Beantwoorden
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

hallo,

welk is de goeie methode om een IPadres van een mail uit mijn inbox in telenet mail te identificeren? ik wil zoveel mogelijk info van de afzender naar mij (eventueel locatie, enzovoort ...)

dank voor uw antwoorden

met vriendelijke groeten

jan00

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: IP adres identificeren van een email

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

@jan00  In telenet webmail: rechtsklikken op het bericht en voor oorspronkelijke tekst kiezen. Helemaal bovenaan zie je dan de weg die het bericht heeft afgelegd. Te beginnen met de laatste stap en dan terugkerend naar het oorspronkelijke IP adres.

 

In outlook 365 open je het bericht, klik je links bovenaan op bestand en kies je voor eigenschappen. Da krijg je een venster met onderaan internetheaders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

hallo,

eens je IP-adres gevonden hebt van afzender mail

(zie mijn vorig bericht en enorm dank voor snelle antwoord daar)

is beste methode om naam en adresgegevens ... te vinden via 

https://www.watismijnip.be  ?  Tools   Who is IP Owner ?  andere methode ?

bedankt alvast,

met vriendelijke groeten,

jan00

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

@jan00  

 

Ik heb je bericht naar hier verplaatst bij het artikel waarin je je oplossing hebt gekregen. Je stelt namelijk over hetzelfde artikel nog een wedervraag.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?


@jan00  schreef:

eens je IP-adres gevonden hebt van afzender mail ...

is beste methode om naam en adresgegevens ... te vinden via 

https://www.watismijnip.be  ?  Tools   Who is IP Owner ?  andere methode ?


Het enige wat je te weten komt is de naam van de internet provider van de afzender, en dus niet van de gebruiker.

 

Alleen de internetprovider weet wie - en op welk ogenblik - dit IP adres gebruikte.

 

Deze info wordt alleen vrijgegeven op gerechtelijk bevel ...

 

jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

aan philippe_d (ook anderen)

details vermeld ik niet, maar zo heb ik naam, adres, stad in Duitsland (in casu) en zijn telefoon bekomen, en is alles alsof het van een particulier is

wat mijn eigen IP adres betreft, klopt dit wat je zegt, daar verwijst men voor mij naar telenet Mechelen, van ander IP adres - wat ik nader wil onderzoeken - bekom ik echter geen naam van een provider maar werkelijk van een particulier, of heeft dit een andere verklaring, let wel, ikzelf zal die persoon nooit zelf contacteren, is uiteraard voor de bevoegde diensten, ik wil enkel de kennis over hoe en wat, dank voor je reactie(s), met vriendelijke groeten, jan00

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?

@jan00 

Zelfs al bekom je ergens naam en adres, zou ik daarvan nog niet zeker zijn dat dit klopt. Allicht bestaan er lijsten van ip-adressen gelinkt aan naam en adres. Zulke lijsten zijn in elk geval maar een momentopname, tenzij voor zij die een vast ip-adres hebben. De meeste gebruikers hebben helemaal geen vast ip-adres. Als het zo gemakkelijk zou zijn, zouden de operatoren niet verplicht worden om zulke gegevens gedurende een jaar bij te houden. Lees dit eens.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Hoe IP-adres identificeren van een e-mail achterhalen?


@Ex-Netweter  schreef:Het enige wat je te weten komt is de naam van de internet provider van de afzender, en dus niet van de gebruiker.

 


Klopt, maar, malafiede zenders gebruiken geen internet provider smtp mail server, en, soms (in werkelijkheid meestal voor spam) blijkt de first hop smtp mail server in het ganse e-mail forwarding path verdacht (en komt terecht in blacklists). Maar zelfs al zou men niet alleen die first hop maar ook de ware zender vinden, meestal is dat natuurlijk het adres van ge-hack-ede eind aparatuur. Welke ietwat doortrapte crimineel zou met zijn eigen aparatuur malafiede e-mail sturen? 😀

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes