Beantwoorden
GMaebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inhoud webmail is verdwenen

Heeft nog iemand hetzelfde probleem gehad vanmorgen?
Deze morgen bleek de inhoud (van enkele weken) van mijn mailbox verdwenen. Nieuwe mails van na 22u00 gisterenavond staken er wel in maar alles van ongeveer 2 weken terug (werd onlangs opgekuist) is verdwenen. Gelukkig gebruik ik Pop3 met de desktop en outlook 2016 en heb ik alles op de PC staan. Hierdoor zijn er misschien maar een paar mails verdwenen tijdens de nachten.

Groeten

0 Likes
10 reacties
MatisseGh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Inhoud webmail is verdwenen

Idem hier, heel vervelend.

0 Likes
maigret999
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

Inhoud webmail is verdwenen

Hier ook zelfde probleem, ik heb een case geopened bij telenet om te onderzoeken en misschien een restore te doen van inbox op gisteren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Inhoud webmail is verdwenen

@GMaebe 

 

Ik kan niet helemaal volgen. Wanneer je uw mail ophaalt met POP3 dan verdwijnt die van de originele plaats en verhuist naar uw mailclient op de PC.

 

Dan lijkt het mij heel normaal dat er in webmail niks meer is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GMaebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inhoud webmail is verdwenen

Toch niet, mijn instellingen staan op POP3 maar toch bleven alle inkomende berichten zichtbaar in de webmail. 
Vanavond omstreeks 23u merkte ik op dat het postvak IN opnieuw volledig leeg was. In de loop van de dag was er helemaal niets abnormaals gebeurd.

Het enige wat ik nu opgemerkt heb is dat de instelling "versleutelde verbinding vereist SSL" niet meer aangevinkt stond bij mijn Outlook-account. Ik weet wel niet of dit er iets kan mee te maken hebben. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Inhoud webmail is verdwenen


@StefaanH  schreef:

Wanneer je uw mail ophaalt met POP3 dan verdwijnt die van de originele plaats en verhuist naar uw mailclient op de PC.


Niet noodzakelijk. In de mail cliënt kan je bij POP3 altijd kiezen of de mails ná het binnenhalen gewist of bewaard worden

Petdev
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Inhoud webmail is verdwenen

Zelfde probleem : emails via IMAP allemaal weg ... men is op zoek naar de oorzaak, blijkbaar nog klanten geimpacteerd 

0 Likes
GMaebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inhoud webmail is verdwenen

Probleem lijkt verdwenen sinds gisteren. Alles werkt terug normaal zoals voorheen.
Zelf heb ik niks bijzonders gedaan. Enkel de instellingen in Outlook werden eens overlopen (uitgeklikt/aangeklikt) en ververst. Dus ook die instelling voor SSL waarvan ik dacht dat ze voorheen aangevinkt was.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Inhoud webmail is verdwenen

@Petdev 

Ook ik ben slachtoffer. Mijn verzonden mails van voor 6 nov zijn allemaal weg.

Mails in persoonlijke mappen (webmail) zijn onaangeroerd.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Inhoud webmail is verdwenen

Dag allemaal! 

 

Helaas is er inderdaad een algemeen probleem. Onze collega's werken op dit moment aan een oplossing. Jammer genoeg is er op dit moment weinig dat we kunnen doen. Er is geen lek binnen Telenet, maar we kunnen de mails niet herstellen. 😣

 

Sorry iedereen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Inhoud webmail is verdwenen

@GMaebe @Petdev 

Ik heb vandaag enkele testen gedaan en heb iets gevonden wat ik eigenlijk niet zocht.

Ik heb verdwenen mails teruggevonden.

Hierna het verslag van mijn test, mocht het jullie nog interesseren.

 

Verdwenen mails recupereren

Mails die zomaar verdwenen zijn in bepaalde mappen en niet verwijderd zijn, kunnen met wat geluk gerecupereerd worden.

Werkwijze: maak een nieuwe mailbox aan.

Exporteer alles uit de mailbox waarin de stukken ontbreken.

Importeer dit bestand in de nieuwe mailbox.

Nu kan je in de mappen in de nieuwe mailbox mogelijk de ontbrekende mails zien.

Exporteer deze mappen en importeer ze in de oorspronkelijke mailbox.

Bij mij zijn op deze manier de ontbrekende mails teruggekomen. Dat kan natuurlijk alleen als de mails niet meer getoond werden in webmail. Als ze echt weg zijn gaat het niet meer lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.