Beantwoorden
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Beste forummers of zo.

Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.

Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.

Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?

De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.

Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?

En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.

Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? 

De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld

21 reacties
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ze kunnen dat wel maar ze gaan dat niet meer oplossen. Die woonwijk is een feit, overbelasting van het netwerk is er niet dat wisten ze vooraf al en zo als hier boven door iemand medegedeeld gaat digitale tv in het jear 2030 of nog vroeger van de coax verdwijnen. t.t.z. het zal nog steeds via de coax gaan maar dan met internet signaal want dat glasvezelnetwerk krijgen ze niet overal uitgerold in enkele jaren tijd.

Feit is dat nieuwe splitsing van de coax kabels niet meer kan rederen in die enkele jaren die er nog gebruik zal worden gemaakt daarvan. En zodra er glasvezel ligt en mensen gaan overstappen naar glasvezel zal het probleem van de overbelasting van die coax  zichzelf terug oplossen. Daarom blijven ze er omheen lullen.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Daarmee dat ze 1 dec de sport zenders en een heleboel extra betaal zenders enkel via ip tv gaan uitzenden 

Dan komt er ruimte bij op de kabel wand dit is nodig  

De grootste zenders met meeste kijkers zullen het aller laatste worden uitgezet 

Bij de radio gingen ze op de fm band  radio 2 eerst uitzenden om naar de dab+ te gaan , maar de vrt heeft daar een stokje voorgestoken

Zo zal het met de grote zenders ook zijn wand ze hebben macht  

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55  Waar haal jij nu weer dat Telenet de radio via DAB+ ging uitzenden op de kabel, daar is niks van waar…. 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Als het percentage FM luisteraars daalt onder een bepaalde waarde, stopt de vrt met uitzenden op FM. Vermits de gestelde waarde niet bereikt werd, blijft de FM voorlopig. Daar is dus niets aan veranderd. Het enige dat veranderd is is de verwachting uit de jaren stilletjes die niet overeenstemt met de realiteit van vandaag. Wat helemaal niet speciaal is, maar heel normaal. Vermits in veel nieuwbouw het DAB+ signaal niet binnendringt, zie ik nog een lang leven voor FM.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Van de radio gaat het niet over telenet of andere aanbieder 

Dab+ gaat later de fm plaats in nemen daar is een akkoord over 

Om een radio van Dab+ te kopen had de overheid in de gedachten om radio 2 vlugger uit te zetten op de fm band omdat  de mensen vlugger over te schakelen naar een Dab+ radio 

Maar daar was de Vrt niet mee akkoord  

luc55
Experienced Meesterweter

Klopt de ontvangst moet beter voor Dab+ maar er komen geen klanten meer bij de cijfers van gebruikers blijven hangen 

In begin ging het hard met de verkoop maar na een  ligt het stil en jongere mensen hebben zeker geen interesse in deze zaken 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 wat heeft dit nog met de telenet kabel te maken, dat staat er los van volledig.

FM is op de kabel er af gesmeten om plaats te maken op de kabel.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400