Beantwoorden
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Mislukte opnames TV-box

Ik heb sedert een aantal maand een tv box ipv digicorder en die hapert precies regelmatig.

Hij heeft bvb van zaterdagnacht tot zondagavond geen enkel geprogrammeerd programma opgenomen, wat heel vervelend is want er waren een aantal series bij....

 

Het was ook niet de eerste keer dat ik bij mijn opgenomen programma's zag staan dat hij iets niet had kunnen opnemen, terwijl datzelfde programma op een andere locatie , maar  op een digicorder dus , wel opgenomen was ....dus aan de uitzending lag het niet....

 

Is dit normaal dat die dingen zo vaak mankeren of haal ik best een andere ?

 

De app ervan trekt trouwens ook op niks.   Op yelo , voor de digicorder dus, kan ik alle programma's zien, op die voor de tv box  quasi niks van vier, vijf of zes, voor de komende dagen.....

 

Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: Slecht functionerende tv box

0 Likes
75 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Mislukte opnames TV-box

Ik heb ook weer prijs. Sinds zaterdag staat de opname van factcheckers van één op mislukt. Heb de box gereset en de klantendienst gecontacteerd die zoals gebruikelijk weer geen weet had van een algemeen probleem en mij niet kon helpen de aflevering terug te laten bekijken. Ik kan ze wel tegen betaling in de tv theek bekijken!

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

Ook hier is het *weeral* eens fout gelopen. Diverse programma's zoals Farouk zijn niet opgenomen. De gelukkige met een abonnement op Terugkijk TV kunnen dergelijke programma's wel opnieuw opvragen.

 

Maar dan zit je nog met het vervelende feit dat je niet zo eenvoudig kan vooruitspoelen en dergelijke. Als je dus het programma wilt herbekijken ergens in het midden dan gaat dat niet. Ik snap echt niet dat anno 2020 zenders zoals VTM nog steeds halsstarrig het vooruitspoelen weigeren. Zelfs het journaal kan je niet vooruitspoelen.

Dringend tijd dat ze wat innoveren kwestie van reclame misschien wat meer product placement toepassen in plaats van 10 minuten de programma's te onderbreken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box

@BillyX @Silverwing 

Niet panikeren. Met een beetje geduld komt dit weer in orde! Zeker niet wissen!

Bekijk mijn post van 11-09-2020 10:14 hier in dit onderwerp.

Ik heb het ook al regelmatig voorgehad maar 9 keer op de 10 kwam dit terug in orde!

Factcheckers is hier momenteel ook mislukt.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

Niet panikeren? Wel nu heb ik tijd om te zien...straks niet meer. 
Je mag er toch vanuit gaan dat zoiets gewoon werkt of niet? Anders dan toch maar terug een HD inbouwen in die decoders?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box


@BillyX  schreef:

Niet panikeren? Wel nu heb ik tijd om te zien...straks niet meer. 
Je mag er toch vanuit gaan dat zoiets gewoon werkt of niet? Anders dan toch maar terug een HD inbouwen in die decoders?


Er zijn veel ergere dingen in het leven dan een mislukte opname....

Je kan je Tv-box terug omruilen voor een Digicorder.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Mislukte opnames TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@BillyX  schreef:

Niet panikeren? Wel nu heb ik tijd om te zien...straks niet meer. 
Je mag er toch vanuit gaan dat zoiets gewoon werkt of niet? Anders dan toch maar terug een HD inbouwen in die decoders?


Er zijn veel ergere dingen in het leven dan een mislukte opname....

Je kan je Tv-box terug omruilen voor een Digicorder.


Ik ben ermee akkoord dat zoiets niet regelmatig zou mogen voorvallen. Uiteraard kan er altijd eens iets mislopen, daarvoor is het nu eenmaal technologie. Maar ik zou sowieso voor geen geld van de wereld een TV Box nog willen inruilen voor zo'n vreselijk trage HD Digicorder.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

Uiteraard is de TV Box aangenamer in gebruik dan die traditionele Digicorder...maar dat wil niet zeggen dat je al die pijnpunten die geregeld terugkomen gewoon moet aanvaarden. Dan komt er nog eens bij dat de helpdesk van Telenet telkens van niets weet. Als jij elke maand je rekening iets te laat betaalt dan is Telenet daar ook niet blij mee...Integendeel zelfs ze straffen je nog financieel.

