24767
netweters
|
152538
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hallo,
heeft er nog iemand een probleem met de opnames.
ik heb 2 telenet boxen.
wanneer ik iets opgenomen heb is dait na 1 tot enkele dagen verdwenen. En wanneer ik ze plan is die planning weg. Je kan er niet op rekenen.
Hoeveel % van de opname capaciteit heb je al gebruikt of gepland?
Dat opnames verdwijnen heb ik nog niet opgemerkt.
Wel dat er veel opnames, zowel éénmalige als eentje uit een serie-opname, niet worden opgenomen.
De laatste week zijn bij mij cirkeltjes met uitroeptekens verschenen bij verschillende opnames.. wanneer je ze dan aanklikt kan je alleen nog wissen...slechte disk op de server ???
@Theo2 schreef:De laatste week zijn bij mij cirkeltjes met uitroeptekens verschenen bij verschillende opnames.. wanneer je ze dan aanklikt kan je alleen nog wissen...slechte disk op de server ???
Hier heb ik de laatste 2 weken inderdaad ook regelmatig last mee. Bij de opname van de kerstspecial van Bake Off Vlaanderen stond zelfs woensdagmiddag al dat de opname van woensdagavond mislukt was (dus voor de eigenlijke uitzending). Dan gedeprogrammeerd en opnieuw opgenomen. Wat blijkt nadien: de "mislukte" opname stond als jaargang 1 aflevering 1, de opnieuw geplande opname stond als jaargang 1 aflevering 2 en die werd wel opgenomen.
Lijkt erop dat Telenet onnodig zit te knoeien met hun tv-gids waardoor opnames mislukken. Maar wanneer je Telenet erop aanspreekt via social media komen de standaardantwoorden weer naar boven zoals "Ben je zeker dat uw TV Box interactief verbonden is?"...
Soms 2%, maar krijgt zelfs de kans niet om te stijgen
Bake off Vlaanderen van afgelopen woensdag is niet opgenomen want kan ook niet bekeken worden met terugkijktv via tv-box. Misschien hebben digicorder kijkers deze uitzending wel kunnen opnemen. Zou eens kunnen nagekeken worden door iemand met terugkijktv. De uitzendingen voor en na dit programma geven geen probleem.
Je kan dat melden bij Telenet maar daarmee heb je de opname nog niet.
De uitzending staat opnieuw gepland op woensdag 25dec.
@louishufk schreef:Bake off Vlaanderen van afgelopen woensdag is niet opgenomen want kan ook niet bekeken worden met terugkijktv via tv-box. Misschien hebben digicorder kijkers deze uitzending wel kunnen opnemen. Zou eens kunnen nagekeken worden door iemand met terugkijktv. De uitzendingen voor en na dit programma geven geen probleem.
Je kan dat melden bij Telenet maar daarmee heb je de opname nog niet.
De uitzending staat opnieuw gepland op woensdag 25dec.
Ik heb nog gewone digicorders en bijgevolg ook nog Yelo TV op de PC. Net eens opgestart en ik kan de aflevering van afgelopen woensdag gewoon kijken in terugkijk TV op de PC in Yelo-TV.
Dan is het een opname probleem in het tv-box systeem.
Dit soort fout is in het verleden nog voorgekomen. Naar hoe dikwijls dit voorkomt heeft men het raden.
@Kristofke ik heb net eens geprobeerd het programma op te vragen van woensdag, en dat speelt hier met terug kijk tv via play,
als de opname nog op de telenet box staat, verwijder die eens en als je play hebt kan je die dan daarna bekijken via play van woensdag jongstleden.
het is de aflevering met bekende Vlamingen en die speelt hier momenteel zonder problemen.
Ik ben bij de test een beetje binnendoor gereden. De test was op telenettv.be. Het resultaat van de test zie je in de foto.
Men kan voor alles een verklaring zoeken, maar dit verschijnsel maakt het wel moeilijk om er iets deftigs van te maken.
Groeten
@louishufk @Master-Magic ik had het nog tijdig gezien dat de opname zogezegd mislukt was nog voor de opname effectief zou plaatsvinden dus heb nog een gelukte opname. Maar volgens mij ligt het gewoon aan het constante geknoei met de tv-gids waardoor veel fout loopt. Eerst de aflevering plannen als "seizoen 1 aflevering 1" en later opnieuw als "seizoen 1 aflevering 2" waardoor de eerder geplande opname niet werd geregistreerd.
Terugkijk Tv werkt wel prima. Als er dan al eens iets is opgenomen dan ik dit op beide tv boxen kijken en via de app.
Het grote probleem is dat deze de volg dag of vroeger weer zijn verdwenen en dit ook op alle toestellen.
is echt wel frustrerend. Bij telenet weten ze het blijkbaar ook niet