Beantwoorden
EvertB
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Wat als je decoder niet ruilt voor een TV-box?

Mijn ouders hebben momenteel een digibox aangesloten op een TV. 
Ze hebben een brief ontvangen waarbij ze gratis kunnen wisselen naar een TV-BOX, echter vrezen ze voor de comptabiliteit met hun TV.

Wat gebeurt er als ze niet wisselen?

Daarnaast hebben ze ook nog 2 TV's met CI+ modules. 
Blijven deze modules nog werken als ze zouden wisselen naar een TV box?

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wat als je digicorder niet ruilt voor een digibox?

22 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Zou kunnen hebben ze vroeger ook gedaan

Nu zitten in een andere tijdgeest

Extra kosten maken om na de periode alles terug te krijgen zit goed in

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Hoi ik sta ook niet te springen voor de nieuwe tv box. Echter vrees ik dat we binnenkort niet meer kunnen. Wij kijken veel naar buitenlandse zenders en ik veronderstel dat deze mee eerst worden uitgeschakeld. Mijn moeder is echter al niet mee met het bedienen van de digicorder. Dus ik hou mijn hart vast. Maar een andere vraag. Wij hebben nu 2 digicorders. Ieder neemt zijn eigen programma's op. Als ik het goed begrijp is het met die tv box een maximum van 200 uur verspreid over de 2 boxen. Maar elk van ons ziet ook elk opgenomen programma? Niet dat ik nu programma's zie die mijn moeder niet mag zien 😉. Maar dit is dan wel verwarrend voor haar. Ik hoop dat ze dan de opnames niet wist met de gedachte dat heb ik toch niet opgenomen. Valt dit op te lossen met het maken van een profiel?

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@rainbowniagara  schreef:

Wij kijken veel naar buitenlandse zenders en ik veronderstel dat deze mee eerst worden uitgeschakeld.

Je zal hier tijdig over geïnformeerd worden. Momenteel informeert men over de sportzenders en die wijziging zou voor het einde van het jaar zijn. Dus ik zou me daar vandaag nog niet te veel zorgen over maken.

@rainbowniagara  schreef:

Als ik het goed begrijp is het met die tv box een maximum van 200 uur verspreid over de 2 boxen. Maar elk van ons ziet ook elk opgenomen programma? (...) Valt dit op te lossen met het maken van een profiel?

Helaas, alle opnames zijn gedeeld en zijn ook niet gekoppeld aan een profiel

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Er verandert nu nog niets

Alleen als je betaal sport pak hebt zal je moeten overschakelen

Later zal de betaal pak film en extra betaal zenders ook zijn

Er moet nu geen paniek zijn zal nog een tijdje duren

Wat je opneemt zie je samen op de 2 tv boxen ip je kan dat niet apart doen ook niet een andere profiel

Vroeger bij de digicorder staat dat op de schijf dus elk apart

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@EvertB  schreef:

Mijn ouders hebben momenteel een digibox aangesloten op een TV. 
Ze hebben een brief ontvangen waarbij ze gratis kunnen wisselen naar een TV-BOX, echter vrezen ze voor de comptabiliteit met hun TV.

Wat gebeurt er als ze niet wisselen?

Daarnaast hebben ze ook nog 2 TV's met CI+ modules. 
Blijven deze modules nog werken als ze zouden wisselen naar een TV box?

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wat als je digicorder niet ruilt voor een digibox?

@EvertB als je ouders niet wisselen, blijven hun diensten werken. Voorlopig verandert er dus niets voor hen. Bij Telenet streven we ernaar om elke klant de best mogelijke entertainmentervaring aan te bieden. Om ononderbroken toegang tot onze diensten te garanderen en onze klanten de beste tv-ervaring te blijven geven, heb je een Telenet TV-box nodig. Aanvullend, ook TV met een kaartje blijft werken als je je decoder omruilt naar een Telenet TV-box. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

wanneer je zo'n zwarte digicorder hebt.
kan je via die digicorder tot 01/09/2025 of tot 01/12/2025 naar play sports blijven kijken?

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@waterrat1978  schreef:

wanneer je zo'n zwarte digicorder hebt.
kan je via die digicorder tot 01/09/2025 of tot 01/12/2025 naar play sports blijven kijken?

Als de info die ik elders heb gelezen klopt, dan zou je met een HD Digibox/HD Digicorder vanaf 1 september geen nieuw abonnement meer kunnen aangaan op Play Sports, maar nog wel via diezelfde oude decoders kunnen blijven kijken tot en met 1 december 2025. Vanaf 1 december zou je dan effectief een TV Box (coax of IP) nodig hebben om nog naar Play Sports te kunnen kijken.

luc55
Freshman Meesterweter

Op 1/12/2025 zou het op zwart gaan kan nog zijn dat er een tekst band op tv zou verschijnen op het einde

Voor de mensen die het uitgesteld hebben door tijd gebrek of dachten dat niet voor hun was