Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.

Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert. 
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.

Wat zijn de verschillen?

Decoder (uitzicht)

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2
Suzy_0-1625242987091.png Suzy_2-1625243042377.png
Suzy_1-1625243002422.png Suzy_3-1625243057474.png

 

  • Geen + en - toetsen meer op het voorpaneel, zappen kan alleen nog met de afstandsbediening
  • De netwerk- en wifistatus LED-lampjes op het voorpaneel zijn weg. Alle informatie over interactiviteit en de netwerkstatus raadpleeg je vanaf nu via het menu 'instellingen'
  • Geen mini SCART en analoge audio 3.5 mm jack uitgang meer
  • Geen aan/uit knop meer achteraan

Decoder (resets)

Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.

Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:

  • Soft reset
    Alle lokale instellingen worden gewist, behalve Bluetooth pairing met de afstandsbediening en wifi-instellingen. De box herstart en voert een First Time installatie uit.
  • Software update
    Er wordt gecontroleerd of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is. Is dat zo? Dan wordt die geïnstalleerd.
  • Hard reset
    Alle lokale instellingen en software worden gewist, waarna een software installatie en First Time installatie worden uitgevoerd. Deze optie werkt alleen als de decoder is aangesloten met een ethernet kabel (UTP).
  • Cancel
    De box herstart.

Afstandsbediening

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_7-1625243395962.png Suzy_9-1625243416277.png

 

Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.

Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.

Voeding

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_12-1625243563081.png  Suzy_13-1625243588582.png

 

De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil. 

De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.

Belangrijk om weten !

  • Krijg je als kant een nieuwe versie? Dan ervaar je geen impact of verschil qua applicaties en software.
  • De nieuwe versie vervangt de huidige, maar het bestaande type blijft volledig ondersteund.
  • Als klant kan je niet zelf kiezen welke versie je krijgt, dit is afhankelijk van de stock.
  • Ook kan je jouw huidige TV-box niet omruilen naar een nieuwe versie, als klant ondervind je ook geen effect hiervan, want de nieuwe presteert op dezelfde manier als de eerste

Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
87 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Bedankt voor de info. Ik heb hier nog de gewone digicorder (AD2200). Nog heel tevreden daarmee. Zolang die nog goed werkt, moet ik niets anders hebben. 🙂 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Ex-Netweter  schreef:

Bedankt voor de info. Ik heb hier nog de gewone digicorder (AD2200). Nog heel tevreden daarmee. Zolang die nog goed werkt, moet ik niets anders hebben. 🙂 


Onbekend is onbemind 🙂 Ik wil nooit meer terug!

Benieuwd of deze ook met de Logitech Harmony kan gebruikt worden.  Aangezien de standaard afstandsbedieningen niet onderling verwisselbaar zijn, vermoed ik dat je een ander type device moet kiezen in de Harmony configuratie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ik verander niet vlug. Heb hier zelfs nog een tv staan van meer dan 10 jaar oud en die werkt nog perfect samen met de digicorder. Heeft ook lang geduurd voor ik een smartphone had. Maar natuurlijk is het positief dat Telenet met nieuwe dingen komt. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Ex-Netweter Ik heb de AD2100 nog,ik zie net zoveel.

Beeld is voor mij zuiver genoeg,7 meter afstand.

Op die nieuwe box zit ik niet op te wachten.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ik heb eergisteren de oude tv box v1 nog gekregen na 2 maand wachten als nieuwe klant, maar zoveel verschil zal het wel niet uitmaken volgens dat ik zo kan zien, nu zie ik de afstandbediening nog liggen 🤣 anders niet meer groetjes

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Heb al een tijd de tv box en ben er zeer tevreden van en zal niet terug gaan naar de digicorder. Het nieuwe model ziet er wat handzamer uit en zal wat makkelijker te plaatsen zijn in een kast of op een kast. Maar als de functies hetzelfde zijn en er voor de rest geen verschil is buiten die kleine wijzigingen aan de buitenkant dan is het geen noodzaak die nieuwe te ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

goed voor de klanten dat wachten op de box nog altijd ik hoor dat de lijst lang is

goed dat er een nieuwe box is hoop zonder problemen

de eerste box had nog kinderziektes of dat daar nog aan gewerkt werkt we weten het niet

nu dat er nieuwe fabrikant is

je leest hier en op andere forums wat de problemen waren

het doorspoelen met geluid

opgenomen programma's meteen kijken niet 2 dagen later als de server werkt

ondertitels niet werken op sommige zenders

series opnemen vergeten of niet werkt

te vroeg stoppen (bij einde) met de serie en de volgende aflevering starten

vast lopen van toestel

gelukkig zijn veel klanten blij ook zijn ook die toestel terug hebben omgewisseld naar digicorder

