Beantwoorden
Deperre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Hallo allemaal, tot en met verleden week woensdag 21 februari waren de ondertitels voor slechthorenden prima, gewoon formaat, wit met zwarte rand, super! Maar vanaf donderdag zijn die weer groot en op een zwarte balk, niet om aan te zien. Wat is er misgegaan, een update van de box? Contact genomen met Telenet waar men niet op de hoogte is en aangeraden om foto's door te sturen via whatsapp. Gedaan en als antwoord gekregen dat het niet aan Telenet ligt. Ik begrijp dat de online medewerker dit niet kan verhelpen maar ... gewoon terugkijktv, programma kiezen van woensdag en eentje van donderdag en dan de ondertitels vergelijken. Is toch nogal duidelijk. Wie heeft dit probleem ook en wat kunnen we doen?

Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen. Ook op de Chromecast Google TV app zijn het van die  vreselijke zwarte balken, maar laat het ons daar nu niet over hebben, de box is nu het belangrijkst.

 

Wie o wie helpt? Dank!!!

Tags (2)
19 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

@Deperre  De box al eens herstart ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Uiteraard, maar is op een andere box ook zo, bij jou niet? Ik heb versie 5.07

hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Hier idem, enkele dagen is die zwarte balk weg geweest nu terug van dat.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Die nieuwe stijl (geen achtergrond) werd geïntroduceerd in 5.07 voor "live IP-kanalen". 5.07 software versie op de TV-box - De Netweters  

Mogelijk hebben ze problemen ondervonden en dit (tijdelijk) teruggedraaid. Andere mogelijkheid is dat de zenders deze stijl forceren, maar dat zou jammer zijn.

@Moderator hebben jullie hier extra info over?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Best dat je meld dat er een probleem is met de tv box

zet er duidelijk in wat probleem is met vele info en wanneer het wel nog goed was

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Er is een dossier voor aangemaakt, men onderzoekt....

deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Bedankt, die zwarte balk heb je ook met de Telenet app op Chromecast Google TV, allicht een verband? Een oplossing is om de apps van de zenders te gebruiken, dan is de vraag of je nog de box en zelfs kabel tv nog nodig hebt..

Magdagascar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

"Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen"

Hoe doe je dat?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv


@Magdagascar  schreef:

"Bij live kijken gebruik ik teletekst p 888, dat is prima, kun je dimmen"

Hoe doe je dat?


Door (meerdere keren) op “OK” te duwen verander je de transparantie (stapsgewijs)

Je moet dan wel zeker zijn dat je via Teletext gaat en niet de ondertiteling optie voor Slechthorenden gebruikt. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Voor de update was het een semi doorzichtige zwarte balk, dat was minder storend. Dan met de update perfecte ondertitels en nu zijn we terug gecatapulteerd naar het Teletekst tijdperk. Telenet, serieus?

deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Met ... geen ondertitels kiezen ma

ar Teletekst en 3 x op OK drukken

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv


@WG94  schreef:

Die nieuwe stijl (geen achtergrond) werd geïntroduceerd in 5.07 voor "live IP-kanalen". 5.07 software versie op de TV-box - De Netweters  

Mogelijk hebben ze problemen ondervonden en dit (tijdelijk) teruggedraaid. Andere mogelijkheid is dat de zenders deze stijl forceren, maar dat zou jammer zijn.

@Moderator hebben jullie hier extra info over?


@WG94 We hebben dit nagevraagd. Van zodra we meer informatie ontvangen, delen we dit mee. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

GK5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Tien op tien!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

Ik heb hetzelfde probleem maar ook bij het bekijken van opgenomen programma's. Heel vervelend. De zwarte kader rond de witte ondertiteling maakt een heel stuk van beeld onzichtbaar. Hopelijk is dit vlug opgelost. De ondertitels wit met zwarte rand waren perfect leesbaar op elke ondergrond.

Magdagascar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Terug ondertitels met zwarte balk bij terugkijktv

In afwachting dat Telenet terug met deftige ondertiteling komt, probeer ik de tips om teletekst te dimmen, maar dat lukt me niet.

Systeeminstellingen in Profielen > Opties ondertiteling: Aan staat aangevinkt.

Wanneer ik (bvb op VRT1 en Canvas) voor ondertiteling kies krijg ik altijd “Uit” of “Nederlands - Slechthorenden”. In vorige tips staat dat je moet zien dat je voor “Teletext gaat en niet de ondertiteling optie voor Slechthorenden gebruikt”.

Maar wanneer ik op de “…”-toets druk zie ik nergens Teletext, enkel Ondertiteling. Wat is er mis?

 

IMG_2691.JPGIMG_2689.JPGIMG_2688.JPG