|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik krijg bericht dat de Telenet tv app en website niet meer zal werken na 7 april wanneer je nog een oude decoder hebt. Ik zie echter het verband niet. Ik kan aannemen dat je de oude decoder niet meer kan programmeren voor bvb een opname, maar kan je dan ook niet meer kijken op de app?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie het verband niet
Ik deel jullie bezorgdheid. De Netweters zijn ook maar klanten en kunnen hier niets aan doen. De mods zullen ook niet tussenkomen, tenzij herhalen dat dit gemeld werd. Het enige wat jullie kunnen doen is klacht indienen bij Telenet. Als de reactie van Telenet niet voldoet aan jullie verwachtingen, kunnen jullie een bemiddelingsklacht indienen bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. Weet wel dat de ombudsdienst een bemiddeling is, dat wil zeggen dat zij een advies kunnen geven, maar dat geen van beide partijen gebonden zijn door dat advies.
Ik was bij een Telenet winkel. Het advies daar was, als ik geen TV-box wilde hebben, dan maar een extra Flow abonnement af te sluiten om toegang te krijgen tot de TV-app😂. Ben je wel meteen alle zenders behalve de Belgische kwijt. Zit er serieus over te denken om dan maar naar Base over te stappen. Heb ik in ieder geval nog de Hollandse zenders en ben voor hetzelfde internetpakket 20 Euro per maand minder kwijt.
@PieterV schreef:Lijkt erop dat de TV-app voor CI-gebruikers vanavond is uitgezet.
Hier werkt telenet.tv nog altijd ...
(4 x CI+)
klopt als een zwerende vinger. er is nul komma nul reden om die app buiten dienst te stellen voor mensen met een digicorder. de app werkt ook niet meer op mijn sony google tv, dus men forceert iedereen naar die box, die minder functionaliteiten heeft dan de digicorder, want x2 afspelen zit er niet meer op. Puur mensen ambeteren is dat. en voor de beeldkwamiteit moet je het niet doen: wanneer je netflix en co bekijkt via de prutsbox die hen 20€ kost heb je niet eens dolby vision en dolby atmos.
nu niet meer dus
die extra paketten bekijk je toch best niet op die flut-box. Die kan geen dolby vision en dolby atmos aan. je gaat dan best via de app op de tv of nog beter, via een apple tv boxje.
Het nieuwste model (TV-box IP) heeft (volgens Telenet) weldegelijk ondersteuning voor Dolby Atmos & Dolby Vision.
Al deel ik wel de mening dat de meeste toestellen aangenamer zullen werken dan de TV-box. (Ik heb echter nog een TV-box v1 en kan dus niet oordelen of de nieuwere versies beter werken)
De enige oplossing is gewoon inderdaad vertrekken. Wat is trouwens de link tussen het niet meer kunnen (mogen) gebruiken van de app in combinatie met een decoder of digicorder van de laatste generatie ?
Een staaltje van de moderne techdictatuur zoals bij vele tech bedrijven.
Wanneer zij denken dat het voor jou tijd is om iets nieuws te kopen dan heb jij daaraan niets te zeggen en dat allemaal onder de dekmantel van IT security… ik hoor ook geen enkele ombudsman of politicus hierover praten.
En dan zijn ze verbaasd over het aantal kabelknippers. Ik had zondag een klacht ingediend bij Telenet via de link die hierboven ergens gepost is en werd maandagmorgen meteen teruggebeld. Mijn verhaal nog eens gedaan en de dame van Telenet gaf ook toe dat het een puur zakelijke beslissing is. De keuze is voortaan oftewel Flow met alleen Belgische zenders of TV iconic met kastje voor fors meer geld.
Ze zou mijn klacht in elk geval doorgeven en ik hoop dat er genoeg klachten gaan komen om indruk te maken op de leiding.