Beantwoorden
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Hallo,

 

Vooraleerst hier ook even klagen over de 5 te registeren toestellen. Dit is VEEL te weinig zoals al meermaals aangehaald op dit forum.

 

Daarnaast lijkt het er op dat sinds versie 1.3.0 van de Telenet TV app op IOS, er blijkbaar nu ook Apple TV’s geregistreerd moeten worden? Airplay was mijn inziens vrij van registraties ?? Mocht dit nu nieuw zijn in 1.3.0, kom ik terug op mijn inleiding: 5 toestellen registreren in deze tijd???

 

Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Of ben ik te voorbarig en is het gewoon een eenmalige bug?

 

Daarnaast, bij mijn weten, is Telenet de enige die deze beperking heeft? Ziggo / KPN in Nederland kent geen beperkingen. Zelfde geldt voor de Yelo TV app.

Prima dat er beperkingen zijn, maar doe het dan op het aantal streams tegelijkertijd (cfr. Netflix / Spotify)....

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

 

 

0 Likes
47 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenet dank om die moeite te nemen!

Ja, dat beantwoordt inderdaad mijn vraag 🙂

 

@Suzy mijn puntje 5 is beantwoord 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Als aanvulling... misschien niet meer nodig, maar toch...

Het is niet nodig om het device waarmee je de stream initieert te registreren, zolang het device waarNAAR je streamt maar geregistreerd is.

in jouw geval @Steven-E zou de registratie van een iPhone dus niet nodig zijn. Enkel je AppleTV registreren is voldoende. 

Korte samenvatting eigenlijk... Het apparaat waar je op wil kijken dient geregistreerd te zijn, het apparaat waarmee je streamt hoeft dat dus niet. 

Maar goed, de beste situatie -zoals het voor update 1.3.0 was - is dat je enkel je mobiele device moest registreren (dat je ook onderweg kunt streamen) en dat het streamen naar een Airplay device kon onder dezelfde registratie...

dat wordt nog onderzocht door Telenet.

0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenet @Suzy goedemiddag... geen nieuws, goed nieuws???

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Hallo @Jawi ,

Ik zie dat dit nog in behandeling is.

Groet,

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenet @Suzy goedemorgen, alweer een dikke maand verder. Graag nog een update over het registreren van toestellen. Is er verandering op komst (bv aantal streams beperken zoals Netflix)? Na deze tijdspanne moet er toch wel iéts te melden zijn!? Thanks!

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Dag @Jawi ,


Voor de duidelijkheid: ik kan dit forum niet altijd nauw opvolgen of informatie naar threads terugkoppelen want ik moet me voor de job op andere activiteiten focussen. Af en toe maak ik een uitzondering, zoals nu, maar dat is zonder garanties 🙂


Het topic is nog onder discussie. Dit lijkt en is inderdaad een lange periode, maar er is veel gaande en dit specifiek onderwerp is vrij complex. Ik kan er momenteel niet veel aan toevoegen, maar zal het bij de eerstvolgende gelegenheid nog eens doorspreken met m'n counterparts.

 

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Bedankt @CarlAtTelenet  

Ik begrijp dat het geen eenduidig issue betreft. In elk geval goed om te horen dat het nog onder aandacht is. We wachten wederom af. Het opvolgen mag je gerust aan mij overlaten 😉

 

groet

 

0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenet @Suzy kan het zijn dat sinds de 1.6.0 versie weer is zoals voorheen? Ik dien nu weer de iphone/ipad/etc. Te registreren ipv de AppleTV/Chromecasts?

dat is alweer de goede kant uit! Nu nog het aantal toestellen/streams updaten 😉

0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenet @Suzy 

helaas moet ik mijn enthousiasme volledig inperken. Blijkbaar sinds update 1.6.0 dien je opeens zowel je iPhone als je AppleTV/Chromecast te registreren. Dit terwijl je helemaal niet (wil) kijken op je iPhone, maar enkel op je Chromecast/AppleTV. 

Nu moeten we toestellen registreren waar we niet op kijken... Het wordt steeds beperkter, zeker met het blijvende aantal van maximaal 5 apparaten.

