24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Wij zijn sinds een weekje Telenet klant met een tv box en sinds gisteren lukt het niet meer om opnames normaal af te spelen. De opname buffert om de 15 seconden en het geluid valt soms ook weg. Diagnose gedaan, maar de connectie is perfect. Wat kan de oorzaak zijn?
@GK5 Dat was een automatische update. Ik heb geen idee hoe je de versie te weten komt
Soms effe pries uotrekken helpt. Updates kan je zekf ook forceren als er ene aanwezig is
Ga naar instellingen/info/technische info
Terugzetten naar fabrieksinstellingen brengt nieuwe updates binnen.
Wel beseffen dan elke wijziging geen nieuw update nummer krijgt.
@GK5 Bij mij kwam er een melding “software aangepast” rechtsboven na het aanzetten van de tv box. Zelfde type melding als “aan het bufferen”, zoals je waarschijnlijk intussen al kent😌
Regio Vilvoorde : bufferen is sinds enkele dagen een probleem. Ook afleveringen uit de TV Theek kunnen geen enkele keer normaal afgespeeld worden : na 10 minuten komt er een melding dat er een fout is opgetreden met een foutcode. Terug TV Theek in en verder afspelen... om 10 minuten erna weer dezelfde boodschap te krijgen...
PS : ik was bij de eerste groep testers van de nieuwe TV Box, dus ik heb al heel wat fouten meegemaakt, maar de laatste tijd is het echt wel erg.
Hier ook het probleem met bufferen
Op Tv-Box 1, verbonden via kabel, geeft telkens het bufferen weer, klank valt weg, en vooruit spoelen lukt niet. Beeld blijft stil staan
OP Tv-Box 2, verbonden via powerline, gaat het weergeven van dezelfde opname dan weer zonder de boven genoemde problemen.
Komaan zoeken in instellingen
Pfff en ik heb er 4 besteld
Hier ook constant bufferen en geluid die weg valt en zeer laage kwaliteit van beeld.
Zopas een melding bij Telenet gemaakt over het probleem.
Afwachten wat het antwoord is.
@GK5 schreef:Zopas een melding bij Telenet gemaakt over het probleem.
Afwachten wat het antwoord is.
Antwoord van TN deze ochtend via facebook:
Betreft het issue met de tv. Hier zijn we ons reeds van bewust. Onze collega's zijn alvast op de hoogte en doen het nodige om dit voor jou op te lossen. Onze excuses voor het ongemak
Sinds maandag heb ik ook 2 TV-boxen en ik heb ook dezelfde problemen wanneer je een opname wil bekijken of terug kijk tv. Gisterenavond een opgenomen film willen bekijken en er was geen mogelijkheid die te bekijken constant bufferen. Ik heb deze morgen nog een geprobeerd en er was geen probleem. Ik denk dat wanneer er s' avonds veel internet verkeer is naar de Cloud het fenomeen zich voordoet.
Ik had het met opnames van "eigen kweek ".
Heb dan eerst een programma bekeken van NPO...geen probleem.
Dan ongeveer een uur later "eigen kweek" geprobeerd via terugkijken...weer bufferen...
Probleem van drukte op populaire programma's ?
Allen, ik heb dit net eens nagekeken en zie dat er hiervoor sinds 31/07 een ticket ter onderzoek open staat bij Telenet. Blijkbaar kan je onderbrekingen ervaren bij terugkijk-tv of opnames, meestal resulteert het in de melding 'aan het bufferen' of de CS2205 foutmelding.
Ik zal het opvolgen en jullie iets laten weten zodra opgelost!