 

Als we het allemaal maar normaal vinden en zelfs goedpraten dan gebeurt er gewoon niets. Over de problemen mag en moet er gepraat worden. Tenslotte verwacht je een product dat gewoon werkt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Mislukte opnames TV-box

@BillyX Je hebt het toch gemeld aan de klantendienst? Want ze kwamen weer uit de lucht gevallen op de achterliggende dienst! Er zijn geen algemene problemen gemeld. Het ergste is dat ze verd... goed weten dat de fout bij hun ligt maar ze beweren altijd het tegendeel, er zal op het moment van opname een storing geweest zijn... Als die opname 3 dagen normaal staat en dan plots mislukt zal dat wel zijn, maar je krijgt dat niet in hun lege hoofden geprent.

Mislukte opnames bijhouden tot je er enkele hebt en dan nog eens terug contact nemen.....Dat zie je van hier dat ik dat ga doen!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box

@Silverwing @BillyX 

Ik ben er gerust is dat die opname van Factcheckers binnen een paar dagen terug beschikbaar is.

Waarschijnlijk een probleem met een server. Het is nu éénmaal technlogie en daar kan altijd iets mee fout lopen. Er is geen enkel apparaat dat tot het einde der tijden foutloos blijf draaien. Je kan daarvoor de klantendienst contacteren, geen probleem. Maar zij kunnen dat enkel melden aan de achterliggende diensten en kunnen je probleem gewoonweg niet onmiddellijk oplossen en je zal alleen maar nog meer gefrustreerd zijn. Telenet weet ondertussen al lang van het probleem en hopelijk doen ze hun best om dit op te lossen. Ik wacht ondertussen geduldig af en denk: "als we maar gezond zijn"....

I ❤️ my TV-box!

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

@Ex-Netweter @Je moet het niet telkens goedpraten al dat geklungel. Ja het komt wel goed is dat het motto? 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box

@BillyX 

Dit forum is waar Telenetklanten elkaar helpen.

Met dit kunnen we je niet helpen. We kunnen enkel raad geven.

Maar hopelijk heb je nu je hart kunnen luchten en voel je je beter.

En bij de concurrentie staat men met open armen klaar om je te ontvangen.

Maar denk eraan.... Het is altijd groener aan de andere kant van de heuvel.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mislukte opnames TV-box

@BillyX vrees dat dit beetje het nadeel is van opnames op de cloud, bij proximus gaan ook soms opnames verloren, en daar kunnen ze niet terug gevonden worden of terug gekregen, bij telenet lukt dit wel nog voor 90% dat de opnames terug komen.

alles heeft zijn voor en nadelen, het zijn nog kleine schoonheidsfoutjes dat er ooit wel eens uit gaan eens ze het probleem hebben gevonden dat dit veroorzaakt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

Jullie accepteren het geregeld falen van deze dienst veel te snel. 

 

Stel je voor zeg dat je documenten in de iCloud of op Google Docs ook geregeld verloren gaan? 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

Mislukte opnames TV-box


@BillyX  schreef:

Jullie accepteren het geregeld falen van deze dienst veel te snel. 

 

Stel je voor zeg dat je documenten in de iCloud of op Google Docs ook geregeld verloren gaan? 


Ik zou daar toch ook niet teveel op vertrouwen. Mijn belangrijke bestanden staan op een externe SSD.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mislukte opnames TV-box

Ongelooflijk sommige van jullie. Bedrijven draaien op dergelijke cloud diensten zoals G-Suite enzovoort. Elke smoes is blijkbaar goed om dergelijk *herhaald* falen van Telenet goed te praten. Wordt dit forum gerund door Telenet medewerkers??

Hier gaat het over een videodienst die niet degelijk werkt. En voor alle duidelijkheid er is niets verloren. De opnames zijn beschikbaar voor de terugkijk abonnees. Er zijn gewoon niet de correcte instellingen doorgevoerd waarbij die video gelinkt wordt aan je TV Box opnames.

 

Ik begrijp dat niet alles steeds perfect kan werken. Maar dit probleem komt geregeld voor. Te veel zelfs.

En dan het feit dat de helpdesk van Telenet je steeds van het kastje naar de muur stuurt met al

die standaard antwoorden. Alle servers draaien perfect, toestel uitschakelen en terug inschakelen. Fabrieksinstellingen terug instellen. 😩

 

Mij maken ze niet veel meer wijs daar. Maar voor alle

niet technisch aangelegde mensen is dat een ramp die aanbevelingen van de helpdesk. Soms gewoon puur tijdsverspilling. 

 

Dat velen van jullie een dienst die geregeld faalt zomaar aanvaardt dat begrijp ik niet....tenzij je zelf bij Telenet werkt. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.