Beantwoorden
Jente1990
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Star Wars Day De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Beste,

 

Ik heb de afgelopen maanden al verschillende keren met de helpdesk aan de lijn gehangen omtrent de facturatie van volgend abonnement: All-Internet + Telenet TV iconic

De prijs op de website zegt 70€/maand, is dit inclusief de huur van de tv-box, danktij de 'TV Iconic'? Want zo interpreteer ik het...

Ik ben op de hoogte van de aankomende prijsstijging maar het gaat mij vooral om die extra huurprijs van de box... 

 

Want nu wordt er bovenop de 70€ steeds nog eens 9,99€ huur TV-Box aangerekend. Elke keer na contact met de helpdesk gaven ze mij gelijk stuurden ze een creditnota om de maand nadien opnieuw die huurprijs aan te rekenen... 

Kan er hier iemand mij uitsluitsel bezorgen?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: All-Internet + Telenet TV iconic

 

 

0 Likes
35 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

@Jente1990 

Zoals ik het bekijk via de website is dit dus € 70 per maand maar met tv inbegrepen. 

Maar het lijkt er op zoals je het nu uitlegt dat jij tv en het internet niet in een bundel hebt staan maar apart in het systeem en op die manier betaal je die twee diensten apart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jente1990
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Star Wars Day De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Ik heb het besteld als bundel en er wordt wel degelijk 70€ aangerekend en dan steeds 9,99€ voor de huur van de tv box.

Die ze na telefonisch contact steeds weer laten vallen...

Zeer vervelend en dus louter een probleem in hun systeem? 

0 Likes
Philippe_
Moderator
Berichten: 33
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Hoi @Jente1990 

 

De prijs voor All-Internet + Telenet TV iconic is effectief €70/maand, inclusief de huur van 1 decoder.

Mocht dit verkeerd aangerekend worden, kan je toch best opnieuw contact opnemen met de klantendienst van Telenet. Als ze dit zelf niet kunnen oplossen voor je, kan hiervoor een dossier aangemaakt worden. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hiervoor elke maand opnieuw moet inbellen om dit te laten rechtzetten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Zoals ik je post lees,heb je wel die abbo bundel.

Op de telenet site staat inderdaad €70 (nu promo €60).

Er staat nergens dat men de tv box apart aanrekent,is een al in.

Zeg dit niet graag maar de klantendienst blijven bellen.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Je bent weer aan het punten zero scoren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

@Moaner 

En waar slaat zo een opmerking op? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?


@Jente1990  schreef:

Kan er hier iemand mij uitsluitsel bezorgen?


Die bundel kost 70 euro/maand inclusief één huurdecoder (Digicorder of TV-box)
Je hoeft die 9,99 euro/maand dus niet te betalen.

Verspil geen tijd meer aan de (telefonische) klantendienst, betaal elke maand meteen het correcte bedrag van 70 euro. (Vanaf 5 juni wordt dat 74,20 euro)
En betwist elke maand het fout aangerekend bedrag via volgend formulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/aanrekening/

Dat is elke maand 5 minuten werk en op die manier heb jij jouw deel van de overeenkomst correct uitgevoerd.
Vermoedelijk zal Telenet dit facturatieprobleem in de loop van 2023 wel oplossen.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

@Ex-Netweter en @Jente1990 en @Philippe_ 

Ik heb ook All Internet met Iconic TV. Ik heb twee digicorders en daar betaal ik wel degelijk € 19,98 extra voor. Zijnde tweemaal € 9,99 voor één digicorder.

De huur van de digicorder is dus niet inbegrepen in die € 70.

Mijn maandelijkse kost is dus (met nog eens € 11,95 voor streamz) in totaal 70 + 19,98 + 11,95 = € 101,93

Indien het er wel hoort in te zitten zal Telenet mij vele jaren maandelijks € 9.99 (de kost van één digicorder die inbegrepen is) teveel betaald mogen terugbetalen !!!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

De TV box zit wel inbegrepen in de Bundel All-Internet + Telenet TV.

Zie foto van mijn aankoopbevestiging. Dan hebben ze u altijd teveel aangerekend.

 

 

Schermafbeelding 2023-05-03 201712.jpg

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

De wet is zeer duidelijk:

De ondernemingen die goederen of diensten aanbieden, moet de prijs hiervan schriftelijk aanduiden op een leesbare, zichtbare en ondubbelzinnige manier.

De prijs is de totaalprijs te betalen door de consument, inclusief btw en alle andere taksen of diensten die de consument verplicht extra moet betalen. Deze prijzen zijn minstens in euro aangegeven.

bron: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/prijsbeleid/prijsaanduiding

Op de officiële prijslijst lees ik combinatiepakket "All-Internet + Telenet TV Iconic" voor de prijs van 70 euro/maand: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/

Wie meer betaalt, heeft niet goed opgelet. (Dat Telenet op deze manier systematisch klanten oplicht, verwondert me niet. Zie ook Streamz en Play Sports die korte tijd gratis aangeboden worden aan nieuwe klanten en automatisch tegen betaling verlengd worden zonder de klant daarover correct te informeren.)

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Het klopt 70 euro internet + tv 

Er zijn nog mensen met dit probleem dat ze hier gemeld hebben

en elke maand terug komt fout in systeem

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

Als ik even mag terug gaan in de tijd.

Ik herinner mij dat toen Telenet de (pseudo) bundel tv + internet ingevoerd heeft, het tarief van deze bundel de som was van de tarieven tv (kabel+auteursrechten) en internet. Daarom heb ik dat ooit een pseudo bundel genoemd. Voor zover mijn herinnering juist is, waren het klanten die reeds tv hadden van Telenet en bijkomend internet namen. Zij kregen dan een bundel waar ook nog extra moest betaald worden voor de decoder. Het administratieve registratiesysteem van Telenet liet niet toe om de beide producten afzonderlijk te registreren.

Als ik vandaag de tarieven bekijk dan zie ik kabelabonnement 14,30, auteursrechten 5,15 en All-internet  57,68. De som van deze drie elementen is 77,13 euro.

Het product dat vandaag verkocht wordt voor tv is Telenet TV iconiq aan 20,90 euro. Dit tarief omvat het kabel abonnement, de auteursrechten en een decoder.

Ik vraag me dus af of er geen subtiel verschil is in de benamingen voor het tv product waardoor oudere abonnees de decoder moeten betalen en recentere abonnees niet.

Het heeft tegenwoordig niet veel zin indien ik hier de subjectieve opmerking zou maken het zou niet mogen zijn.

@StefaanHrekening betwisten en klachtformulier invullen is de boodschap.

Als heel deze discussie haar oorsprong vindt in een verschillende interpretatie door twee (of meer) verschillende diensten zou het wel een kunnen dat de communicatie extern evengoed is als intern.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

All internet +TV kost 70 euro incl DigiboxAnyConv.com__All internet.jpg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur TV-box inbegrepen in All-Internet + Telenet TV?

@loti en @Ex-Netweter 

Ik maak jullie geen blaaskes wijs hé ...

Factuur 1 van 2.JPG

factuur 2 van 2.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes