Beantwoorden
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Beste forummers of zo.

Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.

Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.

Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?

De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.

Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?

En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.

Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? 

De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld

34 reacties
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Ze kunnen dat wel maar ze gaan dat niet meer oplossen. Die woonwijk is een feit, overbelasting van het netwerk is er niet dat wisten ze vooraf al en zo als hier boven door iemand medegedeeld gaat digitale tv in het jear 2030 of nog vroeger van de coax verdwijnen. t.t.z. het zal nog steeds via de coax gaan maar dan met internet signaal want dat glasvezelnetwerk krijgen ze niet overal uitgerold in enkele jaren tijd.

Feit is dat nieuwe splitsing van de coax kabels niet meer kan rederen in die enkele jaren die er nog gebruik zal worden gemaakt daarvan. En zodra er glasvezel ligt en mensen gaan overstappen naar glasvezel zal het probleem van de overbelasting van die coax  zichzelf terug oplossen. Daarom blijven ze er omheen lullen.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4563
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Daarmee dat ze 1 dec de sport zenders en een heleboel extra betaal zenders enkel via ip tv gaan uitzenden 

Dan komt er ruimte bij op de kabel wand dit is nodig  

De grootste zenders met meeste kijkers zullen het aller laatste worden uitgezet 

Bij de radio gingen ze op de fm band  radio 2 eerst uitzenden om naar de dab+ te gaan , maar de vrt heeft daar een stokje voorgestoken

Zo zal het met de grote zenders ook zijn wand ze hebben macht  

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6607
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

@luc55  Waar haal jij nu weer dat Telenet de radio via DAB+ ging uitzenden op de kabel, daar is niks van waar…. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5941
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Als het percentage FM luisteraars daalt onder een bepaalde waarde, stopt de vrt met uitzenden op FM. Vermits de gestelde waarde niet bereikt werd, blijft de FM voorlopig. Daar is dus niets aan veranderd. Het enige dat veranderd is is de verwachting uit de jaren stilletjes die niet overeenstemt met de realiteit van vandaag. Wat helemaal niet speciaal is, maar heel normaal. Vermits in veel nieuwbouw het DAB+ signaal niet binnendringt, zie ik nog een lang leven voor FM.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4563
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Van de radio gaat het niet over telenet of andere aanbieder 

Dab+ gaat later de fm plaats in nemen daar is een akkoord over 

Om een radio van Dab+ te kopen had de overheid in de gedachten om radio 2 vlugger uit te zetten op de fm band omdat  de mensen vlugger over te schakelen naar een Dab+ radio 

Maar daar was de Vrt niet mee akkoord  

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4563
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Klopt de ontvangst moet beter voor Dab+ maar er komen geen klanten meer bij de cijfers van gebruikers blijven hangen 

In begin ging het hard met de verkoop maar na een  ligt het stil en jongere mensen hebben zeker geen interesse in deze zaken 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6607
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

@luc55 wat heeft dit nog met de telenet kabel te maken, dat staat er los van volledig.

FM is op de kabel er af gesmeten om plaats te maken op de kabel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4563
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Dit heeft te maken met de macht van de zender de aanbieder moet luisteren 

Zeker grotere zenders hebben veel macht , we hebben dit gezien in buitenland dat het verkeerd loopt als je niet luistert 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6607
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

@luc55 maar dat heeft niks te maken met de kabel en het probleem van de topic starter.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4563
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

(als hier boven door iemand medegedeeld gaat digitale tv in het jear 2030 of nog vroeger van de coax verdwijnen)

Gaat over dit 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6607
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

@luc55 en wat heeft FM en DAB+ er mee te maken dat de DVB-C van de kabel gaat??? NIKS, dus waarom het fm en DAB+ verhaal erbij halen, heeft niks met dit probleem en oorzaak van verdwijnen van DVB-C te maken.

daar gaat de topic starter zijn probleem niet mee opgelost geraken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Berichten: 2380
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?


@Master-Magic  schreef:

daar gaat de topic starter zijn probleem niet mee opgelost geraken.


De topic starter zoekt geen oplossing voor haar probleem, maar komt hier gewoon haar beklag doen. Daarvoor is ze hier echter aan het verkeerde adres 🤔

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Je merkt in ieder geval dat er veel frustratie's zijn door het associale gedrag van meerdere providers.

