24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
@fieldoxide blijkbaar kan een 3-knops reset via WiFi soms problemen veroorzaken met de TV-box. Daarom dat we tegenwoordig enkel nog een 2-knops reset aanraden. Goed dat het uiteindelijk gelukt is bekabeld!
In verband de 4.18 update: blijkbaar had men bij Telenet in de eerste versie van 4.18 iets opgemerkt dat problemen kon veroorzaken. Daarom hebben ze de verdere uitrol ervan even gepauzeerd. Vorige week (dinsdag nacht) hebben ze vervolgens de eerste groep een nieuwe versie van 4.18 gegeven, om te kijken of het probleem dat ze hadden opgemerkt opgelost was. Indien die vaststellingen in orde zijn, gaan ze vanaf deze week de rest van de TV-boxen ook naar 4.18 uitrollen. Daarop heb ik op dit moment helaas nog geen zicht.
Edit: 17/09 (20u35) tekst hierboven even wat moeten corrigeren.
Hier ook nog altijd 4.17, maar ik denk dat Telenet inderdaad 4.18 even on hold heeft gezet.
Net zoals in Nederland: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/software-update-4-18-44943
waar de volgende software wellicht 4.19 wordt en 4.18 zal worden geskipped wegens te veel issues.
@Steven-E de uitrol stond inderdaad even op hold. Heb vanmiddag een update gekregen en normaal wordt software 4.18 (geüpdate versie) komende nacht (van 16 op 17 september) uitgerold naar de rest van de TV-boxen. Ik zeg 'normaal', omdat je natuurlijk nooit weet of er nog iets wijzigt. 😉
4.18 is inderdaag vannacht geïnstalleerd.
Gelden de release notes nog van de eerste 4.18 versie ?
Vanmorgen zette ik mijn tv box op en zag ook dat hij geüpdatet is naar versie 4.18.
@Steven-E schreef:
4.18 is inderdaag vannacht geïnstalleerd.
Gelden de release notes nog van de eerste 4.18 versie ?
@Steven-E heb het even nagekeken en die release notes zijn nog steeds up to date. 😉
Hier daarstraks nog geen 4.18, decoder staat wel in eco-modus maar vorige keren stond de nieuwe software er wel direct op. Nog even afwachten dus hier.
@Suzy schreef:
@fieldoxide blijkbaar kan een 3-knops reset via WiFi
somsproblemen veroorzaken met de TV-box. Daarom dat we tegenwoordig enkel nog een 2-knops reset aanraden. Goed dat het uiteindelijk gelukt is bekabeld!...
Edit: 17/09 (20u35) tekst hierboven even wat moeten corrigeren.
@fieldoxide iemand van de engineers had jouw post gezien waarin je aangaf dat je TV-box vast zat in het opstart proces na reset. Blijkbaar wordt dit probleem niet meer getriggerd door eender welke reset wanneer je verbonden bent via WiFi, maar door een 3-knops reset.
We raden daarom ook af om deze reset nog uit te voeren, gebruik steeds de reset via het menu (Instellingen) of de 2-knops reset (aan/uit-knop en - ).
4.18, verdorie mijn TV is terug begonnen met opstarten in Analoge versie....
of is dit de nog op te lossen:
-Automatische HDMI toestel selectie duurt te lang ??
Het feit dat uw tv dat probeert geeft volgens mij aan dat de tv-box geen signaal stuurt. Zijn alle verbindingen nog OK? Heb je geprobeerd om de box terug te starten?
Als het antwoord tweemaal ja is, vrees ik dat de de tv-box in slechte staat is. Eens contact nemen met Telenet en hen eens laten controleren.
Wanneer ik stop en direct daarna opstart lukt het meestal wel...