24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hallo,
Sinds mei dit jaar gaat het volume van de op mijn Phillips tv aangesloten Sonos surround systeem op willekeurige momenten automatisch de hoogte in.
Eerst had ik contact met Sonos, die tonen aan dat het probleem niet bij hun ligt, maar de verhoging uitgestuurd wordt vanaf de TV.
Zie Sonos community link:https://en.community.sonos.com/home-theater-229129/auto-volume-increase-arc-5-1-setup-tv-input-68956...
Bij Phillips dan maar een case gelogd, daar geraak ik niet verder. Ze stellen enkel voor de tv te resetten.
Dit verhelpt het probleem zolang de telenet-tv app niet geinstalleerd is.
Via het Phillips forum zijn nog enkel belgische en nederlandse gebruikers met hetzelfde probleem: https://tv-sound-monitors.philips.com/s/question/0D7TY000001uZfF0AU/detail?language=en_US&fromEmail=...
Ziggo app gebruikers melden op dit forum dat het probleem opgelost is bij hun door de ziggo app te verwijderen van de TV, dan doet het probleem zich niet meer voor.
Als ik de Telenet-TV app verwijder doet het probleem zich ook niet meer voor. Graag wil ik wel op deze manier tv blijven kijken, het lijkt er dus op dat er een bug in de app zit.
Aangezien de Telenet-TV app grotendeels gelijk is aan de Ziggo app, lijkt me dat het probleem daar gezocht moet worden.
Het probleem treed op sinds de update van de app waarin men oplost dat het beeld wegvalt als je het volume aanpast, zie :
Dit probleem doet zich voor bij het kijken naar telenet-tv uitzendingen en ook andere bronnen/apps als de telenet-tv app op de achtergrond actief is.
Je neemt best contact op met de klantendienst om dit probleem door te geven.
Ik tag ook even @Moderator en @HaroenR omdat je waarschijnlijk niet de enige bent met dit probleem. Dan kunnen ze er intern ook wat druk achter zetten
Ik kan nooit aan de telefoon alle gegevens en details, verwijzigen naar gerelateerde informatie doorgeven zoals ik ze hier heb omschreven.
Je kan de klantendienst ook contacteren via sociale media of contact formulier: Technische vraag
De Netweters is geen klantendienst, dus hier kan je voornamelijk terecht voor problemen waar andere klanten je mee kunnen helpen. In dit geval moet Telenet iets aanpassen, dus contacteer je hen best rechtstreeks voor een persoonlijke aanpak.
@jefg bedankt voor je melding en om de gevonden informatie te delen. Je hebt wel al heel wat research gedaan en stappen doorlopen. We hebben jouw onderwerp proactief gedeeld met onze collega's van de Telenet TV-app. Ze vinden het de moeite om te bekijken en zelf eens te analyseren. Kan je volgende informatie bezorgen:
__PRESENT__PRESENT__PRESENT
Ik heb hetzelfde issue met mijn setup thuis. Telenet TV-app nog maar openen wanneer je zelfs niet ingelogd bent zorgt al voor een volume increase (zichtbaar in de Sonos app). App verwijderen geeft geen ongevraagde volume increases tijdens het streamen in andere apps.
Bedankt om te melden, we bekijken het met de app developers.
Zoals altijd kan ik niet garanderen dat we dit snel fixen of dat ik je hiervan verder op de hoogte kan houden. Maar we doen ons best.
Ik zie dat er sinds 2 september een update geweest is aan de app,
met de volgende release notes:
Er zijn sinds begin dit jaar geen release notes meer gepost op dit forum over de telenet-tv app? @Suzy
Ik heb het issue niet meer opgemerkt de laatste tijd, maar nog te vroeg om dit definitief te kunnen bevestigen en afsluiten.
Ik kan in elk geval niet afleiden uit de release notes in de play store of er een oplossing is voor dit issue, ik vind persoonlijk dat er iets meer details in de release notes kunnen staan op de verschillende platforms, dan moet je er geen tijd in steken om deze op dit forum neer te schrijven..
hallo,
is er hier nog een update over.
Het is echt zeer verveld tv kijken zo
Beste
ik ondervind hetzelfde probleem dat mijn geluid automatisch hoger gaat.
Is hier nu al een oorzaak/oplossing voor gevonden?
Ik krijg geen whatsapp chat te zien.
Je kan de klantendienst ook contacteren via telefoon, sociale media of contact formulier: Technische vraag
Telenet WhatsApp-nummer +32 468 00 10 98