De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet TV-Box: stand van zaken

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Meerweter
Berichten: 90
It's your third party! Al 25 duimen! Say what?! Goed bezig!

IMG_20190125_235727844_BURST001.jpg

 

Hier zie je het bvb heel goed het glinsterend wit in het beeld en dit is vaak ook bij ogen of andere zaken die wat blinken, blinken of waterachtige zaken krijgen dan dit wit beeld.

0 Likes
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Leesclubje starten? Twee handen vol! Primeur! Je eerste full page!

Gisteren , 26/1/2019 , email ontvangen van Jeroen Bronselaer (Marketingsdirecteur telenet) , dat "de laatste faze" van de TV-Box testing eraan komt.....  Geen effectieve einddatum staat vermeld, wel dat vanaf 28 januari 2019   het speciale telefoonnr voor de TV-Box probleem melding niet meer aktief zal zijn, en je dus via het gewone telefoonnr moet melden (015/66.66.66 ).

Zouden de meeste openstaande problemen met TV-Box en TV-APP ( ook voor windows?) dan weldra echt opgelost zijn ???  

 

gr,

Dirk

 

0 Likes
Highlighted
Experienced Meerweter
Berichten: 90
It's your third party! Al 25 duimen! Say what?! Goed bezig!

Heb het net nog eens allemaal doorgegeven aan Telenet, ze gingen het samenvoegen met ander lopend dossier (recent, ook vroegtijdig eindigen van content uit tvtheek met error). Dus tot 3 dagen geleden alles top, nu gekende issues terug van weggeweest 😐

0 Likes
Highlighted
Ex-Netweter
 

@Umbra666 @thomiwilli1 erg vind ik dat, en ik blijf zeggen omdat ik play more netflix enz niet heb, dat daar de oorzaak moet gezocht worden, ik heb weinig of geen last uitgezonderd ondertiteling npo en bbc entertaiment.

Jos

0 Likes
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Hey, jij weer! :-) En we zijn vertrokken! Gelezen en goedgekeurd!

Langs mijn kant ook nog eventjes een update; Netflix opstarten lukt nog niet altijd. (we gebruiken Netflix enkel via de TV box, dus het is niet dat die nog op een laptop of tablet ergens openstaat) We sluiten Netflix ook telkens op de correcte manier af, dus daar ligt het ook niet aan.

 

Als we films kijken op aanvraag (zijn nu bezig met Game Of Thrones), blijft het beeld nog erg vaak hangen. telkens maar 1 of 2 seconden en dan springt het weer vooruit, maar stoort toch).

 

Gister avond kregen we bij het Live TV kijken ineens allemaal blokjes en het geluid was helemaal vervormd. Weet niet of dit een "gewone" storing was, of het specifiek aan de TV box lag. We gingen toch bijna slapen, dus ben ook niet verder gaan zoeken. 

0 Likes
Highlighted
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 985
Een mailpaal! Krak Volop in the game! Lees je nog iets anders? ;-)

Wow als ik dit allemaal lees... hier werkt de box prima!

Vreemd dat iedereen specifieke problemen heeft met zijn/haar box, je zou toch denken dat dit allemaal dezelfde hardware is met zelfde software? 


  thomiwilli | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Veelweter
Berichten: 235
Lezersgoud. Respect! WOW! It's your fourth party! Klasse!

@thomiwilli1 Ik zou dat eerder ook verwachten maar de realiteit is anders. 

Toch nog enkele opmerkingen: 

Opstartproblemen met de Netflix app. ( zowel op zender 600 als de app zelf). 

Ook een zeer storende bug is de volgende: als je een programma dat opgenomen werd iets voor het einde stopt ( ongeveer een 10tal minuten voor het einde) en je wil achterna verder kijken kan je enkel en alleen maar terug van in het begin kijken. De verder kijken optie is dan niet beschikbaar. 

Dit heb ik al meermaals voorgehad met verschillende programma's op verschillende zenders. 

Beeld en geluidskwaliteit van de tv box is wel in orde. 

Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1474
GP, kort voor Giga Poster! Like a journalist. Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

hier iets merkwaardig, als ik onder de 43% ga op de box van opnames in de cloud dan word die sneller bij bedienen, bedoel dan, dat de menu's sneller in beeld komen enzo en de opnames sneller laden en de box in het algemeen ook sneller werkt, 

en ik dan minder problemen heb tot niks van problemen.

net of er een cache in de box zit die vanaf een bepaald moment aan opnames de box vertraagd en de problemen beginnen.

heb dit al meerdere keren in de test periode opgemerkt en begin daar nu meer en meer een lijn in te zien dat dit daarmee te maken heeft.

de oplossing is dan dingen bekijken en wissen zodat dit verlaagd, maar dit is ook niet echt een optie want wie eens een week in verlof is of op vakantie kan niet zomaar alles bekijken en wissen en op je vakantie bestemming als het mooi weer is heb je niet echt zin om naar dat kleine scherm te zitten loeren maar genieten van de omgeving en het mooie weer enz.

ervaren nog mensen dit dat de box trager reageert vanaf een bepaalde percentage opnames op de box enzo??????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Ex-Netweter
 

@master-magic1 ik kan met ja en nee antwoorden, ik zit heel dikwijls over de 70 % en heb geen problemen uitgezonderd de ondertitelingen, maar dat is een andere topic.

ik moet nogmaals herhalen ik heb geen play more netflix enz, dus ik belast veel minder, dan wanneer ge playmore netflix gebruikt, ge kunt dus wel eens gelijk hebben dat ze in die richting moeten zoeken.

Jos

0 Likes
Highlighted
Professional Meerweter
Berichten: 151
It's your fifth party! Nog geen reader's digest? :-) BINGO! De volle 100!

En Netflix beeldkwaliteit is zeer slecht.. SD .. audio is gewoon PCM ..;

0 Likes
Highlighted
Experienced Veelweter
Berichten: 235
Lezersgoud. Respect! WOW! It's your fourth party! Klasse!

Gisteren heb ik de vervelende bugs doorgegeven aan de klantendienst die vermeld staan in 1 van mijn bovenste posts. De persoon aan de andere kant van de lijn ging dit doorgeven. 

1. Netflix app die niet opstart

2. Opnames achterna bekijken geeft de volgende bug: als je bijna op het einde het programma stopt om achterna verder te kijken moet je terug van in het begin van de opname beginnen te kijken. De optie verder kijken is dan niet meer beschikbaar. 

3. Af en toe start de tv box van de eerste keer niet op. 

Highlighted
Professional Veelweter
Berichten: 420
It's your third party! Lezersgoud. Respect! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

@fieldoxide  schreef:

2. Opnames achterna bekijken geeft de volgende bug: als je bijna op het einde het programma stopt om achterna verder te kijken moet je terug van in het begin van de opname beginnen te kijken. De optie verder kijken is dan niet meer beschikbaar.


Dat herken ik , ik heb een opgenomen film in vijf stukjes moeten afspelen .  Na de derde maal was hij verdwenen uit verder kijken en moest ik helemaal vooraan beginnen en doorspoelen.... Ik dacht echt dat ik op een verkeerde manier gestopt was..

Highlighted
Experienced Meerweter
Berichten: 90
It's your third party! Al 25 duimen! Say what?! Goed bezig!

Mijn voorlopig laatste en enige probleem ivm de tvbox is en blijft het beeld van HDR/4K content. Aan de tv en bekabeling ligt het niet. Telenet hier nog eens voor gecontacteerd, zij erkennen het probleem, maar hier zou nu oplossing voor zijn, nl een power reset vd box, duh, al ontelbare keren gedaan, helpt dus niets. Andere medewerker ging dit doorgeven aan de bevoegde instanties en bij dossier voegen. Ze zeggen soms/vaak toch maar wat 🙄

0 Likes
Highlighted
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 985
Een mailpaal! Krak Volop in the game! Lees je nog iets anders? ;-)

@Umbra666  schreef:

Mijn voorlopig laatste en enige probleem ivm de tvbox is en blijft het beeld van HDR/4K content. Aan de tv en bekabeling ligt het niet. Telenet hier nog eens voor gecontacteerd, zij erkennen het probleem, maar hier zou nu oplossing voor zijn, nl een power reset vd box, duh, al ontelbare keren gedaan, helpt dus niets. Andere medewerker ging dit doorgeven aan de bevoegde instanties en bij dossier voegen. Ze zeggen soms/vaak toch maar wat 🙄


Ik heb hier ook nog al-tijd problemen mee Smiley Verdrietig


  thomiwilli | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Highlighted
Experienced Veelweter
Berichten: 235
Lezersgoud. Respect! WOW! It's your fourth party! Klasse!

@thomiwilli1 @Umbra666  Hier ook al weer meer dan een maand de problemen met de haperende Netflix app doorgegeven, maar nog steeds geen verbetering. Het probleem is dat niet iedere klant daar hinder van ondervindt. 

Persoonlijk vind ik niet dat de tv box al klaar is voor een release naar iedere Telenet klant.