Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app


@kristofDW  schreef in Digiboxen werken plots niet meer

@Hellothere1963 Ik vermoed dat ze de "oude" digiboxen willen uitfaseren om de TV box te promoten. 

Ik heb een Tv box thuis maar ik gebruik die niet, alleen de Telenet Tv app op mijn chromecast tv 😉

Moesten ze hetzelfde tv aanbod aanbieden bij Telenet Flow zou ik overschakelen, maar de tv box heb ik nodig om het tv aanbod te behouden. 

Misschien ook de stap wagen naar Tv box en de andere digiboxen gewoon vervangen door een Chromecast met de Telenet Tv app op.

Werkt super goed en je kan gemakkelijk uw opgenomen programma's bekijken zonder dat je een tv box moet hebben.


Hier heb ik wel een kanttekening bij: wanneer je opnames van een TV-Box of digicorder via de TV app wil bekijken ben je "beperkt" tot een aantal zenders. Er zijn een hele reeks zenders waarvan de opnames enkel via de TV-Box, de digicorder of de digibox kunnen bekeken worden. Dus niet via de TV app. Je ziet de opnames wel staan in het overzicht, maar ze zijn niet afspeelbaar. 

Heeft, vermoed ik, iets te maken met het feit dat Telenet niet alle zenders opneemt. Want wanneer je via de TV app een opname bekijkt, kijk je in realiteit niet naar uw digicorder maar naar een server van Telenet.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Re: DIGIBOXEN werken plots niet meer
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: dit topic is gestart met reacties die we hebben verplaatst na dit antwoord

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
9 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

ik weet dat die beperking er was bij Yelo (voor de Digibox en Digicorder dus)

Volgens mij is die beperking er niet als TV-box klant (of is het in ieder geval toch voor veel meer zenders beschikbaar).

Hoe het dan net zit voor Digibox/Digicorder klanten in de TV-app weet ik dan weer niet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

@WG94 

Ik heb zelf twee digicorders en daarop is mijn post gebaseerd. Hoe het in de realiteit werkt op een TV-Box weet ik dus niet.

Feit is dus wel dat opnames van bvb Duitse zenders niet bekijkbaar zijn via de TV-app, enkel via de digicorders. Nochtans, zo wordt toch gezegd, wanneer je een opname bekijkt via een digicorder zou ook dit tegenwoordig gestreamd worden en niet meer echt van de digicorder komen. Als dat klopt, wellicht met uitzondering van dus bvb de Duitse zenders?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app


 @StefaanH  schreef:

@WG94 

Ik heb zelf twee digicorders en daarop is mijn post gebaseerd. Hoe het in de realiteit werkt op een TV-Box weet ik dus niet.

Feit is dus wel dat opnames van bvb Duitse zenders niet bekijkbaar zijn via de TV-app, enkel via de digicorders. Nochtans, zo wordt toch gezegd, wanneer je een opname bekijkt via een digicorder zou ook dit tegenwoordig gestreamd worden en niet meer echt van de digicorder komen. Als dat klopt, wellicht met uitzondering van dus bvb de Duitse zenders?


Als TV-box klant kan ik effectief opnames bekijken van de Duitse zenders via de TV-app. Dus dan is dat mogelijk een beperking die enkel van toepassing is op Digibox/Digicorder klanten. Kijk eens of het een verschil maakt als je de opname plant via de app of de decoder.

Maar goed, we beginnen wat off-topic te geraken...


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app


@StefaanH  schreef:

Ik heb zelf twee digicorders en daarop is mijn post gebaseerd. Hoe het in de realiteit werkt op een TV-Box weet ik dus niet.

Feit is dus wel dat opnames van bvb Duitse zenders niet bekijkbaar zijn via de TV-app, enkel via de digicorders. Nochtans, zo wordt toch gezegd, wanneer je een opname bekijkt via een digicorder zou ook dit tegenwoordig gestreamd worden en niet meer echt van de digicorder komen. Als dat klopt, wellicht met uitzondering van dus bvb de Duitse zenders?


Waarom uitzondering??

Je begrijpt toch wel dat een TV-Box, wegens gebrek aan harde schijf, altijd de opnames bewaart in de "Cloud", met andere woorden: alles wat je kan "opnemen" staat per definitie op de servers van Telenet (en dus afspeelbaar via de TV App).

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

@flip1953 

Ik snap uw redenering en kan u volgen, maar kan jij me dan uitleggen waarom opnames op een digicorder van een hele reeks buitenlandse zenders enkel bekeken kunnen worden via opvragen via de digicorder zelf (en een digibox neem ik aan, dat weet ik eigenlijk niet) en dus niet via de Tv-app. Want, zoals aangehaald, in de TV-app zie je wel degelijk alle opnames staan, maar deze van die buitenlandse zenders zijn niet afspeelbaar.

Een beetje terzijde, ik heb al eens voor de test opnames bekeken op de digicorder met de netwerkverbinding losgekoppeld. Streamen kan dan dus niet. Zoals verwacht werkte dat perfect. Moest ook, anders was het ook niet mogelijk om bij een niet meer "actieve" digicorder (wegens bvb overgang naar TV-Box) de opnames nog te kunnen bekijken.

Vandaar dat ik het vermoeden heb dat voor de digicorder een reeks zenders toch niet gestreamed worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

Wij praten naast mekaar 🤔

Jij hebt het over digicorders, ik heb het over TV-Box ...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

Met yelo kon je meer in de tijd terug gaan alles wat je op neemt kom je zien nu niet met de nieuwe app

De tv zenders is zelfde zoals op de digicoder ook zelfde als  op de app

Met nieuwe app is het achteruit gegaan dat vond iedereen nu is zo zoals de tv box de app

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app


@luc55  schreef:

Met yelo kon je meer in de tijd terug gaan alles wat je op neemt kom je zien nu niet met de nieuwe app

De tv zenders is zelfde zoals op de digicoder ook zelfde als  op de app

Met nieuwe app is het achteruit gegaan dat vond iedereen nu is zo zoals de tv box de app


Dat klopt niet hoor, @luc55  ...

Indertijd, met de Yelo app, kon ik de opnames van vele buitenlandse zenders ook niet via de app bekijken, net zoals nu. En ook met Yelo was het beperkt hoe ver je terug in de tijd kon gaan. Heel oude opnames kon je ook toen niet meer met Yelo bekijken, enkel rechtstreeks op de digicorder.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Soms opnames enkel via decoder te bekijken niet via app

Zoals jullie kunnen zien heb ik het gesprek over de opnames en de beperkingen hiervan op de TV-app apart geplaatst.

Wat ik zelf kan toevoegen is dat Telenet ook afhankelijk is van uitzendrechten. We mogen vaak bepaalde content ook gewoon niet aanbieden via de TV-app enkel op de decoder. De kans is dus heel groot dat de beperkingen waar jullie soms tegenaan lopen daarmee te maken hebben en niet met de locatie van waar de opname bewaard staat.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.