De twee techniekers die net zijn langs geweest zijn onverichterzake vertrokken naar de volgende klant. Ze hebben wel uitgeklaard waar onze factuur van 85€ - 21€ vandaan komt want hun collega die op 30 juli is langs geweest heeft fotokes gemaakt van alles, ook van het papiertje op de voordeur om te zeggen dat we niet thuis zijn. De melding die 1 dag op voorhand is gestuurd om te zeggen dat er een technieker gaat langs komen is verstuurd naar de echtgenoot zijn telefoonnummer. Een nummer dat sinds het jaar 2018 niet meer bij Telenet in gebruik is. Ik ben klant geworden bij Telenet in het jaar 2018 en heb mijn telefoonnummer laten koppelen aan mijn account. Maar het woonadres is gebleven. Ik woon nog steeds in dat huis. Pas later heb ik vernomen dat de melding over de komst van een Telenet technieker gestuurd werd naar mijn echtgenoot die geen klant is bij Telenet, ik wist nergens van. Maar om een of andere reden blijft Telenet soms het oude gsm nummer gebruiken. Maar soms komt er ook een melding, bij een van de eerdere afspraken met een Telenet tech op het juiste telefoonnummer terecht. En de technieker die net bij ons is vertrokken heeft het eerder nog aan de hand gehad dat de klant thuis was maar nergens iets van af wist. Die was ook niet verwittigd door Telenet. Waarschijnlijk had die een gsm nummer dat verschilde van het gsm nummer van toen hij is klant geworden is bij die provider. Mogelijk heeft die persoon vergeten zijn nieuw gsm nummer te communiceren. Maar ik ben nooit van gsm nummer veranderd in de afgelopen tien jaar.

Feit is dat een sms of gemiste telefoonoproep (want mijn echtgenoot heeft de telefoon deze ochtend opzettelijk niet opgenomen) door Telenet beschouwd wordt als een bewijs dat de klant op de hoogte is gesteld van de komst van die technieker. Of deze vorm van bewijsvoering juridisch ook als bewijs kan worden aangevoerd betwijfel ik zeer. De procedure bij de ombudsdienst blijft lopende, en dit bericht zal ik nadat Telenet standpunt heeft ingenomen ook in deze bewoording aan de ombudsdienst communiceren want dit is niet langer iets om met de Telenet facturatie te regelen. Telenet moet zorgvuldiger omgaan met de communicatie en de kennisgeving dat er een tech langs komt is enkel bindend wanneer deze aangetekend werd afgeleverd bij de klant. Die 64€ moet terug komen in mijn richting, dat is zeker.

 

En de tech medewerker die de afspraak van vandaag maakte kon van bij het begin van het telefoongespre wat beleefder zijn, minder opdringerig kunnen zijn en had ook moeten weten dat de ploeg geen nieuwe box mag installeren als er geen internetaansluiting aanwezig is. Zo hebben de jongens die hier net zijn vertrokken mij laten weten.

Kan er iemand een link doorgeven aan mij via deze weg waar ik een aanklacht en onderzoek naar die persoon kan aanvragen, want die man zijn gedrag is volledig onaanvaardbaar. Terwijl ik in mijn bankapp zocht naar de betaling van hun openstaande factuur bleef hij maar doorratelen, en stelde een nieuwe vraag zonder op mijn antwoord te wachten. Toen ik twee maal vertelde dat de betaling was uitgevoerd op 10 september herhaalde hij deze vraag niet eens gesteld te hebben. En toen ik voor de derde maal aanbracht dat hij die vraag wel had gesteld vroeg hij op luide toon of we gingen moeilijk beginnen doen. Waar kan ik dit opgenomen telefoongesprek laten beluisteren? Die man maakt niet enkel een afspraak die hij niet mag maken maar is tevens van in het begin van het telefoongesprek een onbeschofte **bleep** geweest. Die moet dringend recup opnemen en als dat niet helpt raad ik die aan een psycholoog te contacteren, zo een kort lontje **bleep** nog aan toe. Wij zijn altijd beleefd gebleven maar stonden wel op ons standpunt op kordate manier. En dat is al iets wat niet van en klant gevraagd kan of mag worden. Het is de operator die beleeft moet blijven en het gesprek in de juiste richting moet leiden, niet ik/wij.

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

En nog een foutje van de Telenet tech: ik ontving net twee mailberichten om te melden dat de diensten voor onze oude Telenet decoders zijn stopgezet, ik moet nu onmiddellijk aan de slag om deze opnieuw te registreren. Maar toppunt van al: Ik moet mijn aangekochte toestellen tijdig binnen leveren bij Telenet. Watte? Excuseer? Moet ik mijn eigen toestellen binnen geven omdat Telenet ze dubbel wil factureren als ik ze niet binnen geef?

Ik ga nu bellen zodat de toestellen onmiddellijk terug geactiveerd worden. Zit iedereen daar bij die klantendienst te slapen of wat?

Geen wonder dat mijn vraag naar een oplosing omslaat nar een "mijn beklag komen doen topic".  Het personeel denkt, ik huur mijn decoder dus iedereen huurt. Breng deze tijdig binnen he, of ander ....

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2708
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?


@GrietDJ  schreef:

Kan er iemand een link doorgeven aan mij via deze weg waar ik een aanklacht en onderzoek naar die persoon kan aanvragen, want die man zijn gedrag is volledig onaanvaardbaar. 


De link is nogsteeds dezelfde als zondag: Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.