Beantwoorden
Javadu
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Dit doet zich voor sinds enkele weken.
Overdag zet ik meestal een radio zender aan.
Na enige tijd springt deze automatisch naar een TV-zender, dus zonder manuele tussenkomst.
Dit gebeurde niet eenmalig maar heel regelmatig.

Ik heb versie 4.17, maar kan ook al voor deze versie geweest zijn.

0 Likes
27 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Radio zender verspringt naar TV-zender

Ik wilde vandaag net hetzelfde probleem aankaarten.
Dit is hier toch al maanden. Niet elke dag, maar toch 5 van de 7
En hij springt steeds tussen de 3 à 4 uur op tv - preselectie 1

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Is dat geen beveiliging om het inbranden van de logos op je tv tegen te gaan ???

@Suzy kan misschien de oplossing vertellen 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Liludane
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Bij ons is dit ook, wij luisteren via externe boxen, dus tv staat af, inbranden is dus niet mogelijk. Dit is behoorlijk irritant want vroeger kon je een post kiezen op je digibox zonder je tv aan te zetten, nu niet meer. Als dit gebeurt (lees dagelijks en dit sinds enkele maanden) moeten wij dus telkens de tv opzetten, terug op de juiste post zetten en dan tv weer uitzetten. Dit kan toch nooit goed zijn voor onze tv?

0 Likes
Javadu
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Inderdaad, bij ons staat TV ook steeds af als we de radio beluisteren, reeds jaren doen we dit zo. Al enkele maanden doet het fenomeen zich van verspringen voor. Had het mss eerder moeten melden...

0 Likes
Javadu
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Ik heb geëxperimenteerd met de opstartmodi (normaal, eco, ...) maar dat geeft geen verschil. Het verspringen naar TV blijft zeer hinderlijk en irriterend.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio zender verspringt naar TV-zender

@Javadu 

Er wordt de laatste tijd wel meer versprongen op ogenblikken dat het niet verwacht wordt. Zie topic over spraakcommando's.

Het hele systeem zit blijkbaar wat in een dipje. Hopelijk komt er snel een nieuwe update met enkele stappen vooruit.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Radio zender verspringt naar TV-zender


@Master-Magic  schreef:

Is dat geen beveiliging om het inbranden van de logos op je tv tegen te gaan ???

@Suzy kan misschien de oplossing vertellen 😉


Scusi, ik zie dat ik hier nog niet op gereageerd heb. 😲

Dit gedrag werd verder onderzocht en lijkt een bug te zijn (radio die uit zichzelf naar live tv overgaat). Sowieso staat het op de radar van de engineers, hopelijk volgt er snel een oplossing. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Urbaan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
π-DAY! YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-)

Radio zender verspringt naar TV-zender

Ik heb net het zelfde probleem. Niettegenstaande dit al blijkbaar 6 maanden bezig is, is het blijkbaar moeilijk om dit probleem op te lossen. Daarbij komt dan ook nog dat we binnenkort op de TV-box aangewezen zijn zolang we geen DAB-apparatuur hebben om naar de radio te luisteren.

0 Likes
Javadu
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Het is inderdaad nog steeds niet opgelost en sleept al maanden aan.
Ik kan het probleem niet simuleren want het fenomeen doet zich zeer onregelmatig voor maar toch wel tussen 3 en 5 keer per dag.
Het enige dat ik weet is dat gemeld werd dat het om een bug ging.
Maar het is dan wel een heel vervelende!

 

0 Likes
wginneke
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi!

Radio zender verspringt naar TV-zender

hier ook al een hele tijd hetzelfde probleem (ik denk reeds van bij de installatie van de Tv-box), volgens mij gebeurt de switch steeds na 4 uur radio luisteren.

Wij zetten juist om deze reden meestal nog steeds gewone radio op, maar als Telenet het analoog radiosignaal wil gaan stoppen mogen ze dit probleem eerst wel eens oplossen zodat we met de Tv-box een alternatief hebben!

Urbaan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
π-DAY! YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-)

Radio zender verspringt naar TV-zender

Een week geleden een mailtje gehad van Telenet dat per 18/2 het analoge radio signaal stop gezet wordt. Is dat wel verstandig zolang het probleem van de app niet opgelost is? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Radio zender verspringt naar TV-zender

@wginneke 

Als je na vier uur activiteit is, doet me dat denken aan het automatisch stoppen. Heb je dan gedurende vier uur de afstandsbediening niet meer gebruikt? Als dat zo is, test eens door de afstandbediening te gebruiken voor de vier uur om zijn. Als het dan vier uur wordt na het laatste gebruik van de afstandsbediening weten ze bij Telenet waar ze moeten zoeken (of wat ze extra moeten melden).

0 Likes
Urbaan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
π-DAY! YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-)

Radio zender verspringt naar TV-zender

Volgens mijn "ervaringen" heeft het niets te maken met 4 uren inactivitiet, gisteren namiddag was het al na 45 minuten. Je kan er, volgens mij, geen tijdstip op vast pinnen

0 Likes
Javadu
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Radio zender verspringt naar TV-zender

Ik heb dezelfde conclusie. Ik heb het een tijdje gemonitord en is echt onvoorspelbaar.

0 Likes