Beantwoorden
Guicaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Hallo een kennis vertelde me dat er een nieuw model digicorder met cloud functie is, en als je deze wilt omruilen je nog eens 35 euro extra moet betalen zelfs als je je huurt. Waarom? ik ben al jarenlang trouwe klant en dan nog eens extra 35 euro betalen?

Als dat zo is...doe ik het niet.

 

0 Likes
23 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Om deel te nemen aan de problemen met de TV-box moet je 35€ betalen.

Logisch ??? niet ???😏  🤔  😮


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Ik begrijp het antwoord van @Janneke_Dust niet.

Ik heb de TV-box al meer dan een jaar. Ben ook tester geweest.

Ik ben zeer content van de TV-box.

De voordelen van de TV-box zijn voor mij veel groter dan de (kleine) nadelen.

Ik wil mijn TV-box zeker niet meer inruilen voor een digicorder.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Hier dient inderdaad een bedrag van €35 betaald te worden. Echter is het niet meer in een test-fase zoals @Janneke_Dust lijkt aan te geven..


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

@Guicaut  het was nu eenmaal een voorwaarde die Telenet stelde. Begrijp dat uw mening eruit want had hem ook gewoon zo gewild maar goed het is niet anders. Nu ben ik zeer maar dan ook zeer tevreden van de TV-box en zou deze niet meer willen ruilen voor de decoder. Cloud opnames , klein compact model , apps zoals netflix erop. Het heeft enkel voordelen voor mij .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Vraag mij nog altijd af om welke reden die 35 Euro wordt gevraagd.  Of je nu de digicorder hebt of de TV box, beide kunnen enkel worden gehuurd en het maandelijkse huurgeld bedraagt voor beiden hetzelfde. Die 35 Euro lijkt mij pure winst te zijn voor Telenet, tenzij iemand mij klaar en duidelijk kan uitleggen dat dit niet zo is.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

@Stadhuis2 

Zou de omruil gratis zijn dan zou er een stormloop komen op de TV-box die Telenet niet aankan:

- De vele TV-boxen leveren lijkt me geen probleem.

- Er is dan (ineens) veel meer cloudopslag nodig.

- Ineens veel meer klanten met potentiele problemen. (jij wordt er ook niet blij van als je een probleem hebt en Telenet heeft geen tijd om jou te helpen)

Nu verloopt die overgang veel meer gespreid over de tijd en heeft Telenet meer tijd om hier op in te spelen. Ik ga ervan uit als Telenet alles onder controle heeft dat dit gratis wordt. Alleen is de vraag wanneer?

Je krijgt ook een maand Play More gratis als je overstapt. (Natuurlijk pech voor mensen die reeds Play More hebben).

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Kennis van mij is Telenet technieker en die geeft over de nieuwe box maar een advies en dat is afblijven. Heel veel problemen mee.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Vind ik geen afdoend antwoord op mijn vraag.  Ben trouwens een geduldig mens en wacht wel af. Ben al van bij de start een fan van Telenet en zal dat ongetwijfeld blijven.  Mijn huidige digicorder beantwoord volledig aan mijn verwachtingen. Ik zal die ooit wel eens vervangen door een TV-box op het moment dat ik mijn TV moet vervangen en de balans van de pro's en contra's over de TV-box zijn verdwenen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?


@Benny3  schreef:

Kennis van mij is Telenet technieker en die geeft over de nieuwe box maar een advies en dat is afblijven. Heel veel problemen mee.


Ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar hier werkt de tvbox uitstekend. Soms gebeurt er wel eens iets (net als bij mijn digicorder vroeger), maar dat is dan verholpen met een reset. En als ik 1x om de 2 maanden eens een reset moet doen is het al veel.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smile
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Ik heb  de tv box 2 maanden in huis gehad maar ben terug naar digocorder overgeschakeld. 

Tv box had maar liefst 37! Punten die hij niet kon, die de digicorder wél kan.

Paar voorbeelden...

- tijdens bekijken van opname, de tv gids raadplegen of menu.... stopt je programma ook meteen.

- versneld x2 kijken mét geluid, werkt niet

- Radio zenders kan je niet bij favorieten zetten.

- programma's van radiozenders kan je niet meer opnemen. (Bv. Zoete Inval op zaterdagochtend) ook niet manueel, zoals ik het vroeger deed.

Etc...

 

Men vertelde mij dat er op 17 november een nieuwe upgrade zou komen maar hier lees ik niets over.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?