 

Het beperken van diensten gaat blijkbaar wel op kortere termijn... waarom dan niet het verrijken van deze diensten. Of het up to date maken van het aantal te registreren toestellen. 

toch nog graag een reactie vanuit Telenet, @CarlAtTelenet @Suzy 

 

Medegebruikers @Steven-E of @patrick37 hier ook nog ervaring mee, versie 1.6.0 (25-09-2020)

 

groeten

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi je moet niet het toestel registeren van waaruit je wil casten, alleen de Apple TV & Chromecast moeten geregistreerd worden (hier werkt dat alvast). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@m-jan20 Zo werkte het hier eerst ook. Maar na 1.6.0 wordt er naar beide toestellen gevraagd. 
Betreft iPhone/iPad icm AppleTV. 
chromecast nog niet getest na 1.6.0. Jij ook ios devices of Android?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Alleen iOS hier, geen Android om het mee te testen.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@m-jan20  @Jawi  ik moest mijn Iphone ook registreren anders kon ik niks doen. Op Android zou ik eens moeten testen als ik de tijd heb. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@patrick37 Dank voor de bevestiging. Ben ik dus niet de enige. 
De app wordt er zo niet beter op. Op mijn iPhone kijk ik geen TV, dus waarom registreren als ik deze enkel gebruik voor te streamen...


Oplossing zou zijn:

1/ ‘eindgebruikers’ registreren (dus zoals het voor 1.6.0 was)

2/ het te registreren toestellen uitbreiden (5 is echt niet meer van deze tijd)

3/ een apple tv app uitbrengen zoals er al voor yugo(?) is

4/ het aantal gelijktijdige streams (lees gebruikers) beperken in plaats van de devices

 

Ik ben benieuwd naar een reactie vanuit Telenet waarom dit nu na 1.6.0 doorgevoerd is en er hiermee functionaliteit (nog meer) wordt teruggebracht... => @Suzy ? @CarlAtTelenet ?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel


@Jawi  schreef:

...

Oplossing zou zijn:

1/ ‘eindgebruikers’ registreren (dus zoals het voor 1.6.0 was)

2/ het te registreren toestellen uitbreiden (5 is echt niet meer van deze tijd)

3/ een apple tv app uitbrengen zoals er al voor yugo(?) is

4/ het aantal gelijktijdige streams (lees gebruikers) beperken in plaats van de devices

 

Ik ben benieuwd naar een reactie vanuit Telenet waarom dit nu na 1.6.0 doorgevoerd is en er hiermee functionaliteit (nog meer) wordt teruggebracht... => @Suzy ? @CarlAtTelenet ?


@Jawi bedankt voor je posts hieromtrent! Ik zal even reageren op je puntjes om het overzichtelijk te houden.

 

  1. Als dit gewijzigd is na de 1.6.0 update, was dit niet bewust de bedoeling. Onze engineers waren hier zelf door verrast en proberen dit richting de toekomst uit te zoeken. 
  2. We hebben in het verleden al meermaals jullie feedback intern doorgegeven, namelijk dat het aantal van 5 devices in de huidige maatschappij te weinig is. Telenet is dit dan ook al een tijdje aan het bekijken, maar dit is niet iets dat op 1,2,3 kan worden aangepast. Dit soort policy wordt namelijk niet enkel aan Telenet zijde beslist, hierover zijn er ook overeenkomsten in contracten met de aanbieders van content. Sowieso zijn ze bij Telenet momenteel aan het bekijken of ze de duur van 90 dagen voordat je een toestel kan verwijderen, kunnen verlagen. 
  3. We merken dat hier best veel vraag naar is. Ik weet dan ook dat Telenet aan het bekijken is of ze een Apple TV en Android TV app voor Telenet TV kunnen lanceren.
  4. Het aantal gelijktijdige streams, dit hangt samen met puntje 2. Meestal hanteer je voor de app één van de twee werkwijzes, bij Telenet gebruiken we momenteel het aantal devices per klant. Of dit zal wijzigen richting de toekomst, daar heb ik helaas geen zicht op. 

@CarlAtTelenet, vul gerust aan waar je het nodig acht. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.