Beantwoorden
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Ik heb sedert een aantal maand een tv box ipv digicorder en die hapert precies regelmatig.

Hij heeft bvb van zaterdagnacht tot zondagavond geen enkel geprogrammeerd programma opgenomen, wat heel vervelend is want er waren een aantal series bij....

 

Het was ook niet de eerste keer dat ik bij mijn opgenomen programma's zag staan dat hij iets niet had kunnen opnemen, terwijl datzelfde programma op een andere locatie , maar  op een digicorder dus , wel opgenomen was ....dus aan de uitzending lag het niet....

 

Is dit normaal dat die dingen zo vaak mankeren of haal ik best een andere ?

 

De app ervan trekt trouwens ook op niks.   Op yelo , voor de digicorder dus, kan ik alle programma's zien, op die voor de tv box  quasi niks van vier, vijf of zes, voor de komende dagen.....

 

Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: Slecht functionerende tv box

0 Likes
75 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mislukte opnames TV-box

@Greta1 

Wat betreft opnames, daar is de laatste dagen wel wat misgegaan. Dikwijls gebeurt dat niet, maar elke keer is er een te veel. Dat het via een digicorder wel goed opgenomen is is heel goed mogelijk. Het zijn twee verschillende platformen, die hebben niets met elkaar te maken. Het is dus perfect mogelijk dat de digicorder perfect resultaat geeft en de tv-box niet, wat wel niet goed te praten is.

Je moet voor dat opname probleem geen andere halen, iedereen heeft er last van gehad. Het probleem ligt bij Telenet zelf.

Wat de gids betreft geldt hetzelfde. Normaal is dat wel OK. Je kan eens de app herinstalleren. Komt het dan nog niet goed, bel dan naar klantendienst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Ok, bedankt !

 

Ik heb vandaag ook een bericht gekregen dat er een van de komende dagen gewerkt wordt aan de app waardoor hij een nacht, morgen denk ik, niet beschikbaar zal zijn 😊.

 

We leven dus in hoop dat het daarna beter zal zijn 🙄😏.

Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box

@Greta1 

Als op de TV-box bij een programma "opname mislukt" staat deze niet wissen! De kans is groot dat ze later toch gelukt blijken!

Volgende deze week voorgehad:

Vijf opnames:

1. Vrijdag 4/9 The Salesman op NPO2

2. Zaterdag 5/9 The Sinner op VTM3

3. Zaterdag 5/9 The Teacher op Canvas.

4. Zondag 6/9 Undercover op Eén.

5. Zondag 6/9 Niet schieten op Eén.

 

Op maandag 7/9 zijn al opnames oké.

Op dinsdag 8/9 zijn opnames 1 en 2 mislukt. De rest oké.

Op woensdag 9/9 zijn opnames 1 en 3 mislukt. De rest oké.

Op donderdag 10/9 zijn opnames 1, 3, 4 en 5 mislukt. Opname 2 oké.

Op vrijdag 11/9 (vandaag) is alles terug oké!!!

 

Dus opname mislukt? Niet panikeren! De kans is groot dat dit alsnog goedkomt!

Waarschijnlijk komt dit door (cloud-)servers die tijdelijk onbereikbaar zijn?

 

Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

**bleep**, **bleep**, **bleep** , ik heb ze al vloekend al allemaal gewist 😒🙄.

En er waren er 2 bij die de eerste aflevering van een nieuwe serie waren , op Nederland, dus heb ik dan maar  gans die serie ook geannuleerd 😬😬😬.

 

Wij zijn aan zee en die opnames waren op de tv box thuis dus ik kon niet checken of ze er nu wel of niet opstonden...dom, dom, dom dus 🙄.

 

K vond het al raar dat ze er op stonden met opnames mislukt want de dagen ervoor stonden ze er waarschijnlijk wel als gelukt op 🤔.

T zal mij dus niet meer voorkomen en heel erg bedankt voor de tip 🙂.

Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box

@Greta1 

Je bent niet de eerste en zal zeker ook niet de laatste zijn....

De eerste keren dat ik dit voorhad heb ik zoals jij vloekend de (serie) opname(s) gewist.

Daarna viel mij op dat opnames die voorheen gelukt waren ineens mislukt waren.

Toen dacht ik 🤔 als ik deze laat staan komt dit misschien nog goed?

