Beantwoorden
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Om de Telenet TV-app op de verschillende platformen (Android, iOS, Android TV, Apple TV en Web) meer in lijn te brengen met elkaar en klaar te maken voor de toekomst hebben we een aantal vernieuwingen aangebracht. Ook zijn er in de achtergrond van de apps een heleboel verbeteringen uitgevoerd. En werden er zelfs wat vervelende bugs opgelost.

Daarom zijn we opzoek naar Telenet TV klanten die graag de nieuwste versie in beta al willen uitproberen.

Wat moet je doen?

Android en Android TV
Stuur je Google Account via een privébericht naar @HaroenR. Dan voegen we je toe aan het beta programma van de Telenet TV-app. Je ontvangt van ons een link om de app via Google Play te downloaden.

iOS en Apple TV
Installeer de Testflight app op je iPhone, iPad of Apple TV en ga vervolgens naar onderstaande link om de beta app via Testflight te downloaden.

Join iOS / Apple TV beta via: https://testflight.apple.com/join/nYWzw0px

Feedback via Netweters
Merk je bepaalde problemen op of vind je iets dat echt niet werkt? Dan kan je dit gewoon melden via dit topic. Het Telenet TV-app team zal dit verder opvolgen.

Beta programma verlaten
Zowel Google als Apple bieden je de mogelijkheid om het beta programma te verlaten. Dat kan je doen via Google Play of Testflight. Hierna moet je wel de Telenet TV-app verwijderen en de officiële versie uit de store terug installeren.

Bedankt voor je interesse!

Het Telenet TV-app team

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Test mee aan de vernieuwde Telenet TV-app

107 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Ik heb daarnet gebeld, en ze waren op de hoogte van het probleem. Als excuus gad ze dat het sinds de update naar 16,2 is, maar dat klopt niet. 

Op whatsapp heb k nu ook zopas antwoord gehad dat ik een afspraak moeten maken met een online technieker.

Op twitter en facebook nog niks gehoord.

Ik stel voor dat iedereen die die outmelding krijgt belt naar telenet, ik heb maar 15 minuten moeten wachten eer ik antwoord kreeg.

@Suzy Word er binnen de helpdesk niet met elkaar gepraat? Is het zo moeilijk om open en eerlijke communicatie te voeren? Is het echt zo moeilijk een oplossing te vinden waar telenet duidelijk de oorzaak van is en niet de update van ios. 

Ik ga ook klacht indienen bij de ombudsdienst telecom, want de factuur zal wel niet veranderen.

in verband met de homepods zal ik klacht indienen bij de economische inspectie, iets verkopen waarbij je op voorhand weet dat het geblokkeerd is kan niet. Ofwel moeten jullie airplay onmiddellijk openzetten. Ofwel moeten jullie op je verkoopssite vermelden dat je het niet kan gebruiken met telenet.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@Christof75 

Inderdaad iOS 16.2 heeft er NIKS mee te maken. Ik ga ook een klacht indienen. Het duurt gewoon te lang, het is al enkele dagen bezig. 

Het is een dienst die niet werkt, geen enkele communicatie. Zelfs niet in de app. Helemaal niets! 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Ik heb het donderdag voor de eerste keer gemerkt, op de apple tv werkt wel alles normaal. op de iphone werkt het soms, soms krijg ik de melding dat er te veel schermen open zijn terwijl er geen andere schermen actief zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Test de Telenet TV-app in beta

Het betreft een probleem met de afspeelsoftware/decryptie in de Telenet TV-app die voor iOS blijkbaar plots niet meer werkt.

Het probleem ligt bij Liberty Global in Nederland die instaat voor de Telenet TV-app. (https://press.telenet.be/telenet-sluit-een-overeenkomst-met-liberty-global-voor-het-eos-televisiepla...)

Ik verwacht geen snelle oplossing...

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Test de Telenet TV-app in beta

@Ex-Netweter 

Niet veralgemenen, ik kan hier op de iPhone met de tv app mijn opnames perfect bekijken zonder problemen.

het is de beta versie dat de boosdoener is, de gewone tv app versie werkt zonder problemen (bij mij toch alvast)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@Master-Magic  schreef:

het is de beta versie dat de boosdoener is, de gewone tv app versie werkt zonder problemen (bij mij toch alvast)


Neen het is NIET de beta versie. Heel het boeltje werkt gewoonweg niet meer. 

