Beantwoorden
eddytje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur!

Geen spam in de spamfolder

Hallo, ik krijg sinds een paar dagen totaal geen spam meer binnen. Die blijft volledig leeg. Maar het gebeurt wel al eens dat er een bericht in de spam terecht komt die daar niet hoort. Daarom kijk ik steeds de spam na of daar geen bericht in zit dat er niet hoort alvorens alles te verwijderen. Iemand enig idee hoe het kan komen dat de spam plots volledig leeg blijft? Mvg

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Spam verdwenen. Ik krijg al twee dagen totaal geen spam

 

45 reacties
Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

Mss ben ik te wantrouwend, maar 100% zeker? Dat lijkt me toch iets te hoog gegrepen. Plus ook, waarom werd er geen testperiode ingevoerd, waarbij de klant zelf kan bepalen (en melden aan telenet) of de als spam uitgepikte mail 100% spam is? Telenet krijgt dan (als alles goed gaat) de bevestiging dat de filter correct werkt, en de klant kan op die manier gerustgesteld worden. Dat ben ik nu in geen geval!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Ik kan alleen maar bevestigen: de laatste fout is deze die nog niet gevonden is. (blijft geldig na het vinden van een fout, want dat was nog niet de laatste).

JanVrb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Bij het definiëren van een email account in Outlook 365, zendt outlook een test-email naar jezelf.

Voor mijn telenet e-mail adres lukt dat niet. Ik heb alle combinaties geprobeerd: pop / imap, veiligheid protocols. Mijn e-mail accounts bij alle andere providers lukken wel in Outlook 365. En dat sinds het nieuwe spam filter bij telenet in voege is.

Ik ben niet 100% zeker, maar alles wijst erop dat telenet 100% zeker is dat deze test e-mail spam is.

De moeite om het te onderzoeken...

2024-02-08 (5).png2024-02-09 (2a).png

2024-02-09 (2b).png

met vriendelijke groet

 

JanVrb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Dus, de GTUBE test e-mail wordt ook tegengehouden en komt helemaal niet in de mailbox terecht?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Mogelijk kiest outlook niet de juiste versleutelingscode bij de uitgaande mail. Er staat automatisch, welke zijn de andere keuzes? Kies Starttls, als dat er niet is kies dan TLS.

ineram
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen spam in de spamfolder

Ik heb hetzelfde probleem, en ondertussen ook bewijs dat mails die ik moet hebben, worden tegengehouden en nooit aankomen.

Ik wil inloggen op m'n Samsonite account, maar ik weet m'n wachtwoord niet meer, dus ik laat zo'n wachtwoordherstelmail sturen, en die komt dus gewoon niet aan, niet in de inbox, maar ook niet in de spam. Nu kan ik dus niet meer in mijn account.

Mails van mijn boekhouder kwamen ook al sinds begin januari in de spam, ik weet niet of ik ze nu nog aankrijg of dat ze geen meer gestuurd hebben, maar dit begint echt de spuigaten uit te lopen. Er werden al maanden mails naar de spam gestuurd die daar absoluut niet thuishoorden, zelfs nadat ik ettelijke regels had ingesteld en de adressen aan mijn contactpersonen had toegevoegd, en af en toe zelfs mails die gewoon helemaal niet aankwamen, waar ik pas laat achter ben gekomen, waardoor ik grote opdrachten ben misgelopen, en nu is er gewoon helemaal geen manier meer om aan mijn mails te komen, en ik gebruik mijn Telenet-adres voor alle belangrijke zaken en voor mijn bedrijf, dit is echt niet oké.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen spam in de spamfolder

@JanVrb @ineram Bedankt voor deze info. We gaan dit verder laten onderzoeken door de desbestreffende collaga's. Daarvoor hebben we nog extra informatie van jullie (en van andere leden die dit opmerken) nodig. Kunnen jullie daarom onderstaande gegevens doorsturen via http://m.me/telenet : 

  • Klantnummer
  • E-mailadres van de afzender
  • E-mailadres van de verzender
  • Datum + tijdstip dat de mail verstuurd zou zijn
  • Indien mogelijk: onderwerp van de mail

Bedankt


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

@Suzy en @Bjarne 

Ik las zonet dit in mijn mail, artikel van TechPulse:

 

 

 Proximus en Telenet hielden al miljoenen smishingberichten tegen

Zowel Proximus als Telenet implementeerden AI-software om smishingberichten tegen te houden. Sinds de introductie eind 2023 zijn reeds 16 miljoen van zulke aanvallen geblokkeerd.

Zou dat er voor iets tussen kunnen zitten dat we zo goed als niks meer in de spam zien? Met, wellicht, spijtig genoeg, hier en daar ook false positives?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cdr
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Geen spam in de spamfolder

Ook bij mij ging het ineens van tientallen spamberichten per dag naar 0, hooguit 1. Maar sedert enkele dagen krijg ik opnieuw meer spam, dus ik vermoed dat ze bij TN de filter iets teruggeschroefd hebben. Het zijn er nog niet zoveel als voorheen maar toch een twintigtal per dag.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Hier ook, sedert een aantal dagen weer volop spam, vele tientallen per dag .... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ErikC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Wereld gedichtendag Star Wars Day Jij bent af! Handje vol!

Geen spam in de spamfolder

Ik kan ook bevestigen dat de spam in mijn spamfolder naar totaal nihil ging en dat sinds het weekend er terug spam emails aanwezig zijn. Het blijft voorlopig minder dan initieel.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Om er eens wat cijfers tegenaan te gooien:

  • Van 25 feb tot en met nu, 05 maart 21.19 Hr: 578
  • Enkel 3 maart: 73
  • Enkel 4 maart: 222
  • Enkel vandaag, 5 maart, tot 21.19 Hr: 224

En dat zijn dus echte spams, de false positives (een drietal) heb ik uiteraard uitgehaald.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen spam in de spamfolder

We blijven dit onderwerp graag verder opvolgen voor jullie. Om dit verder te kunnen onderzoeken, hebben we jullie hulp nodig.

Als je een voorbeeld hebt van mails die je niet meer ontvangt en waarvan je denkt dat ze niet door de spamfolder komen, mag je ze doorgeven via dit webformulier.
Probeer altijd zo veel mogelijk details mee te geven over datum, tijdstip, mailbox waarin je dit wou ontvangen, mailtitel en afzender.
Dan komen jullie voorbeelden rechtstreeks bij de juiste interne dienst terecht en kunnen ze dit ook sneller onderzoeken.

Bedankt voor jullie medewerking. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen spam in de spamfolder

222 op één dag? 😯 Dat moet zowat mijn jaartotaal zijn op alle adressen (pandora en eigen domein) die ik gebruik.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder


@sb  schreef:

222 op één dag? 😯 Dat moet zowat mijn jaartotaal zijn op alle adressen (pandora en eigen domein) die ik gebruik.


Tja ... Sedert 25 feb zijn het er intussen 889. Vandaag; tot 20.42 Hr, al 125 ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.