Beantwoorden
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Door een verkeerde manipulatie van mijnentwege komen alle mails van de nationale loterij (lottouitslagen ed) nu automatisch in mijn spambox terecht. Ik heb al geprobeerd om dit ongedaan te maken door regels aan te maken maar dit lukt blijkbaar niet. hetzelfde probleem met een familielid die ik overhaast en onnodig als spam markeerde. Heeft er iemand een tip om dit ongedaan te maken? Avast bedankt

0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

@Michel1953 

Als je werkt met IMAP account kunnen uw mails ook in gmail als SPAM aangeduid zijn.

In hoeverre gmail ervoor zorgt dat je het niet ontSPAMT krijgt weet ik niet. Maar als je in gmail aangeeft dat iets geen spam is gaat hij ook in webmail terug naar inbox.

Je kan eens testen.

https://support.google.com/mail/answer/1366858?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=nl


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Beste,

 

dank voor de support

ik heb de stappen gevolgd en ben benieuwd naar het resultaat.

ik laat nog iets weten

Michel

Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Beste,

 

ik heb het gisterenavond geprobeerd, maar helaas is het niet gelukt

De Nationale Loterij blijft spam

Nogmaals dank voor je hulp

Michel

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

@Michel1953  welke mail client gebruik je ? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

E-maildiensten klasseren automatisch uw inkomende e-mail als spam als die reclame of andere ongewenste inhoud bevat. Wat als dit verkeerd gaat?
Berichten die door maildiensten als spam herkend worden, gaan automatisch naar een Spam- of Junk -folder. Tip. Maak de spamfolder niet zomaar blindelings leeg. Ga er af en toe snel door om te controleren of er geen belangrijke e-mails tussen zitten. Wat doet u als dat inderdaad het geval is?

Werkt altijd
Wat altijd en bij elke maildienst werkt, is de afzender van het bericht aan uw lijst met contacten of adresboek toevoegen. Zo zal de e-maildienst die berichten nooit meer als spam beschouwen.

Bij Gmail
Gmail zet spam in de folder Spam . Klik in de linkerkolom op de knop Meer labels en vervolgens op Spam om de inhoud te zien. U kunt alle spamberichten zelf verwijderen, of wachten tot ze na 30 dagen automatisch gewist worden.

Als u de lijst doorneemt en toch een gewenste e-mail ziet, open die dan en klik bovenaan op de knop Geen spam . De mail wordt dan verplaatst naar uw inbox en toekomstige mails van die afzender worden niet meer als spam beschouwd. Let op! Oudere e-mails blijven gewoon in de spamfolder tot u elk apart als Geen spam aanduidt.

Om een afzender definitief toe te voegen aan uw lijst met vertrouwde contacten, opent u het bericht, klikt u rechtsboven op het afrolmenu Meer en kiest u de optie E-mail adres toevoegen aan de lijst met contacten .

Bij Outlook.com
Hier komt spam in de map Ongewenste e-mail terecht. Controleer ook hier af en toe die map. Berichten die er niet horen te staan, sleept u terug naar het Postvak IN of naar een andere map. U kunt ook met de rechtermuisknop klikken op het bericht en de optie Geen ongewenste e-mail kiezen.

Om een afzender toe te voegen aan uw lijst met vertrouwde contacten, opent u het bericht en klikt u op het e-mailadres van de afzender. In de rechterkolom drukt u op de knop met de drie puntjes en kiest u Toevoegen aan contactpersonen . Let op! Dan nog kunnen e-mails van die afzender soms als spam beschouwd worden. Om dit te vermijden, voegt u de afzender toe aan uw Veilige afzenders . Dat gebeurt via het tandwielicoontje rechts bovenaan, waar u Opties kiest. In de linkerkolom kunt u bij Veilige afzenders een e-mailadres of een volledig domein (bv. bedrijf. com ) opgeven.

In de Outlook-software
Als u Outlook 2016 gebruikt , dan komt spam terecht in de map Ongewenste e-mail (tenzij hij vooraf al weggefilterd werd op de e-mailserver). Wilt u aangeven dat een bepaalde mail in die map geen spam is, open die dan en klik op het icoontje (mannetje met een stopteken) links onder de Verwijder -knop. Kies de optie Geen ongewenste e-mail . U kunt hier o.a. ook opgeven dat de afzender nooit geblokkeerd mag worden.

Bij webmail van uw provider
Daar volgt u in essentie dezelfde strategie: kijk de spamfolder na en duid onterecht gelabelde berichten aan (meestal met een aparte Geen spam -knop). Hoe meer u de spamfilter zo traint, hoe nauwkeuriger hij wordt. Wilt u echt zeker zijn, zet de afzender dan in uw lijst met contacten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

@Michel1953 

Mag ik veronderstellen dat het over je Telenet mail gaat? Welk e-mail client (het programma of app op pc, smartphone, tablet, ... is van geen belang).

De eerste filter is een automatische filter van Telenet. Je kan die uit- of aanzetten. 

Kijk een op mijn Telenet onder Internet, Je mailbox beheren, kies de tab Opties.

Staat Anti-Spam aan, dan heb je twee mogelijkheden: 

  1. Toon [spam] vermelding in onderwerp   uw mail komt in de inbox
  2. Verplaats spam-berichten naar 'Spam' folder (Webmail)  hierdoor komt die mail in de spam folder en worden geen regels toegepast.

Kies voor de verrmelding [spam]. Alles komt nu in de inbox, maar dat wens je allicht ook niet. Vergeet nie uw aanpassingen te bewaren.

Ga vervogens naar webmail van Telenet. 

Maak daar twee regels aan. De eerste als van xxx bevat met als handeling in de inbox bewaren. Let wel dat onderaan Geen andere regels toepassen aangevinkt is.

Maak een tweede regel als onderwerp [spam] bevat met als handeling verplaats naar Spam.

Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Bedankt voor de tip, ik probeer het uit en laat je nog iets weten

 

michel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe spam als niet-spam aanduiden?


@kristofDW  schreef:

Werkt altijd
Wat altijd en bij elke maildienst werkt, is de afzender van het bericht aan uw lijst met contacten of adresboek toevoegen. Zo zal de e-maildienst die berichten nooit meer als spam beschouwen.


Kan je dat verduidelijken. Wat bedoel je met "maildienst" ? Mailclient? Thunderbird werkt op deze manier, met name contacten "whitelisten", zodat ze niet als spam aangeduid worden. Maar het is een optie. Als die niet aangevinkt is, dan werkt het niet. Verder laat ik Telenet toe mails met [SPAM] te taggen, maar Telenet heeft geen weet van welke contacten al dan niet in mijn adresboek staan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Beste,

 

dankn voor je reactie

 

e-mailcliënt is telenet webmail

0 Likes
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe spam als niet-spam aanduiden?

Het probleem werd opgelost door diegenen die toch als spam binnenkwamen eerst uit mijn adresboek te verwijderen, alle regels te verwijderen en ze dan opnieuw op te slagen in het adresboek, zonder toevoeging van extra-regels

Nogmaals dank voor uw hulp

0 Likes