42195
netweters
|
18610
gesprekken
|
20103
vragen
|
Sinds gisteren een nieuwe tv box ipv Digicorder maar er verschijnt geen opnamefunctie op de tv en ook niet in de telenet app
kabels werden ook nagezien want bij eerste ingebruikname ook geen live tv mogelijk dat is nu opgelost
wat kunnen we nog doen om dit op te lossen
Beste .
Ik heb zins gisteren mijn digicorder omgeruild voor een tv box .
Maar nu heb ik gemerkt dat de opneem functie er niet in staat .
Het internet wat af gegaan en er zijn nog mensen met dit probleem , maar nergens een concrete oplossing . Ik heb ook al eens alles uitgetrokken en een minuut of vijf gewacht . Maar niks helpt .
Iemand hier ervaring me . Want bij telenet zijn lange wachtrijen . En die duren blijkbaar dagen eer ze antwoorden .
@Pippa001 Mogelijks is de internet verbinding met je tv box nog niet in orde om opnames te doen op de cloud, dit gaat via het internet allemaal de opnames en terug kijk tv,
test anders eens of je terug kijk tv hebt, als dat niet lukt ligt het aan de internet verbinding met de tv box,
je kan hem eens herstarten of eens zonder stroom zetten en dan na een minuut terug in de stroom steken.
Hier hetzelfde probleem hoor alles al zonder stroom gezet en terug opgestart er veranderd gewoon niets denk da ik deze ga terug brengen en terug mijn Digicorder ga activeren
Ik ga dit bericht volgen want heb net hetzelfde probleem als u aan de hand.
Correct geïnstalleerd, alle kabels kloppen. Heb dit inmiddels meermaals gecheckt, alsook modem reeds herstart, maar niets werkt. Er verschijnt in de tabs bovenaan niets over opnames. Wanneer ik het rode bolletje indruk, krijg ik een pop-up met informatie dat telenet nu opneemt via de cloud, maar niets meer.
Heb eveneens via het menu 'instellingen' een diagnose-test gedraaid, waar duidelijk alle vinkjes groen zijn, dus de internetconnectie via de modem en terug verloopt prima. De terugkijk-tv optie werkt ook prima hier.
Tv box ook al terug op fabrieksinstellingen gezet, maar helpt ook niet.
Samenvatting: onze nieuwe Tv box werkt prima op één ding na: geen opnames mogelijk?!
@Jorvan93 heb een vermoeden dat er een probleem is met de cloud voor sommige klanten, heb vandaag hier gelezen dat een andere klant zijn opnames op de tv box opeens allemaal verdwenen zijn.
is toch toevallig, ik heb ze nog allemaal staan in m'n tv box en in de app,
toch even @Moderator en @Suzy mention om dit even te checken of er nog klanten dit voor hebben.
Ik ben hiermee eens naar mijn telenet winkel gestapt om dit te melden en deze vroeg mij of ik een pack heb bij telenet want dit zou het probleem kunnen geven
ik heb namelijk een internet abonnement en een tv abonnement bij telenet en dan werkt die functie niet.
momenteel ga ik mijn vorige Digicorder laten heractiveren zodat alles bij het oude blijft mijn Digicorder werkte niet meer maar het probleem lag aan de aansluiting van de kabel die verduurd was en niet aan mijn Digicorder.
Beste,
Sedert vandaag tv box. Heb verder oneplus met play sport.
Zelfde probleem. Nergens geen opname optie.
Valt het op te lossen dan?
Als je Telenet internet hebt werkt dit bij elke abbo, is larie en apekool dat je een pack moet hebben,
als je internet en tv hebt dan moet dit werken, is gewoon door het nieuwe systeem dat dit door een bug niet actief geraakt.
Het moet terug geactiveerd worden wacht tijd +- 2 weken
Het komt regelmatig voor de activatie is niet goed gebeurd
Komt in orde even geduld
Beste Luc55,
Gaat dit vanzelf dan, dus over een 2 - 3 weken zal opname functie er opeens zijn?
Ik bedoel, we moeten telenet niet contacteren hiervoor of melden?
Geduldig wachten kan ik anders wel even 🙂
mvg
Als dit probleem voortvloeit uit de talrijke en aanslepende IT-problemen bij Telenet dan kan jij er als klant niets aan verhelpen. De IT-problemen zullen vermoedelijk nog het hele jaar 2023 duren. Fouten in software opsporen en aanpassingen doorvoeren vergt veel tijd, zeker als die software allemaal ingekocht is bij externe leveranciers in Azië.
Het probleem éénmalig melden bij de Telenet-klantendienst moet voldoende zijn. Het bedrag van niet-functionerende diensten die Telenet toch aanrekent, moet je betwisten bij de Telenet-klantendienst en hoef je niet te betalen. Dat is je wettelijke recht.
Als communicatie met Telenet niet correct verloopt, kan je om bemiddeling vragen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Als de Telenet-producten en -diensten niet aan je verwachtingen voldoen: ander en beter (en goedkoper).
@Pippa001 @Janoes @Jorvan93 @thierry666 opvallend. We hebben hier niets algemeen over zien verschijnen. Zitten jullie allemaal nog steeds zonder opnameopties op jullie nieuwe TV-box? En ik interpreteer het toch correct dat jullie elk zijn overgeschakeld van een Digicorder naar een TV-box en dit sindsdien ervaren?
Dit klopt Suzy, sinds vorige zaterdag, toen ik mijn nieuwe Telenet Tv-box had geruild voor mijn oude Telenet Digicorder en geïnstalleerd heb op correcte wijze, zit ik zonder opnamefunctie.
Heb afgelopen maandag ook de klantenservice van Telenet gecontacteerd en zij vertelden me dat ik niet de enige was met dit probleem. Dat het een groter probleem was en ze aan een oplossing aan het werken zijn. Ze hebben mijn contactgegevens genoteerd.
Dit klopt suzy hier ook omschakeling van Digicorder naar tv box ondertussen 2 weken verder en geraakt niet opgelost tv box vliegt terug buiten.
nu ben ik bezig om mijn vorige Digicorder terug te activeren en dit is ook niet simpel elke dag van telenet 1 whatsapp berichtje en na 1 week nog niets veranderd. Ze hebben mijn activatiecode dus ik snap niet dat dit al een week in beslag neemt.
dus ik betaal wel voor mijn tv abonnement maar ik kan er niet naar kijken.