ook dat je nog altijd geen koop toestel hebt zal nog veel klanten tegen houden

als je er 4 hebt zal het nog een bedrag per maand kosten

en door de problemen van de box hebben klanten ook de streaming leren kennen

als je een programma's gratis kan opvragen waarom nog een box nodig hebben zullen veel mensen gedacht hebben

en er komt altijd iets nieuw uit en beter en beter dat hebben ze met de box gemist

gelukkig komen klanten van prox en oran naar telenet wand hun toestellen van tv  werken minder

en dat weet iedereen

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@luc55  

Ik ga hier direct in tussen komen want al die problemen die ik hier lees heb ik dus nooit gehad. Heb ik een tv box die toevallig goed is ? lijkt mij niet hé , en kinderziektes?, nee hoor totaal geen last van. 

 

Ik lees de problemen zeker hier maar ik heb er nooit geen enkele ervan ervaren. En als ik het in een algemeen beeld plaats dan zijn de problemen hier relatief klein. Oke niet iedereen geeft zijn probleem aan dat is ook waar maar denk in het algemeen dat de tv box perfect functioneert. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Omdat jij geen problemen ondervind,anderen wel.Waarom komen ze zo snel met een nieuwe?

Valt wel op.

Ik heb ook geen last van geluid die de Compal CH8568LG HGW 3.1 zou voortbregen.

sommige anderen wel.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ik ben aan box nummer 5 bezig nadat alle vorige zodanig problemen kregen dat de Telenet techniekers zelf zeiden dat het beste was om de box te gaan wisselen. Al 4 keer is er dus een technieker langs geweest en telkens werd alles nagekeken en perfect in orde bevonden. Gelukkig deden alle boxen op het moment dat de technieker ter plaatse was zo'n kuren dat die hun ogen niet konden geloven en al gauw een einde aan hun bezoek maakten. De huidige heeft kort geleden zijn eerste kuur gehad maar na een reset blijft die nu normaal werken. Ik zal pech gehad hebben zeker?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Silverwing  

Het zou wel kunnen dat er bepaalde serie nummers die problemen geven maar dat weet ik dus niet. Daarbij is het dus wel fijn dat een technieker ter plaatse ook meteen die problemen ziet want meestal is het andersom , technieker komt en er is geen probleem en daarna als die weg is beginnen de problemen. 

 

Nu maar hopen dat je problemen weg blijven en dat je er zonder problemen mee door kan gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

een technieker komt langs  je bent een dag verlof kwijt

ga je naar de winkel na werk om box om te ruilen er is geen stock

in de winkel gezien voor mij een klant met box werkt niet ik heb geen box op stock

laat maar zegt klant nu gaan we praten of lagere prijs voor abo

verkoper lastig

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Een zijdelings vraagje.
Ik lees dat de analoge audio 3,5 mm jack niet meer aanwezig is in de nieuwe TV-box.
Wij luisteren digitale radio met onze huidige TV-box, gekoppeld aan een versterker met een kabeltje van de 3,5 mm audio uitgang naar de versterker met tulp ingang. Op die manier moet onze TV niet de ganse dag aan staan.
Ik veronderstel dat zulks ook nog kan met de nieuwe TV-box, maar heb ik dan de "D-audio uitgang" nodig ? en een ander type kabel ? nog andere zaken om rekening mee te houden ?
Misschien domme vragen, maar ik ben geen audio-techneut...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@robatoras  schreef:

Omdat jij geen problemen ondervind,anderen wel.Waarom komen ze zo snel met een nieuwe?

Valt wel op.

Ik heb ook geen last van geluid die de Compal CH8568LG HGW 3.1 zou voortbregen.

sommige anderen wel.


Ik denk dat hier toch wat door elkaar gebracht wordt. De problemen betreffende het lawaai van de CH8568LG zijn duidelijk hardware gerelateerd. Misschien een design foutje, in combinatie met slechte componenten. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk. Wellicht zijn de ventilatoren niet altijd kwalitatief gelijk.

 

Vrijwel alle door @luc55 beschreven problemen lijken vooral SW gerelateerd te zijn.  Dan zullen ze ook generieker zijn, en iedereen betreffen die dezelfde SW versie gebruikt, iets wat bij Telenet normaal het geval is.

De meeste problemen die ik voorbij zag komen werden inmiddels opgelost via nieuwe SW versies. Gebasseerd op de vragen hier, denk ik dat er  geen (of niet langer) sprake is van grote problemen met de TV-Box. Ik zou er graag ene hebben.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.