Beantwoorden
DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Mijn echtgenote heeft sedert paar weken het probleem dat sommige mails niet aankomen bij de bestemmeling. Deze mails staan wel degelijk in "Verzonden", maar komen niet terecht. Ze gebruikt Outlook365, en is verbonden met de SMTP server. Webmail werkt wel dus, maar dus sporadisch komen mails niet door. Het gebeurt bij diverse bestemmelingen, en haar mails komen ook niet in de spam filter terecht. Tegelijkertijd ontvangt ze dus wel zonder problemen mails, maar zelfs diezelfde mails, teruggestuurd naar de originele verzender, komen NIET terug aan. Is er een mogelijkheid om te achterhalen waar deze mails terechtkomen, en om aanpassingen te doen die dit oplossen? Dank aan iedereen om te helpen!

 

0 Likes
15 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Hi,

 

Ik lees Outlook 365, dus ik mag aannemen vanuit laptop/PC? Of toch nog via mobile? Want dan vermoed ik dat het probleem toch bij de uitgaande serverinstellingen zit. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134  

Kan je ons eens een screenshot laten zien met je uitgaande email instellingen? Geen email adressen of gebruikersnamen zichtbaar dus deze afschermen anders kan de foto niet goedgekeurd worden. 

 

Weet wel dat er nog problemen zijn gemeld rond de Outlook365 , er zijn nog topics hier over geweest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134 

In de mails die je echtgenote verstuurt, maakt ze gebruik van een handtekening?

Indien ja, verstuur 'ns een mail zonder haar Outlook signature erin naar een van de zogeheten probleembestemmelingen. Vervolgens vraag je aan die bestemmeling of hij/zij je echtgenotes mail heeft ontvangen.

0 Likes
DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Dank voor de feedback.!

Ondertussen hebben we de oplossing gevonden, ergens in Outlook was er een melding dat er een probleem was - heb "Herstellen" of iets dergelijks gedaan - en was verholpen! Voor alle zogezegde verstuurde mails gebeurde er niets - dus die hebben we opnieuw verstuurd - maar sindsdien werkt het perfect! Concreet in zo'n geval dus - eerst nazien of Webmail werkt (ja - dus geen probleem bij Telenet), en dus nadien nazien of de bestaande Outlook software voll in orde is. Gelukt dus, dank voor alle hulp!!

DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Probleem opgelost dus, zie reply op de laatste post. Dank voor alle hulp!

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134 ik heb jouw eigen antwoord aangeduid als oplossing. Fijn dat je het met ons gedeeld hebt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

In een vorige topic had ik gemeld dat mijn echtgenote problemen ondervond ivm mails die niet aankwamen. Deze mails stonden onder "Verzonden", maar waren de facto NIET verzonden :). Na paar dagen bleek de oplossing te zijn om ergens in Outlook de configuratie of zo te herstellen, en inderdaad, vanaf dan bleken de volgende mails wel verzonden te worden. Maar te vroeg gejuicht ... na paar dagen was het weer van dat, en nu zelfs bij herstellen blijft het probleem. Ze werkt met Outlook365, verbonden met de SMTP server. Webmail werkt wel. Ze ontvangt zonder problemen mails, maar nu geraakt geen enkele mail, zowel reply als nieuwe mail, nog verzonden (hoewel die wel in "Verzonden Items" staat". Dus nu vraag ik me af wat beste is: de SMTP server en zo opnieuw configureren (waar vind ik ergens de juiste instellingen, met poort e.d.?), of Outlook opnieuw instellen. En bestaat er ergens een mogelijkheid om te kijken of en waar een mail "vast" zit? En o ja, het rare is dat als ze een mail naar "zichzelf" (@telenet.be) stuurt, die WEL opduikt in haar webmail?!! Dank op voorhand voor alle hulp?!!

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134  Ik zou ook voor de drastische oplossing kiezen, en mijn huidige ontvangen mails veilig stellen en een volledig nieuw IMAP account aanmaken.

De juiste instellingen vind je HIER.

Zorg er wel voor dat je op uw mailbox een sterk paswoord hebt want Outlook 365 is daar gevoelig voor. Dus een paswoord met minstens 8 tekens en hoofd- en kleine letters, cijfers en leestekens.

Zoiets: Pas+Woord+1+Cijfer. Dit heeft alles.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134 ik heb je nieuwe topic samengevoegd met het originele, aangezien het over hetzelfde issue gaat.

@Suzy aangezien het probleem uiteindelijk dan toch niet opgelost was, heb ik de "oplossing"-markering weg gehaald. 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134 

Het kan zijn dat een van Outlook's invoegtoepassingen de schuldige is.

Start Outlook eens zonder invoegtoepassingen (veilige modus). Dit doe je door het startmenu te openen en outlook.exe /safe te typen. Vervolgens testen.

 

Ook, vreemd het moge klinken, het aanpassen van het wachtwoord van je e-mailaccount zou weleens kunnen helpen.

0 Likes
DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Hallo. Zopas opgestart in safe mode .... en het werkt! En nu weer opgestart in de "normale" mode, en het blijft werken. Dankjewel!!!!!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134

Niet te vlug victorie kraaien.

Mocht het probleem weer opduiken in normal mode dan zul je moeten nagaan om welke invoegtoepassing(en) het precies gaat. Dat doe je door in normal mode de invoegtoepassingen een voor een uit te schakelen, Outlook telkens te herstarten en vervolgens te testen. Zo zul je de corrupte/incompatibele invoegtoepassing(en) kunnen identificeren. Eenmaal je ze geïdentificeerd hebt, laat je ze uit staan en zet je de andere terug aan.

Let op, het kan om meerdere corrupte/incompatibele invoegtoepassingen gaan.

 

Beetje uitleg inzake 't enablen en disablen van invoegtoepassingen:

https://www.howtogeek.com/411900/how-to-disable-outlook-add-ins-for-troubleshooting/

0 Likes
DD134
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

Vermits het probleem blijft duren (sporadisch mails die in de map Verzonden zijn maar toch niet verzonden zijn), heb ik beslist om "een nieuw IMAP account te maken". Eerst probeerde ik de bestaande instellingen aan te passen, maar iedere keer kreeg ik "Er is iets misgegaan, De binnenkomende server (POP) is niet gevonden." of "Er is iets misgegaand, /andere mededeling/". Dus wou ik inderdaad een nieuwe IMAP account maken, ("Account toevoegen"), echter dan wordt er gezegd "Dit e-mailadres is al toegevoegd". Kortom ... hoe kan ik een bestaande account afschakelen en een nieuwe account, volgens de goeie instellingen, opzetten?

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Items in "Verzonden items" zijn toch niet verzonden?

@DD134 

 

Misschien eerst een nieuw Outlookprofiel aanmaken alvorens je huidige profiel te verwijderen.

 

Configuratiescherm > Mail (Microsoft Outlook) > Profielen weergeven > Te openen profiel opgeven > Toepassen > Toevoegen > Profielnaam > OK > Velden bij E-mailaccount invullen (Handmatige instelling of extra servertypen niet nodig; normaal gezien gebeurt alles automatisch bij een Telenet-mailaccount) > Volgende > ...

 

Outlook starten > nieuw profiel kiezen > testen maar ...

0 Likes