24.836
netweters
|
153.091
antwoorden
|
20.771
vragen
|
Ik heb thuis al internet van telenet en neem er nu tv bij. Ik ga naar een telenet center, en ik dacht ik zal tv box meekrijgen en wss nieuwe modem om zelf te installeren.
Maar in center zeiden ze dat er iemand moet komen, dus maandag heb ik afspraak.
Nu krijg ik bevestiging en zie ik dat ik 85 euro moet betalen, is dit normaal? Is niet vermeld in center en dacht het ook zelf te installeren
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hmm, nee dat lijkt me niet normaal.
€85 is de prijs van een comfort installatie maar die is normaal op eigen vraag, zeker voor reeds bestaande klanten.
Ik zou contact opnemen met de klantendienst, navragen waarom dit net een betaalde interventie is en duidelijk vermelden dat je zelf niet gevraagd hebt voor een comfort installatie.
De website van Telenet is ook zeer duidelijk. Als self starter om een of andere reden (aan de kant van Telenet) niet mogelijk is, dan is de comfort installatie gratis!
- Gratis (zelf) installeren: Indien je in aanmerking komt voor een Self Starter-installatie, kan je jouw vaste Telenet-diensten gratis zelf installeren. Kan op het registratieadres geen Self Starter-installatie geboekt worden, dan kom je in aanmerking voor een gratis Comfort-installatie t.w.v. €85. Een technieker zal dan op het woonadres van de klant de Telenet-diensten komen installeren.
Bron: Internet + TV (telenet.be)
Dag @Kristof
Als je de installatie zelf niet kan uitvoeren doordat bijvoorbeeld het signaal nog niet actief is en geactiveerd dient te worden door een technicus, dan zou een Comfort-installatie inderdaad altijd gratis moeten zijn. Je kan best je bevestiging eens laten nakijken door de klantendienst of afwachten tot je de eerste aanrekening hiervan ontvangt. Onze collega's kijken het dan graag verder na.
Grtz
Vincent
@Kristof schreef:Ik heb thuis al internet van telenet en neem er nu tv bij. Ik ga naar een telenet center, en ik dacht ik zal tv box meekrijgen en wss nieuwe modem om zelf te installeren.
Maar in center zeiden ze dat er iemand moet komen, dus maandag heb ik afspraak.
Theoretsich moet er altijd iemand komen als een klant overgaat van Internet-only naar Internet+TV, want theoretsich zit er bij een internet-only klant een "internet-only" filter 😁. De KD kan niet vanop afstand zien of er een filter geplaatst is.
In de praktijk zit er meestal geen filter, en zou de klant de decoder zlef kunnen aansluiten.
@Kristof schreef:Nu krijg ik bevestiging en zie ik dat ik 85 euro moet betalen, is dit normaal? Is niet vermeld in center en dacht het ook zelf te installeren
Niets van aan trekken...