En ja hoor, met het gekende resultaat.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mislukte opnames TV-box


@Greta1  schreef:

Wij zijn aan zee en die opnames waren op de tv box thuis dus ik kon niet checken of ze er nu wel of niet opstonden...dom, dom, dom dus 🙄.


Met een TV box staan opnames nooit op de box zelf (er zit immers geen harde schijf in), maar altijd in de cloud.

 

Je kan die dus ook checken/bekijken vanaf een andere box, de Telenet tv app of de telenettv.be website. Al deze opties zullen hetzelfde resultaat geven.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mislukte opnames TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@Greta1 

Als op de TV-box bij een programma "opname mislukt" staat deze niet wissen! De kans is groot dat ze later toch gelukt blijken!

...

Dus opname mislukt? Niet panikeren! De kans is groot dat dit alsnog goedkomt!

Waarschijnlijk komt dit door (cloud-)servers die tijdelijk onbereikbaar zijn?


@Ex-Netweter yes, was het advies dat ik ook wilde delen! Het kan voorkomen op de TV-box dat opnames 3 dagen na opname als "onbeschikbaar" staan. Verwijder ze niet, na 48u komen deze terug beschikbaar. Het probleem is gekend bij Telenet en er wordt aan gewerkt. 😉

 

Uiteraard betekent dit niet dat er geen "mislukte" opnames kunnen voorvallen. Maar dat heeft meestal andere oorzaken en staat dus los van het probleem hierboven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Mislukte opnames TV-box

Dan pleit ik voor twee symbolen eentje "work in progress " en eentje "hopeloos".

0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Ja, dat weet ik dat ze in een cloud zitten en niet op de box staan, maar  als er staat "opname mislukt" zitten ze niet in de cloud ook he....

0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

K heb meer en meer de indruk dat het enige dat Telenet goed lukt de laatste tijd is hun tarieven weeral eens opslaan 🙄😒😡

0 Likes
ltjcarlito
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mislukte opnames TV-box

ik ben sedert 13/11 aan het bellen met de helpdesk van telenet owv hetzelfde probleem dat hier vermeld wordt. ook al voor gehad in januari, mei, september, maar de opnames stonden toen idd na 48u terug beschikbaar.
Nu gaat het over de opnames van the unit op Fox. Ik had melding gemaakt dat de opnames van 9/11 een fout gaven na 3 dagen, ondertussen ook die van 17/11. Er veranderd idd iets na 48u, de eerste opname staat half te bekijken (overlap met de volgende aflevering) dan nog een aflevering niet te bekijken en de volgende weer half te bekijken. Ondertussen blijf ik opnames verzamelen en geraakt mijn cloud vol met mislukte opnames. 3 weken gezever en gedoe met die upload en nog geen oplossing, en er wordt geen alternatief aangeboden hoor. zelfs op de helpdesk weten ze ofwel van niets (vinden zelfs mijn dossier soms niet terug) of zijn ze mede gefrustreed met mij omdat ik telkens opnieuw moet bellen om te melden dat het probleem niet opgelost is, integendeel. De laatste medewerkster claimde zelfs dat men geen tijd mag plakken op het oplossen van het probleem. Het enigste dat zeker is ginder, is dat er een vlagje bij mijn dossier staat, omdat het probleem niet opgelost is/niet opgelost geraakt, maar zoekt men wel begin ik me stilaan af te vragen. als jarenlange trouwe klant, voel ik me serieus koud in de k*kker gepakt

0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Ik heb de laatste tijd geen problemen meer gehad hieromtrent, dus hout vast houden.....

 

Wat ik wel weeral  eens gehad heb is dat een opname er maar half op stond omdat ze meer dan een half uur later begonnen was.....

 

Dat ze dat nu nog altijd niet kunnen, iets deftig opnemen of opslaan ondanks uurwijziging gaat er bij mij echt niet 🙄🙄🙄🙄

0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Lap, k heb weeral prijs, alle opnames van dinsdag staan mislukt, en na 4 dagen staan ze er nog altijd niet terug op 🙄🤨, k vraag me dus af of ze er ooit nog terug gaan opkomen 😡😡😡😡

 

Hun probleem is dus duidelijk nog altijd niet opgelost 🙄🙄🙄🙄🙄.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mislukte opnames TV-box

@Greta1 

Hier is er geen probleem met opnames van rond die periode.

Kan je eens zeggen over welke opname het kan gaan. Ik kan dan eens kijken of er met terugkijktv naartoe gegaan kan worden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes