Beantwoorden
Marie82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Wij zijn sinds een weekje Telenet klant met een tv box en sinds gisteren lukt het niet meer om opnames normaal af te spelen. De opname buffert om de 15 seconden en het geluid valt soms ook weg. Diagnose gedaan, maar de connectie is perfect. Wat kan de oorzaak zijn?

Tags (2)
0 Likes
35 reacties
Marie82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Opnames bufferen en geluid valt weg

@GK5 Dat was een automatische update. Ik heb geen idee hoe je de versie te weten komt

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Soms effe pries uotrekken helpt. Updates kan je zekf ook forceren als er ene aanwezig is

0 Likes
GK5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Tien op tien!

Opnames bufferen en geluid valt weg

@natte2 

Hoe kan je een update zelf forceren?

Zie hier niets van in de settings staan.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bufferen en geluid valt weg

@Marie82 

Ga naar instellingen/info/technische info

@natte2 

Terugzetten naar fabrieksinstellingen brengt nieuwe updates binnen.

 

Wel beseffen dan elke wijziging geen nieuw update nummer krijgt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan14
Professional Weetjesweter
Berichten: 49
De vlam zit erin. π-DAY! Say what?! On a roll...

Opnames bufferen en geluid valt weg

@GK5  Bij mij kwam er een melding “software aangepast” rechtsboven na het aanzetten van de tv box. Zelfde type melding als “aan het bufferen”, zoals je waarschijnlijk intussen al kent😌

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Regio Vilvoorde :  bufferen is sinds enkele dagen een probleem.  Ook afleveringen uit de TV Theek kunnen geen enkele keer normaal afgespeeld worden : na 10 minuten komt er een melding dat er een fout is opgetreden met een foutcode. Terug TV Theek in en verder afspelen... om 10 minuten erna weer dezelfde boodschap te krijgen...

 

PS : ik was bij de eerste groep testers van de nieuwe TV Box, dus ik heb al heel wat fouten meegemaakt, maar de laatste tijd is het echt wel erg.

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames bufferen en geluid valt weg

Hier ook het probleem met bufferen
Op Tv-Box 1, verbonden via kabel, geeft telkens het bufferen weer, klank valt weg, en vooruit spoelen lukt niet. Beeld blijft stil staan
OP Tv-Box 2, verbonden via powerline, gaat het weergeven van dezelfde opname dan weer zonder de boven genoemde problemen.

natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Komaan zoeken in instellingen

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Pfff en ik heb er 4 besteld

0 Likes
Ipv4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Hier ook constant bufferen en geluid die weg valt en zeer laage kwaliteit van beeld. 

0 Likes
GK5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Tien op tien!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Zopas een melding bij Telenet gemaakt over het probleem.

Afwachten wat het antwoord is.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames bufferen en geluid valt weg


@GK5  schreef:

Zopas een melding bij Telenet gemaakt over het probleem.

Afwachten wat het antwoord is.


Antwoord van TN deze ochtend via facebook:
Betreft het issue met de tv. Hier zijn we ons reeds van bewust. Onze collega's zijn alvast op de hoogte en doen het nodige om dit voor jou op te lossen. Onze excuses voor het ongemak

0 Likes
Bontespecht
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Opnames bufferen en geluid valt weg

Sinds maandag heb ik ook 2 TV-boxen en ik heb ook dezelfde problemen wanneer je een opname wil bekijken of terug kijk tv. Gisterenavond een opgenomen film willen bekijken en er was geen mogelijkheid die te bekijken constant bufferen. Ik heb deze morgen nog een geprobeerd en er was geen probleem. Ik denk dat wanneer er s' avonds veel internet verkeer is naar de Cloud het fenomeen zich voordoet.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opnames bufferen en geluid valt weg

Ik had het met opnames van "eigen kweek ".

Heb dan eerst een programma bekeken van NPO...geen probleem.

Dan ongeveer een uur later "eigen kweek" geprobeerd via terugkijken...weer bufferen...

 

Probleem van drukte op populaire programma's ?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bufferen en geluid valt weg

Allen, ik heb dit net eens nagekeken en zie dat er hiervoor sinds 31/07 een ticket ter onderzoek open staat bij Telenet. Blijkbaar kan je onderbrekingen ervaren bij terugkijk-tv of opnames, meestal resulteert het in de melding 'aan het bufferen' of de CS2205 foutmelding.

 

Ik zal het opvolgen en jullie iets laten weten zodra opgelost! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.