TV-box opname afspelen en bewaren met andere software
Goedemiddag,
als fan van Tina Turner, zou ik graag de opnames op BBC, TF1, CANVAS, ... nav haar overlijden voor eeuwig bewaren. Helaas zullen ze na 1 jaar gewist worden (TV-BOX).
Ik heb allerlei geprobeerd om de opnames op PC, IPAD, SAMSUNG gsm af te spelen en ondertussen op te nemen met VIMEO, XBOX GAME BAR, Movavi, ... of met de ingebouwde screencapture van IOS of van Android.
Helaas bevat de opname enkel geluid en een zwart scherm als beeld. Nochtans ben ik daar "vroeger" wel ingeslaagd ??? Toen hadden we nog wel een digicorder en YELOTV ???
Er zijn genoeg ideeën terug te vinden op het internet maar als ik het dan zelf probeer met die tool is de tool niet meer voorhanden of is het resultaat eveneens zonder beeld.
VLC zou het ook moeten kunnen maar daar ken ik te weinig van.
Is er iemand die een positieve test/ervaring heeft met het opnemen van een digitale TV-opname zodat het bewaard kan worden (als MP4 bijvoorbeeld)?
Een andere optie zou zijn als we een bepaald % van de TELENET- opnames voor eeuwig in de cloud kunnen bewaren.
Alvast bedankt voor je hulp
Mvg, Carine
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: TVBOX opname afspelen en opnemen via ??? om te bewaren
Opgelost! Ga naar oplossing.