dat het toestel binnengebracht werd.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

@riji lijkt me inderdaad niet correct te zijn, behalve als de gehuurde decoders die je hebt binnengebracht effectief beschadigd waren. Is dat niet, dan wordt er je normaal geen schadevergoeding aangerekend. Dus als hierover niets is gezegd tegen je in het Telenet center, neem je best even contact op met Telenet of ga je best even terug langs in het Telenet center waar je de decoders hebt binnengebracht. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Het gaat om te beginnen om een verkeerde benaming door TN "Schadevergoeding tv toestel", terwijl het om een decoder gaat.
Dit heeft mij op het verkeerde been gezet.

Verder is het blijkbaar een voortijdige aanrekening van 50 euro: je hebt na de ruil 30 dagen om je gehuurde digicorder terug te bezorgen;
pas daarna kan TN 50 euro aanrekenen.
Omdat mijn vrouw in die periode nog haar verloren gaande opnames wilde bekijken, had ik de digicorder niet meteen binnen gebracht.
Ze veranderde van idee en zo heb ik het toestel vandaag binnen gebracht in de TN winkel: het komt allemaal in orde, anders kom je
maar terug en lossen we het voor je op".

Overigens zijn mijn vrouw en ik, na een paar dagen gebruik, heel tevreden met de nieuwe decoder. Vooral de mogelijkheid om meerdere
profielen aan te maken en daar binnen niet enkel zenders te rangschikken maar ook te beperken is een hele stap vooruit.  
Ik kan de nieuwe tv-box voorlopig enkel aanraden.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Om volledig te zijn: mijn maandelijkse afrekening was correct.

Daar stond wel, blijkbaar als standaard tekst, vermeld: "Schadevergoeding tv toestel" terwijl het toch om een decoder gaat.

Misschien toch eens bekijken TN. 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

Hoe kon ik Telenet na al die tijd toch nog verkeerd inschatten: vandaag factuur ontvangen 2x 50 euro te betalen voor "Schadevergoeding tv toestel".

Ik mag nu nog maar eens naar de TN-winkel... hoeveel mag ik daarvoor aanrekenen?

 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Harmony AB en TV-box: werkt het nu (nog)?

update: Telenet winkel: vergissing van het systeem; 100 euro teveel gerekend......

"het systeem".....

 

0 Likes