24796
netweters
|
152751
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hallo,
Vooraleerst hier ook even klagen over de 5 te registeren toestellen. Dit is VEEL te weinig zoals al meermaals aangehaald op dit forum.
Daarnaast lijkt het er op dat sinds versie 1.3.0 van de Telenet TV app op IOS, er blijkbaar nu ook Apple TV’s geregistreerd moeten worden? Airplay was mijn inziens vrij van registraties ?? Mocht dit nu nieuw zijn in 1.3.0, kom ik terug op mijn inleiding: 5 toestellen registreren in deze tijd???
Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Of ben ik te voorbarig en is het gewoon een eenmalige bug?
Daarnaast, bij mijn weten, is Telenet de enige die deze beperking heeft? Ziggo / KPN in Nederland kent geen beperkingen. Zelfde geldt voor de Yelo TV app.
Prima dat er beperkingen zijn, maar doe het dan op het aantal streams tegelijkertijd (cfr. Netflix / Spotify)....
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
@CarlAtTelenet dank om die moeite te nemen!
Ja, dat beantwoordt inderdaad mijn vraag 🙂
@Suzy mijn puntje 5 is beantwoord 😉
Als aanvulling... misschien niet meer nodig, maar toch...
Het is niet nodig om het device waarmee je de stream initieert te registreren, zolang het device waarNAAR je streamt maar geregistreerd is.
in jouw geval @Steven-E zou de registratie van een iPhone dus niet nodig zijn. Enkel je AppleTV registreren is voldoende.
Korte samenvatting eigenlijk... Het apparaat waar je op wil kijken dient geregistreerd te zijn, het apparaat waarmee je streamt hoeft dat dus niet.
Maar goed, de beste situatie -zoals het voor update 1.3.0 was - is dat je enkel je mobiele device moest registreren (dat je ook onderweg kunt streamen) en dat het streamen naar een Airplay device kon onder dezelfde registratie...
dat wordt nog onderzocht door Telenet.
@CarlAtTelenet @Suzy goedemiddag... geen nieuws, goed nieuws???
@CarlAtTelenet @Suzy goedemorgen, alweer een dikke maand verder. Graag nog een update over het registreren van toestellen. Is er verandering op komst (bv aantal streams beperken zoals Netflix)? Na deze tijdspanne moet er toch wel iéts te melden zijn!? Thanks!
Dag @Jawi ,
Voor de duidelijkheid: ik kan dit forum niet altijd nauw opvolgen of informatie naar threads terugkoppelen want ik moet me voor de job op andere activiteiten focussen. Af en toe maak ik een uitzondering, zoals nu, maar dat is zonder garanties 🙂
Het topic is nog onder discussie. Dit lijkt en is inderdaad een lange periode, maar er is veel gaande en dit specifiek onderwerp is vrij complex. Ik kan er momenteel niet veel aan toevoegen, maar zal het bij de eerstvolgende gelegenheid nog eens doorspreken met m'n counterparts.
Groet,
Carl
Bedankt @CarlAtTelenet
Ik begrijp dat het geen eenduidig issue betreft. In elk geval goed om te horen dat het nog onder aandacht is. We wachten wederom af. Het opvolgen mag je gerust aan mij overlaten 😉
groet
@CarlAtTelenet @Suzy kan het zijn dat sinds de 1.6.0 versie weer is zoals voorheen? Ik dien nu weer de iphone/ipad/etc. Te registreren ipv de AppleTV/Chromecasts?
dat is alweer de goede kant uit! Nu nog het aantal toestellen/streams updaten 😉
helaas moet ik mijn enthousiasme volledig inperken. Blijkbaar sinds update 1.6.0 dien je opeens zowel je iPhone als je AppleTV/Chromecast te registreren. Dit terwijl je helemaal niet (wil) kijken op je iPhone, maar enkel op je Chromecast/AppleTV.
Nu moeten we toestellen registreren waar we niet op kijken... Het wordt steeds beperkter, zeker met het blijvende aantal van maximaal 5 apparaten.
Het beperken van diensten gaat blijkbaar wel op kortere termijn... waarom dan niet het verrijken van deze diensten. Of het up to date maken van het aantal te registreren toestellen.
toch nog graag een reactie vanuit Telenet, @CarlAtTelenet @Suzy
Medegebruikers @Steven-E of @patrick37 hier ook nog ervaring mee, versie 1.6.0 (25-09-2020)
groeten
@m-jan20 Zo werkte het hier eerst ook. Maar na 1.6.0 wordt er naar beide toestellen gevraagd.
Betreft iPhone/iPad icm AppleTV.
chromecast nog niet getest na 1.6.0. Jij ook ios devices of Android?
@patrick37 Dank voor de bevestiging. Ben ik dus niet de enige.
De app wordt er zo niet beter op. Op mijn iPhone kijk ik geen TV, dus waarom registreren als ik deze enkel gebruik voor te streamen...
Oplossing zou zijn:
1/ ‘eindgebruikers’ registreren (dus zoals het voor 1.6.0 was)
2/ het te registreren toestellen uitbreiden (5 is echt niet meer van deze tijd)
3/ een apple tv app uitbrengen zoals er al voor yugo(?) is
4/ het aantal gelijktijdige streams (lees gebruikers) beperken in plaats van de devices
Ik ben benieuwd naar een reactie vanuit Telenet waarom dit nu na 1.6.0 doorgevoerd is en er hiermee functionaliteit (nog meer) wordt teruggebracht... => @Suzy ? @CarlAtTelenet ?
@Jawi schreef:
...
Oplossing zou zijn:
1/ ‘eindgebruikers’ registreren (dus zoals het voor 1.6.0 was)
2/ het te registreren toestellen uitbreiden (5 is echt niet meer van deze tijd)
3/ een apple tv app uitbrengen zoals er al voor yugo(?) is
4/ het aantal gelijktijdige streams (lees gebruikers) beperken in plaats van de devices
Ik ben benieuwd naar een reactie vanuit Telenet waarom dit nu na 1.6.0 doorgevoerd is en er hiermee functionaliteit (nog meer) wordt teruggebracht... => @Suzy ? @CarlAtTelenet ?
@Jawi bedankt voor je posts hieromtrent! Ik zal even reageren op je puntjes om het overzichtelijk te houden.
@CarlAtTelenet, vul gerust aan waar je het nodig acht. 😉