Beantwoorden
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Imap in thunderbird

Hallo iedereen,

 

Ik heb een probleem met telenet e-mailadres die ik in thunderbird wil instellen via imap. Hij komt telkens zeggen dat hij geen connectie kan maken en zegt dat het mogelijk is dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord foutief zijn. Echter zijn deze weldegelijk juist want ik kan aanmelden via webmail met dezelfde gegevens.

Alle instellingen staan goed maar toch lukt het niet om dit in orde te krijgen. In het verleden geen enkel probleem hiermee gehad.

Iemand een idee of er iets gebeurd is bij telenet en / of Mozilla?

 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Imap in thunderbird

Met sommige wachtwoorden gaat het niet in Thunderbird. Verander je e-mail wachtwoord en zorg dat er minstens 1 hoofdletter in staat en mogelijk ook minstens 1 cijfer. Eigenlijk is een lang wachtwoord even veilig als een kort met alle mogelijke tekens.  Ik heb weet van een geval waarbij er zes kleine letters waren gevolgd door twee cijfers. Op zeker ogenblik ging de e-mail (Thunderbird) niet meer. Toen heeft die gebruiker zijn wachtwoord aangepast en een hoofdletter achteraan toegevoegd. Het wachtwoord was dan 9 lang. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord. 

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Imap in thunderbird

Dit heeft helaas niet geholpen. Het oorspronkelijke wachtwoord was al een mengeling van cijfers kleine en hoofdletters. Toch nog aangepast naar combinatie kleine letters, hoofdletter, cijfers en speciaal teken. Maar nog neemt hij het niet aan.. 

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Imap in thunderbird

Probleem is opgelost!

Persoon was in november overgegaan naar proximus maar wou toch nog een tijd zijn mails binnen krijgen.

Na contact met helpdesk hebben ze me verteld dat dit niet mogelijk is.

Het is enkel mogelijk na afsluiting je mails via webmail te bekijken.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Imap in thunderbird

Amai, dat is snel. Bij Telenet kan je na opzeggen van je account nog 18 maanden gebruik maken van je mail.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Imap in thunderbird

Dat klopt inderdaad SB, het e-mailadres blijft inderdaad 18maand behouden.

Maar de mails kunnen enkel via webmail bekeken worden en niet meer via een mailprogramma.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Imap in thunderbird


@W0lly  schreef:

Dat klopt inderdaad SB, het e-mailadres blijft inderdaad 18maand behouden.

Maar de mails kunnen enkel via webmail bekeken worden en niet meer via een mailprogramma.


Dat is weeral iets om bij te schrijven in de kennisbank Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Imap in thunderbird

Het hangt er vanaf, wij kunnen bijvoorbeeld na 4 jaar nog altijd aan onze skynet emailadressen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Imap in thunderbird


@Arthur2  schreef:

Het hangt er vanaf, wij kunnen bijvoorbeeld na 4 jaar nog altijd aan onze skynet emailadressen.


Stoefer.

 

;-)))))))


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Imap in thunderbird

Met telenet webmail is het mogelijk om alle e-mails te downloaden. Deze kunnen dan ingevoerd worden in een lokale e-mail folder.

0 Likes