|
25.706
netweters
|
159.132
antwoorden
|
|
21.453
vragen
|
ik wilde weten hoe ik een é-mail van telenet webmail kan opslaan in een persoonlijke map op mijn computer?
Als het gaat om soms een een enkele mail:
Open de mail.
optie a: in de lijst klik met de rechtse muisknop op de mail en kies in het nieuwe menu Oorspronkelijke tekst
optie b: open de mail en op een lege plaats in de mail klik je met de rechtermuisknop. Een nieuw menu opent en kies Paginabron bekijken:
Nu zijn we in dezelfde situatie voor beide opties (onnozel dat Zimbra (=webmail) daarvoor een andere formulering gebruikt).
In paginabron of originele tekst klik je opnieuw recht en kies Pagina opslaan als ...
Nu krijg je een verkenner venster. Ga naar de folder waar de mail moet komen.
In de lijn Opslaan als verander je in Alle bestanden (*.*) (je krijgt een keuze menu)
Als bestandsnaam geef je de naam die je wenst, maar wat wel belangrijk is op het einde een punt onmiddellijk gevolgd door eml, bijvoorbeld BelangrijkeMailVanDingske.eml
Als je in met verkenner naar die folder gaat en klikt op het eml-bestand zal deze mail geopend worden in je standaard e-mailprogramma.
Als je een backup wilt maken van 1 of alle mappen: Hoe e-mails importeren/exporteren in Telenet Webmail?
De bedoeling van webmail is om niets op je lokale PC te plaatsen, het is dus normaal dat dit niet evident is.
Om een .eml bestand te lezen heb je een email client nodig. Waarom stel je deze dan niet in om de mails te lezen. een email client kan mails op verschillende manieren opslaan.
Ik kan me voorstellen dat uitzonderlijk eens gebeurt dat er behoefte is om een mail afzonderlijk als bestand te bewaren. Met de brol van Microsoft kan je helemaal geen mail opslaan in het standaard e-mail formaat, maar je kan wel een eml lezen.
Ik begrijp dat de webmail gebruiken voor velen gemakkelijker is of lijkt dan een e-mailclient in te stellen. Met webmail geef je enkel uw e-mailadres en wachtwoord (of alternatieven) in. Je hoeft helemaal niets in te stellen. Eigenlijk is de webmail ook maar een e-mailclient, maar dan één die vooraf geconfigureerd is. E-mailadressen buiten Telenet kan je ook via webmail configureren (ik raad het niet aan, maar het kan).
Aan Janne Man ; heel hartelijk dank. het is me gelukt om mijn telenet mail mét bijlage op te slaan.
de werkwijze : Ga op de mail die je wil opslaan staan in de lijst vd emails /(niet de mail openen) /
* klik met de rechtse muisknop in de lijst op de mail en kies in het nieuwe menu Oorspronkelijke tekst
* ga in dit beeld met de Rmuisknop en kies “opslaan als”/
* Wijzig in dit venster de bestandsnaam naar jouw keuze/én typ zelf op het einde een punt onmiddellijk gevolgd door .eml
*/ zet in de 2de balk ‘opslaan als’ alle bestanden(*.*)
*zoek ad linkerkant de map waarin je de mail wil opslaan/ en sla dan op
* je kan de mail én de bijlage openen in thunderbird.
============ als ik doe met 'paginabron openen', krijg ik geen keuze voor 'alle bestanden' en lukt het opslaan niet.
Nogmaals heel hartelijk bedankt. Christine1
Als je Thunderbird hebt geïnstalleerd, dan kan je die toch net zo goed voor je e-mail instellen? Als je IMAP instelt, dan blijven de mappen en e-mails hetzelfde als die in je webmail.
Dat lijkt me toch makkelijker dan hoe je het nu hebt gedaan.
Instructies om een account in te stellen in TB vind je hier: