24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met telenet e-mailadres die ik in thunderbird wil instellen via imap. Hij komt telkens zeggen dat hij geen connectie kan maken en zegt dat het mogelijk is dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord foutief zijn. Echter zijn deze weldegelijk juist want ik kan aanmelden via webmail met dezelfde gegevens.
Alle instellingen staan goed maar toch lukt het niet om dit in orde te krijgen. In het verleden geen enkel probleem hiermee gehad.
Iemand een idee of er iets gebeurd is bij telenet en / of Mozilla?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met sommige wachtwoorden gaat het niet in Thunderbird. Verander je e-mail wachtwoord en zorg dat er minstens 1 hoofdletter in staat en mogelijk ook minstens 1 cijfer. Eigenlijk is een lang wachtwoord even veilig als een kort met alle mogelijke tekens. Ik heb weet van een geval waarbij er zes kleine letters waren gevolgd door twee cijfers. Op zeker ogenblik ging de e-mail (Thunderbird) niet meer. Toen heeft die gebruiker zijn wachtwoord aangepast en een hoofdletter achteraan toegevoegd. Het wachtwoord was dan 9 lang. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord.
Dit heeft helaas niet geholpen. Het oorspronkelijke wachtwoord was al een mengeling van cijfers kleine en hoofdletters. Toch nog aangepast naar combinatie kleine letters, hoofdletter, cijfers en speciaal teken. Maar nog neemt hij het niet aan..
Probleem is opgelost!
Persoon was in november overgegaan naar proximus maar wou toch nog een tijd zijn mails binnen krijgen.
Na contact met helpdesk hebben ze me verteld dat dit niet mogelijk is.
Het is enkel mogelijk na afsluiting je mails via webmail te bekijken.
Dat klopt inderdaad SB, het e-mailadres blijft inderdaad 18maand behouden.
Maar de mails kunnen enkel via webmail bekeken worden en niet meer via een mailprogramma.
@W0lly schreef:Dat klopt inderdaad SB, het e-mailadres blijft inderdaad 18maand behouden.
Maar de mails kunnen enkel via webmail bekeken worden en niet meer via een mailprogramma.
Dat is weeral iets om bij te schrijven in de kennisbank
Met telenet webmail is het mogelijk om alle e-mails te downloaden. Deze kunnen dan ingevoerd worden in een lokale e-mail folder.