42237
netweters
|
18637
gesprekken
|
20130
vragen
|
Ik heb sedert een aantal maand een tv box ipv digicorder en die hapert precies regelmatig.
Hij heeft bvb van zaterdagnacht tot zondagavond geen enkel geprogrammeerd programma opgenomen, wat heel vervelend is want er waren een aantal series bij....
Het was ook niet de eerste keer dat ik bij mijn opgenomen programma's zag staan dat hij iets niet had kunnen opnemen, terwijl datzelfde programma op een andere locatie , maar op een digicorder dus , wel opgenomen was ....dus aan de uitzending lag het niet....
Is dit normaal dat die dingen zo vaak mankeren of haal ik best een andere ?
De app ervan trekt trouwens ook op niks. Op yelo , voor de digicorder dus, kan ik alle programma's zien, op die voor de tv box quasi niks van vier, vijf of zes, voor de komende dagen.....
Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: Slecht functionerende tv box
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ze blijven bij Telenet volhouden dat het aan mijn tv box ligt en dat ik die moet resettennaar de fabrieksinstellingen , wat ik dan ook maar gedaan heb.
Maar uiteraard is er niks veranderd he, mijn opnames blijven mislukt 🙄🙄🙄
Niks van aantrekken en het advies van @Ex-Netweter volgen.
Het verleden heeft al meermaals uitgewezen dat die opnames later uit het niets weer kunnen terug komen.
In afwachting: VTM Go, GoPlay en VRT Nu 🙂
Vlg antwoord van telenet.......
We zien af en toe een error op je TV-box verschijnen wat deze hinder dus kan veroorzaken en dat hij dus even later pas de opnames kan raadplegen. Er zijn heel wat TV-boxen in omloop waardoor dit euvel i.v.m. de opnames uiteraard nog kan voorvallen. Een fabrieksreset zoals eerder aangegeven, kan dit euvel oplossen. Dit is bij jou niet het geval waardoor ik je aanraad je TV-box samen met je stroomkabel te gaan omwisselen in een Telenet winkelpunt in je buurt. Alle Telenet winkelpunten vind je via volgende link: https://bit.ly/3bza6nC. Je mag ons na de wissel gerust laten weten of je dit bij nieuwe opnames nog voor hebt. Liam
Test eens met TelenetTV.be of de Telenet TV app.
Wellicht zijn de opnames daar ook niet beschikbaar en heb je meteen het bewijs dat het niet aan je box ligt.
Uiteindelijk is de box maar één van de vele manieren waarop je opnames uit de cloud afspeelt.
Nee, ze zijn nergens beschikbaar, niet op tv, niet in de app en niet online.....
@Greta1 schreef:En t is weeral eens prijs, 3 opnames mislukt van vorige week woensdag en donderdag, waaronder de 8ste aflevering van fargo 😡😡😡😡.
Dezelfde aflevering van Fargo is bij mij ook mislukt.
ik ben er nogal gerust in dat dit binnen een paar dagen in orde komt.
Ja, dat is uiteraard ook altijd een oplossing he, maar ik kijk niet graag tv op mijn pc, k vind dat te lastig aan mijn ogen, en mijn man doet dat al helemaal niet 😏.
En ze zenden dat uit op tv, dus moet je het ook op tv kunnen bekijken he 🙄😏, altijd dat gedoe met die haperende cloud, ik word er gek van.
Ik ook, maar ondertussen erger ik er mij wel blauw aan, t is om de zoveel weken prijs 😤😤😤😤
zal iets algemeens zijn
niets wissen en afwachten
Ze zijn ondertussen weer boven water gekomen, 1 gisteren , de andere 2 vandaag.....
K moet er precies meer over zagen en reclameren, want dan is t de dag erna altijd weer in orde 😂😂😂😂😂
hier ook weer prijs
VTM4 mr inbetween
PLay6 ncis la
beiden van 11/3
reeds gebeld en ze zouden het doorgeven aan de technische dienst, want er was storm die avond... bull**bleep**, de afleveringen hierboven konden tem zondagavond bekeken worden
enfin, er wordt hier gezegd als je via pc/laptop/gsm wel aan die opnames kan, dat het aan je tvbox ligt... daar twijfel ik ook sterk aan, want ik heb 2 boxen en beide boxen geven weer dat de opnames mislukt zijn, terwijl ik wel via de app kan kijken. Dan zouden beide boxen "stuk" moeten zijn, en dat op hetzelfde moment. Ik vermoed dat er een probleem in hun software steekt waarbij er een of andere connectie op non-actief wordt gezet tot je er melding van maakt. De reden van mijn vermoeden is dat ik dit met mijn vaste telefoon ook al meegemaakt heb. 2 dagen geen gehoor, vanalles geprobeerd, denken dat het toestel stuk was, tot ik er een ander aan koppelde en hetzelfde probleem bleef bestaan. Uiteindelijk met de gsm contact opgenomen, bleek dat ze een update doorgevoerd hadden en ik een complete reset moest doen ...
fijn om weten dat we maandelijks 100 euro minstens mogen ophoesten voor een dienstverlening die op de **** trekt.
De problemen met de boxen bestaan al sedert 2018, we zijn 2021 en er is nog steeds geen oplossing aangeboden (jawel, ze weten verdomd goed waar het probleem zit)
Voor iedereen die nog zou denken dat het aan de tv box zou liggen, ben nu aan box nr.5 toe nadat de vorige vreemde kuren kregen en de laatste na een harde reset (uitgevoerd vanop afstand door de technische dienst)de ene na de andere foutmelding gaf. Het probleem van mislukte opnames is louter te wijten aan het verplaatsen van de opnames na 4 dagen. Blijkbaar snappen ze nog altijd niet hoe dat juist moet gebeuren of is het telkens dezelfde klungelaar die hiervoor verantwoordelijk is , want om de zoveel tijd is het weer van dat. Dat ze te durven blijven volhouden dat het aan de box zou liggen is des te erger en bewijst dat de "technische dienst" echt een hoop sukkelaars zijn die opgedragen is om te zeggen wat ze zeggen van hogerhand. Dit zou echt eens hoognodig moeten stoppen, maar is een utopische gedachte zolang Telenet niet massaal klanten verliest.
Je zal maar een opgenomen programma aan het bekijken zijn dat je op een bepaald moment afzet om de rest de dag erna te bekijken en de dag nadien staat die opname plots als mislukt. Er word dus geen onderscheid gemaakt of een opname al bekeken is of niet, als dag 4 daar is kan je pech hebben en enkele dagen moeten wachten tot je verder kan kijken.
Dat dit nog altijd niet opgelost is doet toch vragen rijzen over de technische competentie van zij die dit zouden moeten voorkomen. Ik denk dat een goede IT er van buitenaf er vlugger en beter zou in slagen om de gatenkaas die hun software is te dichten, maar die kosten geld en Telenet wil enkel zoveel mogelijk winst maken.
@Suzy het is duidelijk dat dit heel wat frustratie veroorzaakt.
Zou je nog eens kunnen horen of er aan een structurele oplossing gewerkt wordt (zodat dit niet telkens opnieuw gebeurt)?
Maar de frustratie spruit denk ik ook voort uit de communicatie/kennis van sommige Telenet helpdesk medewerkers. Een opname die verdwenen is in de cloud en niet afspeelbaar is noch op de box, noch op de Telenet TV app of website: dat duidt zeker niet op een probleem met de TV box.
Merci 😉
@Steven-E heb het nog eens nagevraagd intern. Hebben het probleem dat @Greta1 benoemd al eens sporadisch gezien. Dus opname eerst als mislukt, maar enkele dagen later toch terug als gelukt in de opname-lijst komt te staan.
Sowieso waren er vorige week donderdag meer problemen met verschillende applicaties en platformen van Telenet. Er is toen nergens vastgesteld dat dit impact had op opnames van de TV-box, wel op VOD/terugkijk-tv/TV-theek foutmeldingen en vertragingen.
Ik kom erop terug!