Beantwoorden
Christine1
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

é-mails van telenet webmail opslaan

ik wilde weten hoe ik een é-mail van telenet webmail kan opslaan in een persoonlijke map op mijn computer?

3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Als het gaat om soms een een enkele mail:

Open de mail. 

optie a: in de lijst klik met de rechtse muisknop op de mail en kies in het nieuwe menu Oorspronkelijke tekst

janne_man_0-1764773095637.png

optie b: open de mail en op een lege plaats in de mail klik je met de rechtermuisknop. Een nieuw menu opent en kies Paginabron bekijken:

janne_man_1-1764773304708.png

Nu zijn we in dezelfde situatie voor beide opties (onnozel dat Zimbra (=webmail) daarvoor een andere formulering gebruikt).

In paginabron of originele tekst klik je opnieuw recht en kies Pagina opslaan als ...

janne_man_2-1764773518075.png

Nu krijg je een verkenner venster. Ga naar de folder waar de mail moet komen.

In de lijn Opslaan als verander je in Alle bestanden (*.*) (je krijgt een keuze menu)

Als bestandsnaam geef je de naam die je wenst, maar wat wel belangrijk is op het einde een punt onmiddellijk gevolgd door eml, bijvoorbeld BelangrijkeMailVanDingske.eml

janne_man_4-1764774817454.png

Als je in met verkenner naar die folder gaat en klikt op het eml-bestand zal deze mail geopend worden in je standaard e-mailprogramma.

Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Als je een backup wilt maken van 1 of alle mappen: Hoe e-mails importeren/exporteren in Telenet Webmail? 

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

De bedoeling van webmail is om niets op je lokale PC te plaatsen, het is dus normaal dat dit niet evident is.

Om een .eml bestand te lezen heb je een email client nodig. Waarom stel je deze dan niet in om de mails te lezen. een email client kan mails op verschillende manieren opslaan.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.