Beantwoorden
Christine1
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

é-mails van telenet webmail opslaan

ik wilde weten hoe ik een é-mail van telenet webmail kan opslaan in een persoonlijke map op mijn computer?

2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Als het gaat om soms een een enkele mail:

Open de mail. 

optie a: in de lijst klik met de rechtse muisknop op de mail en kies in het nieuwe menu Oorspronkelijke tekst

janne_man_0-1764773095637.png

optie b: open de mail en op een lege plaats in de mail klik je met de rechtermuisknop. Een nieuw menu opent en kies Paginabron bekijken:

janne_man_1-1764773304708.png

Nu zijn we in dezelfde situatie voor beide opties (onnozel dat Zimbra (=webmail) daarvoor een andere formulering gebruikt).

In paginabron of originele tekst klik je opnieuw recht en kies Pagina opslaan als ...

janne_man_2-1764773518075.png

Nu krijg je een verkenner venster. Ga naar de folder waar de mail moet komen.

In de lijn Opslaan als verander je in Alle bestanden (*.*) (je krijgt een keuze menu)

Als bestandsnaam geef je de naam die je wenst, maar wat wel belangrijk is op het einde een punt onmiddellijk gevolgd door eml, bijvoorbeld BelangrijkeMailVanDingske.eml

janne_man_4-1764774817454.png

Als je in met verkenner naar die folder gaat en klikt op het eml-bestand zal deze mail geopend worden in je standaard e-mailprogramma.

Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Als je een backup wilt maken van 1 of alle mappen: Hoe e-mails importeren/exporteren in Telenet Webmail?