Ik kan alleen maar meespreken over iOS, iPadOS en tvOS. Praktisch heel mijn omgeving gebruikt dat. Maar het werkt gewoonweg niet meer. Zelfs de opnames niet.

Heel zelden maar dan echt heel zelden (!) kan je eens een TV zender of een opname aan de praat krijgen. Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de decoder software.

Ik zou er alleszins niet van verschieten als dit effectief zo is. De Apple gebruikers krijgen niet een UI/UX bij deze app zoals elders. Het feit dat ondersteuning voor de Siri Remote en AirPlay nog steeds ontbreekt spreekt boekdelen.

Het is en blijft wel jammer dat een telecombedrijf niet communiceert over dit. Laat staan gaat praten over een compensatie. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@Master-Magic Klopt niet. Het is enkel op Ipados dat de app niet werkt,

Ik heb zowel de beta 20 als 23 getest van de app, alsook op safari en daar krijg je een andere foutmelding (3016) of soms maximum bereikt terwijl er geen andere schermen openstaan. op chrome en edge krijg je de melding dat het niet ondersteund word door deze browser.

Ondertussen ook de beta vervangen door de gewone versie, die ook de nr 23 heeft. zelfde probleem.

Mijn mening is dat telenet bewust ipados uitgeschakeld heeft tot na nieuwjaar omwille van hun capaciteitsprobleem. want de laatste tijd merkte je op dat er teveel gebruikers opzaten met vertragingen tot gevolg, vooral op zondagen zag je dit probleem.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Op tvos heb ik geen enkel probleem, enkel op de ipad

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

@BillyX Op tvos heb ik geen enkel probleem, enkel op de ipad


Neen...klopt op de tvOS zijn de problemen verholpen (momenteel). Enkel op iOS en iPadOS blijven ze hardnekkig aanwezig.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Plots werkt het weer met de tv app op de ipad, test jij ook eens

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

@BillyX Plots werkt het weer met de tv app op de ipad, test jij ook eens

 


Vijf minuten geleden nog steeds niet...maar inderdaad nu wel. De vraag is echter hoelang? Want ik heb heel zelden al eens beeld gehad en dan later weer niets.

En inderdaad terwijl ik dit neerschrijf plots geen beeld maar enkel de melding 'Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1102'.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

Het is dus duidelijk geworden dat telenet moedwillig Ipados blokkeert. Met een afgeschermde browser kun je toch tv kijken op je ipad.

Ik zal er geen verdere uitleg over geven, want bepaalde ontwikkelaars lezen hier mee.

Ik heb hier eens een oplossing gezet om toch de homepods te gebruiken, en sinds de laatste update van december hebben ze ook dat achterpoortje afgesloten.

Het is gewoon schandalig dat ze dit durven toepassen gewoon omdat de capaciteit niet voldoet met de migratie naar 1 systeem.

0 Likes
dimitrimissinne
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Test de Telenet TV-app in beta

Bij ons werkt er letterlijk niets op alle Apple toestellen. Foutcode 1102 via de apps op iOS en iPadOS, foutcode 3016 via Safari op iOS, iPadOS en zelfs macOS! Dit is gewoon ronduit schandalig! 102 €/maand durven vragen en dan uw klanten zo behandelen... Ook hier zijn de probelemen gestart na de migratie van Yelo TV en Telenet TV.

Ex-Netweter
 

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

Het is dus duidelijk geworden dat telenet moedwillig Ipados blokkeert. Met een afgeschermde browser kun je toch tv kijken op je ipad.


Ik betwijfel of het moedwillig is, ik vermoed dat het een bug is die niet makkelijk op te lossen is.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@Ex-Netweter 

Het is zeker moedwillig, want het werkte perfect na de update naar 16,2, en ook na de app update. De problemen zijn donderdag begonnen. meer dan een week na de updates. Ik zit in het apple developer beta program en als je een anonieme browser kunt gebruiken heb je geen problemen. Het is duidelijk dat de capaciteit van hun server het probleem is, door ipados uit te sluiten hebben ze dat voorlopig opgelost.

Ik heb recht op 5 schermen, als er 1 scherm speelt, dan krijg ik dat het maximum bereikt is, soms moet er nog niks spelen en je krijgt al de melding.

0 Likes