@Smile  schreef:

Ik heb  de tv box 2 maanden in huis gehad maar ben terug naar digocorder overgeschakeld. 

Tv box had maar liefst 37! Punten die hij niet kon, die de digicorder wél kan.

...


Dit lijkt me nuttige informatie.

Kan je de volledige lijst met 37 punten geven? 

Hopelijk is er ook iemand die een lijst maakt van de punten die wel kunnen met de TV-Box en niet met de Digicorder.

Smile
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

Om die 37 punten op te noemen, zou ik de tv box nogmaals moeten bedienen.

Ik herinner me enkel het aantal nog.

Het ging vooral om zaken als DLNS niet meer te kunnen gebruiken, terug 2 afstandsbedieningen nodig want je kan het geluid van je tv box en tv, niet regelen met 1 afstandsbediening. 

De afstandsbediening zelf is helemaal anders dan die van de digicorders in al de jaren. (Minder mogelijkheden)

Bij de radiozenders zijn er een aantal zaken niet meer mogelijk. 

In het menu zijn er veel zaken minder.

De werking is ook totaal anders met minder mogelijkheden. 

Je kan niet meer selecteren welke acteur of regisseur, in een programma of film, om zo meerdere films van deze te kunnen terugvinden.

Emails checken is ook niet meer mogelijk.

 

De tv box is enkel goed voor mensen die alleen maar willen "kijken".

Niet voor de mensen die hun digicoeder reeds optimaal gebruiken.

2 voordelen van de tvbox die digicorder niet heeft. Die me hebben doen twijfelen om de tv box toch te houden.

 

Je kan zonder coaxkabel tv zien, indien je Play hebt en de terugkijkfunctie gebruikt. Je kan daarbij kijken tot 0,001 seconde voor de live versie.

En je kan zeker tot 20 opnames tegelijk opnemen.

Ik zou ook nog kunnen zeggen dat een voordeel is dat je het op een cloud zet maar daar betaal je 35 euro voor en met een digicorder kan je ook je opnames delen.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

@Smile 

Je hebt de tv-box net niet lang genoeg gehad om alles grondig uit te zoeken.

Voorbeeld : geluid tv-box en tv wordt hier altijd met de tv-box AB bediend.

De afstandsbediening is anders, het bedient ook een ander toestel. Je kan misschien minder zaken instellen, maar wie heeft er nu een tv-box in huis gehaald om instellingen te wijzigen?

Bij de radiozenders is er veel veranderd en gaat er nog veranderen.

De werking is anders, maar wie zou er tevreden geweest zijn als alles hetzelfde zou gebleven zijn?

E-mail checken. Dat kan op de digicorder ook niet meer met zekerheid.

Tv-box gebruiken om te kijken. Is dat dan niet de bedoeling? Wat is optimaal gebruiken? Toch niet instellingen veranderen?

Voordeel tv-box: kijken zonder coax. Dat kan ook met de digicorder.

20 opnames tegelijkertijd maken. Het zijn er meer en dat is in elk geval een dik voordeel.

35 euro betalen voor opslag in de cloud. Niet juist. Het is 35 euro om te wisselen naar tv-box.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Omruilen digicorder naar nieuwe model kost €35?

@Smile  Ik durf toch te zeggen dat ik mijn digicorder ook optimaal gebruikte. Het enige wat ik wel mis is vooruitspoelen met geluid.

 

Waarom zou ik e-mail op een digicorder of tvbox willen. Ik vond dat zelfs echt onhandig op de digicorder. Mail bekijk ik op mijn laptop of op mijn gsm.

 

Dat je DLNA mist kan ik zeker wel begrijpen, maar daar zijn ook andere manieren voor. Net als radio luisteren. Ook de nieuwe manier van radio luisteren via de tvbox (radio app) ervaar ik niet als vervelend. Maar in jouw geval, als je wil een programma wil opnemen is deze andere manier niet zo goed. Maar je kan toch via de radio app van de vrt ook programma's terug luisteren?

 

Zo zie je maar dat alle gebruikers anders zijn. Niemand verplichtte je om naar de tvbox te gaan. Jij bent terug naar de digicorder gegaan omdat er een te groot verschil was met wat je gewoon was en omdat je functionaliteiten miste. Ik zou niet meer terug willen. Jj hebt terug de digicorder, ik heb de tvbox. Dan zijn we allebei content met wat we hebben nu 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.