Beantwoorden
FS
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Hallo,

 

we willen 1 mailbox en abonnement afsluiten (te oostende)

en ik heb reeds nieuwe mailbox met zelfde email-adres gemaakt (te brugge)

nu zou ik graag alle mails in de nieuwe mailbox krijgen voor dat ik het ganse abonnement in oostende afsluit.

hoe doe ik dit?

 

thx!

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Ik zie het probleem niet, een mailbox kan je toch vanaf de hele wereld bereiken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Dus als ik het goed begrijp verhuis je van Oostende naar Brugge en heb je momenteel 2 internet abonnementen met elk een mailbox en een e-mailadres.

Stel dat je mailbox van Oostende heet: oo12345

 en je e-mailadres in Oostende heet: oostende@telenet.be.
Stel  dat je mailbox van Brugge heet: br56789

en je e-mailadres in Brugge heet: brugge@telenet.be

Als je geen extra software wil gebruiken, dan kan je het volgende doen:

  1. Surf naar Mijn Telenet
  2. Meld je aan met het e-mailadres van Oostende (e.g. oostende@telenet.be).
  3.  Kies Mailbox beheren.
  4. Kies de mailboxnaam van Oostende (e.g. oo12345).
  5. Voeg in een een leeg invulveld de mailboxnaam van oostende in (oo12345)
  6. Klik op: Bevestig aanpassingen.
    Hierdoor heb je een nieuw mailadres aangemaakt in jouw mailbox van Oostende (e.g. oo12345@telenet.be).
    Dit zorgt er voor dat je later het e-mail adres van Oostende van de mailbox van Oostende kan verwijderen en kan toevoegen aan de mailbox van Brugge. Want er moet altijd 1 mailadres blijven gekoppeld aan een mailbox.
  7. Meld je af van MijnTelenet (door bovenaan de website in het midden op jouw voornaam te klikken en dan op Afmelden)

  8. Surf naar Telenet Webmail
  9.  Meld je aan met het mailadres van Brugge (e.g. brugge@telenet.be)
  10. Ga naar Instellingen.
  11. Ga naar Accounts.
  12.  Klik op Externe account toevoegen
  13. Vul in bij e-mailadres: het nieuwe mailadres wat je in stap 5 hebt ingevuld (e.g. oo12345@telenet.be)
  14. Vul in bij accountnaam: Oostende
  15. Kies accounttype: POP3
  16. Vul in bij Gebruikersnaam van account: het nieuwe mailadres wat je in stap 5 hebt ingevuld hebt (e.g. oo12345@telenet.be)
  17. Vink aan: Wachtwoord weergeven
  18. Vul in bij E-mailserver: pop.telenet.be
  19. Vul in bij wachtwoord: het wachtwoord van het mailadres van Oostende
  20. Vink aan: Wijzig Pop poort
  21. Vul in: 995 (ipv 110).
  22. Vink aan: Gebruik voor toegang tot deze server een gecodeerde verbinding (SSL)
  23. Vink aan: Inbox (Bij Download berichten naar:)
  24. Klik op: Instellingen testen
  25. Klik op: Opslaan

De mailberichten van Oostende zouden nu langzaam naar binnen moeten lopen in de mailbox van Brugge. Dit kan variëren van een half uur tot een halve dag (bij een volle mailbox).

 

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Wat je zegt kan in principe niet. Je kan niet dezelfde alias (mailadres) instellen in twee mailboxen. Je moet eerst het adres in de oude account verwijderen en vrijgeven. Pas dan kan je het instellen in de nieuwe account. Maar eerst even zorgen dat je die mails veilig stelt natuurlijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Ik denk gewoon de 2 accounts toevoegen in uw mailprogramma bijv Outlook. Daarna alle mails van Oostende selecteren en verslepen naar de mailbox van Brugge

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe e-mailadres toevoegen aan bestaande mailbox?

Zoals uw bericht opgesteld is, is er geen probleem. Vermits je een melding maakt hebt je wel een probleem. De vraag is nu welk probleem juist.

Mogen we ervan uitgaan dat je het over een Telenet e-mailadres?

Stel dat je in Oostende het e-mailadres jefke.vanpimperzele@telenet.be hebt. Dan kan je dit adres gebruiken in Brugge, maar dan is dat nog niet gekoppeld aan je abonnement in Brugge. Het is en blijft gekoppeld aan je abonnement in Oostende. In principe zou je dan nu reeds dezelfde e-mails kunnen zien in Brugge als in Oostende. Indien dit zo was had je geen bericht geplaatst. Dus vermoed ik, ik kan het zo niet weten, dat je zowel in Brugge als in Oostende met je e-mailprogramma pop3 gebruikt en niet imap. 

Als je pop3 gebruikt, met wat doorgaans de standaard instellingen zijn, worden de e-mails van de server van Telenet gehaald en zodra ze in jouw e-mailprogramma binnengehaald zijn, worden ze verwijderd van de server van Telenet. Je kan ze dus geen tweede keer meer binnenhalen. 

Als je echter imap gebruikt dan blijven se op de server staan en weer met wat doorgaans de standaard instellingen zijn van jouw e-mailprogramma, blijven de e-mails op de server staan tot je ze lokaal (dus met je e-mailprogramma) wist. Op dat ogenblik worden ze ook gewist op de server. Heb je een tweede (of derde) computer of smartphone of tablet datzelfde e-mailadres en uiteraard ingesteld als imap, dan zal met wat doorgaans de standaard instellingen zijn ook op deze plaatsen gewiste e-mails verdwijnen. Kortom met imap kan je op een eenvoudige manier je e-mails synchroniseren.  

Als je e-mails ontvangen met imap buiten de synchronisatie wil brengen, doe je dat door ze te verplaatsen naar een lokale map.

Om een beter antwoord te krijgen op je vraag is de volgende informatie gewenst:

- geen een voorbeeld van je gebruikte e-mailadres iOostende in een formaat jefke.vanpimperzele@telenet.be (je moet je echte adres niet opgeven, maar wel de dienstverlener, dus telenet, hotmail, gmail, ...).

- bevestig dat het exact hetzelfde is in Brugge of geeft een zelfde voorbeeld voor Brugge

- welk e-mail programma gebruik je  in Oostende, en welk in Brugge

- gebruikt je e-mailprogramma in Oostende pop3 of imap?

- gebruikt je e-mailprogramma in Brugge pop3 of imap?

Als je deze informatie kan geven is er vast en zeker een Netweweter die je een goed antwoord kan geven.

Vriendelijke groet

 

0 Likes