24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds de laatste firmware 5.10 start de schermbeveiliging / screensaver van de tv-box niet meer op.
Voorheen als men de tv-box gewoon liet staan op de opnamelijst, zenders..... Dus waar het kleine schermpje met wat er nu live uitgezonden wordt niet zichtbaar is, ging na een paar minuten het scherm donker t en kwam er reclame van Netflix, streamz, enz... Tevoorschijn.
Nu gaat het scherm nog donker maar wanneer dan eigenlijk de screensaver (reclame) begint springt het scherm terug op. Maar ook blijft soms het scherm gewoon staan (dus het scherm wordt niet donker)
Heropstarten, stroom eraf.... veranderd niets eraan.
Soms problemen met de functie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan er iemand @Dragon_Racing helpen met deze vraag? 🙂
@WG94
Het probleem ligt precies bij Telenet zelf met hun algemene software. Dus de versie 5.10 en niet aan het toestel zelf.
Toen ik deze vraag paar dagen geleden plaatste was ik nog in het bezit van de Telenet TV box. Dus de grote box.
Maar van vrijdagnacht op zaterdag is de ventilator in het toestel ineens zeer veel lawaai beginnen te maken.
Dus ben ik het toestel gaan ruilen naar een andere.
Ik heb in de shop naar de nieuwste TV Box gevraagd. Dus het allernieuwste mini model (ik had ook aan de klantendienst gevraagd of dit ging).
En deze heeft het dus ook. Dus ik vermoed dat er bij overschakeling van software 5.09 naar 5.10 er iets mis is gegaan met de schermbeveiliging optie
@CaroO schreef:Kan er iemand @Dragon_Racing helpen met deze vraag? 🙂
Ja, Telenet ...
Gelieve probleem intern te escaleren.
@Dragon_Racing @WG94 @flip1953 we hebben het maandag doorgezet naar onze collega's bij tv, ze zijn dit aan het onderzoeken. Het lijkt dat ze de oorzaak reeds hebben gevonden, het probleem wordt veroorzaakt door één van de getoonde assets (series) in de 'screensaver'. Hopelijk kan het snel worden opgelost!
Zal jullie op de hoogte houden zodra we meer weten.
@Dragon_Racing goed nieuws, blijkbaar werd dit probleem vorige week week al vrij snel opgelost. Jullie mogen dit gedrag dus al ruim enkele dagen niet meer opmerken.