24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo allemaal, tot en met verleden week woensdag 21 februari waren de ondertitels voor slechthorenden prima, gewoon formaat, wit met zwarte rand, super! Maar vanaf donderdag zijn die weer groot en op een zwarte balk, niet om aan te zien. Wat is er misgegaan, een update van de box? Contact genomen met Telenet waar men niet op de hoogte is en aangeraden om foto's door te sturen via whatsapp. Gedaan en als antwoord gekregen dat het niet aan Telenet ligt. Ik begrijp dat de online medewerker dit niet kan verhelpen maar ... gewoon terugkijktv, programma kiezen van woensdag en eentje van donderdag en dan de ondertitels vergelijken. Is toch nogal duidelijk. Wie heeft dit probleem ook en wat kunnen we doen?
Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen. Ook op de Chromecast Google TV app zijn het van die vreselijke zwarte balken, maar laat het ons daar nu niet over hebben, de box is nu het belangrijkst.
Wie o wie helpt? Dank!!!
Uiteraard, maar is op een andere box ook zo, bij jou niet? Ik heb versie 5.07
Hier idem, enkele dagen is die zwarte balk weg geweest nu terug van dat.
Die nieuwe stijl (geen achtergrond) werd geïntroduceerd in 5.07 voor "live IP-kanalen". 5.07 software versie op de TV-box - De Netweters
Mogelijk hebben ze problemen ondervonden en dit (tijdelijk) teruggedraaid. Andere mogelijkheid is dat de zenders deze stijl forceren, maar dat zou jammer zijn.
@Moderator hebben jullie hier extra info over?
Best dat je meld dat er een probleem is met de tv box
zet er duidelijk in wat probleem is met vele info en wanneer het wel nog goed was
Er is een dossier voor aangemaakt, men onderzoekt....
Bedankt, die zwarte balk heb je ook met de Telenet app op Chromecast Google TV, allicht een verband? Een oplossing is om de apps van de zenders te gebruiken, dan is de vraag of je nog de box en zelfs kabel tv nog nodig hebt..
"Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen"
Hoe doe je dat?
@Magdagascar schreef:"Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen"
Hoe doe je dat?
Door (meerdere keren) op “OK” te duwen verander je de transparantie (stapsgewijs)
Je moet dan wel zeker zijn dat je via Teletext gaat en niet de ondertiteling optie voor Slechthorenden gebruikt.
Voor de update was het een semi doorzichtige zwarte balk, dat was minder storend. Dan met de update perfecte ondertitels en nu zijn we terug gecatapulteerd naar het Teletekst tijdperk. Telenet, serieus?
Met ... geen ondertitels kiezen ma
ar Teletekst en 3 x op OK drukken
@WG94 schreef:
Die nieuwe stijl (geen achtergrond) werd geïntroduceerd in 5.07 voor "live IP-kanalen". 5.07 software versie op de TV-box - De Netweters
Mogelijk hebben ze problemen ondervonden en dit (tijdelijk) teruggedraaid. Andere mogelijkheid is dat de zenders deze stijl forceren, maar dat zou jammer zijn.
@Moderator hebben jullie hier extra info over?
@WG94 We hebben dit nagevraagd. Van zodra we meer informatie ontvangen, delen we dit mee.
Ik heb hetzelfde probleem maar ook bij het bekijken van opgenomen programma's. Heel vervelend. De zwarte kader rond de witte ondertiteling maakt een heel stuk van beeld onzichtbaar. Hopelijk is dit vlug opgelost. De ondertitels wit met zwarte rand waren perfect leesbaar op elke ondergrond.
In afwachting dat Telenet terug met deftige ondertiteling komt, probeer ik de tips om teletekst te dimmen, maar dat lukt me niet.
Systeeminstellingen in Profielen > Opties ondertiteling: Aan staat aangevinkt.
Wanneer ik (bvb op VRT1 en Canvas) voor ondertiteling kies krijg ik altijd “Uit” of “Nederlands - Slechthorenden”. In vorige tips staat dat je moet zien dat je voor “Teletext gaat en niet de ondertiteling optie voor Slechthorenden gebruikt”.
Maar wanneer ik op de “…”-toets druk zie ik nergens Teletext, enkel Ondertiteling. Wat is er mis?