|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Volgens deze "oplossing" kan je je email adres behouden als je overstapt naar een andere provider. https://www.netweters.be/t5/E-mail/Email-adres-behouden-na-overstap-Proximus/m-p/207229#M12154
Maar volgens het artikel van vandaag is dat dus niet het geval en moet je ervoor betalen!
Sinds een aantal jaar is er een wetgeving die consumenten beschermt bij het overstappen. Zeg je jouw abonnement bij Telenet op, dan heb je nog 18 maanden lang het recht om je e-mailadres (en de bijbehorende aliassen) gratis te blijven gebruiken. Je kan dus gedurende die tijd e-mails blijven versturen en ontvangen alsof er niets veranderd is. Die overgangsfase geeft je de tijd een nieuw, best onafhankelijk adres dat losstaat van een provider te nemen en dit bij alle diensten aan te melden.
@luc55 schreef:In de krant staat nieuwe info in hln is wel betalend
Telenet biedt momenteel wel de mogelijkheid om na die 18 maanden je e-mailadres te behouden via een betalend abonnement (Telenet Mail). Dit kost momenteel 5,17 euro per maand.
Gelieve hier geen foute informatie over te nemen (of tenminste de link te plaatsen waar deze foute info staat) 😖😡
@flip1953 Ik heb als antwoord gekregen van Suzy indertijd dat ik met een CI+ kaart en tv abonnement gezien wordt als telenet klant en dus het e-mail adres gratis behoud zolang ik het gebruik.
dus ben benieuwd als we geen CI+ meer gaan gebruiken of ze dit aangerekend gaan maken aan klanten zonder die CI+ en zonder kabel abonnement dat niet meer bestaat.
Niet te hard roepen. Bron staat duidelijk in de OP. HLN citeert een woordvoerder van TN en die zou 5,17 euro/maand gezegd hebben. Probleem is dat dit (nog) niet terug te vinden is op de site van Telenet.
De situatie zoals voordien is niet veranderd. Email wordt gratis behouden als je overstapt. We behouden wel het recht om deze te verwijderen als dit 2 jaar inactief is. HLN heeft een fout gemaakt, dit is doorgegeven en ze gaan dit ook nog corrigeren.
Bedankt voor de info!
En wat als je je internet abonnement opzegt? Ik heb momenteel 2 internet verbindingen, vanaf Fiberklaar in orde was heb ik mij aangesloten bij mobile vikings voor internet en heb ik Telenet internet behouden als failover omdat ik het nog niet vertrouwde en ook omwille van mijn email adres. Maar dus nu ik het niet meer nodig zal hebben en ik kan zonder extra kosten mijn Telenet email adres onbeperkt behouden wil ik het gewoon opzeggen. Is er online een optie om op te zeggen met behoud van e-mail of doe ik dit dan best telefonisch met de hoop dat ze in hun systeem echt aanduiden dat mijn mail moet blijven bestaan, want heb er eigenlijk weinig vertrouwen in.