Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.

Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert. 
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.

Wat zijn de verschillen?

Decoder (uitzicht)

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2
Suzy_0-1625242987091.png Suzy_2-1625243042377.png
Suzy_1-1625243002422.png Suzy_3-1625243057474.png

 

  • Geen + en - toetsen meer op het voorpaneel, zappen kan alleen nog met de afstandsbediening
  • De netwerk- en wifistatus LED-lampjes op het voorpaneel zijn weg. Alle informatie over interactiviteit en de netwerkstatus raadpleeg je vanaf nu via het menu 'instellingen'
  • Geen mini SCART en analoge audio 3.5 mm jack uitgang meer
  • Geen aan/uit knop meer achteraan

Decoder (resets)

Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.

Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:

  • Soft reset
    Alle lokale instellingen worden gewist, behalve Bluetooth pairing met de afstandsbediening en wifi-instellingen. De box herstart en voert een First Time installatie uit.
  • Software update
    Er wordt gecontroleerd of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is. Is dat zo? Dan wordt die geïnstalleerd.
  • Hard reset
    Alle lokale instellingen en software worden gewist, waarna een software installatie en First Time installatie worden uitgevoerd. Deze optie werkt alleen als de decoder is aangesloten met een ethernet kabel (UTP).
  • Cancel
    De box herstart.

Afstandsbediening

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_7-1625243395962.png Suzy_9-1625243416277.png

 

Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.

Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.

Voeding

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_12-1625243563081.png  Suzy_13-1625243588582.png

 

De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil. 

De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.

Belangrijk om weten !

  • Krijg je als kant een nieuwe versie? Dan ervaar je geen impact of verschil qua applicaties en software.
  • De nieuwe versie vervangt de huidige, maar het bestaande type blijft volledig ondersteund.
  • Als klant kan je niet zelf kiezen welke versie je krijgt, dit is afhankelijk van de stock.
  • Ook kan je jouw huidige TV-box niet omruilen naar een nieuwe versie, als klant ondervind je ook geen effect hiervan, want de nieuwe presteert op dezelfde manier als de eerste

Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
87 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn  zitten.

Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.

0 Likes
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ik heb die AD2200 ook nog, kan ik deze gewoon inwisselen voor die nieuwe tv box? Dit zal waarschijnlijk weer wat kosten zeker moest dit kunnen?

Mvg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Reservoir_Dog  

Je maandelijkse factuur blijft hetzelfde wat je nu betaald enkel als je overgaat naar de tv box zal je een éénmalige kost hebben van € 50 die je aangerekend krijgt. De vraag is ook of er stock is op dit moment. Je kan het navragen bij je dichtstbijzijnde Telenet center en als er stock is dan deze omruilen. De €50 zullen op je aanrekening erbij komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Reservoir_Dog  

Eenmalig 50 euro betalen voor iets wat je huurt,pure schande.

Slim dan is hun terugname kost van de haperende boxen die ze terug binnenbrengen gedekt. 

Niet met mij.Die box zal voor Telenet niet veel maar kosten,massa productie.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

de problemen die ik zegde zijn de problemen van 2021 die een paar maand geleden hier genoemd zijn ik hoop dat de oude problemen zijn opgelost van vorige jaren er komen regelmatig update door maar dat duurt lang voor dat ze er zijn

Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Belachelijk die 50 euro, dan blijft die AD2200 gewoon staan hier.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Suzy 

 

Ik heb geen TV box, nog de oude noch de nieuwe, maar ik heb wel een vraag: zit er in de inleiding geen contradictio in terminis?

 

geenaanuitknop.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@StefaanH  

Als ik het goed zie op het plaatje is de toets vooraan nog altijd aanwezig , als het vergelijk in het groot. De aan en uit knop aan de achterkant is verdwenen. Ik vermoed dus als ik op de rechter foto kijk dat het nog een stand-by knopje is zoals ik nu ook heb op de tv box. 

 

Schermafbeelding 2021-07-04 om 20.33.48.png

 Als die daar dus is  dan kan je die 10 sec. indrukken voor een reset van de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@patrick37 

 

Dat is een vermoeden hé Patrick. Kan iemand die het zeker weet bevestigen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@StefaanH  

Het is inderdaad een vermoeden aangezien ik de eerste tv box heb en de tweede nog niet gezien heb. Maar @Suzy  zou het eventueel kunnen bevestigen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

De aan-uit schakelaar op de achterzijde is bij het nieuwe model niet meer aanwezig.

De aan-uit toets aan de voorzijde is bij beide modellen aanwezig.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Thx @Arnie om dit formeel te bevestigen. Daarmee is dit mysterie ook opgelost 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@patrick37  schreef:

@luc55  

Ik ga hier direct in tussen komen want al die problemen die ik hier lees heb ik dus nooit gehad. Heb ik een tv box die toevallig goed is ? lijkt mij niet hé , en kinderziektes?, nee hoor totaal geen last van.

 

Ik lees de problemen zeker hier maar ik heb er nooit geen enkele ervan ervaren. En als ik het in een algemeen beeld plaats dan zijn de problemen hier relatief klein. Oke niet iedereen geeft zijn probleem aan dat is ook waar maar denk in het algemeen dat de tv box perfect functioneert. 

 

@robatorasschreef:

@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn  zitten.

Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.


Ik vind het straf hoe mensen hier kunnen oordelen over de TV-box zonder één (gehad) te hebben!

Ik heb de TV-box vanaf het eerste uur. (ben tester geweest). En heb nog steeds mij 1ste!

Zoals @patrick37 heb ik nooit grote problemen gehad met de TV-box.

En als die er al waren dan waren die meestal meteen opgelost door de TV-box opnieuw op te starten.

Natuurlijk lees je hier alle miserie die de mensen met hun TV-box gehad hebben maar de vele mensen die tevreden zijn over hun TV-box die passeren hier niet...

En vele van die problemen zijn opgelost met een Software Update en ja dat duurt soms eventjes maar je kan de problemen niet oplossen voor ze zich stellen hé!

Er zijn wel dingen die ik mis t.o.v. de digicorder:

 - 2x vooruit spoelen met geluid.

 - Automatisch zappen bij een herinnering.

Maar dat weegt helemaal niet op tegenover de voordelen zoals:

 - Onbeperkt aantal gelijktijdige opnames en opnames niet kwijtraken bij defecte TV-box.

 - Superieure beeldkwaliteit.

Ik zal dus ook nooit meer terug keren naar de digicorder!

I ❤️ my TV-box!

Ex-Netweter
 

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@StefaanH  schreef:

Thx @Arnie om dit formeel te bevestigen. Daarmee is dit mysterie ook opgelost 😋


Yep. Nu is het duidelijk want ik dacht dat @Suzy verwees naar de aan-uit toets/knop van de afstandsbediening, gezien "Nu de toetsen op het voorpaneel weg zijn ..."

 

It was a test, no doubt.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@StefaanH  schreef:

@Suzy 

 

Ik heb geen TV box, nog de oude noch de nieuwe, maar ik heb wel een vraag: zit er in de inleiding geen contradictio in terminis?

 

geenaanuitknop.JPG


@StefaanH terechte bemerking. Ik had dat stuk wel wat duidelijker kunnen schrijven. 🤔 Heb daarom daarnet een aanpassing gedaan van de tekst om dit te verduidelijken voor leden die enkel het topic lezen en niet de reacties. Dit is wat ik ervan heb gemaakt: 

 

Suzy_0-1625584142641.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.