24650
netweters
|
151389
antwoorden
|
20594
vragen
|
Door automatische schaling is bij sommige mails de tekst zeer klein. Inzoomen met twee vingers blijkt niet meer te werken in de nieuwe versie van webmail op smartphone. Is de automatische schaling uit te zetten of is er een andere oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is de wekelijkse "entertainment" mail van Telenet, en gezien de zichtbare URL is dit weldegelijk in Webmail.
Andere emails hebben dit probleem ook, is dus weldegelijk een probleem met Webmail. Het is ook niet apparaat of browser specifiek. TS heeft een Android-toestel, ikzelf een iPhone.
@Marc53 een tijdelijke oplossing (tot het probleem opgelost is). Helemaal bovenaan de mail (en de meeste marketing emails hebben iets gelijkaardig) staat "Is deze e-mail niet goed leesbaar?" Als je op de bijhorende link klikt wordt de mail in een apart venster geopend, en is het beter leesbaar (bij mij toch)
@WG94 Bedankt voor de tip, helaas is dit niet bij elke mail mogelijk om te openen in een nieuw venster. Het probleem moet inderdaad aangepakt worden. Zelfs de Zoom functie (bovenaan drie puntjes) in de Google browser werkt niet normaal, deels wordt geschaald volgens de gekozen Google Zoom instelling en deels wordt teruggeschaald door de webmail app, een zooitje.
@Marc53 Dit inderdaad de automatische schaling voor mobiele toestellen dat afstaat.
Je kan in je browsersettings dezelfde site opendoen maar als "desktopsite". Dan is het alsof je de site via een laptop of pc opendoet.
Je kan op dat moment dan wel zoemen. Het is niet ideaal maar beter dan niets 😉
@Vincent_DS Ik heb nog wat verder gezocht en zelf de oplossing gevonden voor Telenet Webmail op smartphone.
Eerst had ik nog geprobeerd om in de Samsung browser Telenet Webmail te proberen en daar bleek inzoomen wel te lukken maar draaien (panorama) lukte dan niet.
Uiteindelijk heb ik dan de oplossing gevonden voor Telenet Webmail in de Google Chrome browser om in- en uitzoomen door spreiden van de vingers terug mogelijk te maken.
Oplossing:
Hierdoor wordt 'het verzoek van de website om verplicht inzoomen te voorkomen' genegeerd.
Toch aan allen bedankt voor jullie suggesties.
Opgelost. Bedankt.