24649
netweters
|
151388
antwoorden
|
20594
vragen
|
Sinds woensdagmorgen komen al mijn mails verzonden met Outlook niet meer aan bij de ontvanger.
Met of zonder bijlagen, bij geen enkele ontvanger.
Via mijn gsm en via Telenet webmail komen ze wel aan.
Wie kan mij helpen zodat ik weer met Outlook kan werken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey iedereen,
Vanochtend heb ik het even getest op mijn WIN11 PC met Outlook 365 (Of alleszins de gratis versie die je kan gebruiken). Ik heb een mailtje naar mezelf gestuurd en deze kwam meteen aan, in mijn gewone inbox op Webmail. Ik heb van @DDSM ook nog een privébericht ontvangen met het issue. Mag ik jullie vragen om die mails die in spam terecht gekomen via Webmail, daar de volledige header van te bezorgen? Dat doe je door op de mail te staan, rechtermuisknop, oorspronkelijke tekst.
Dat mag je copy/pasten en dan mag je even @Moderator een privébericht sturen met die informatie. Dan escaleren we dit bij de juiste persoon, en die zal het onder de loep nemen.
Thanks iedereen!
Geen succes, komt ook in spam terecht.
Beste,
Sedert enkele weken kan ik geen Telenet mails meer versturen via Outlook for Mac (v16.66)
SSL is verplicht (zonder SSL lukt het zeker niet) en heb zowel poort 465 als 587 geprobeerd.
Via webmail lukt het wel.
Bij mijn andere mail adressen lukt het wel om via Outlook for Mac te versturen. Wanneer ik de uitgaande mailserver van telenet verander met de uitgaande mails server van mijn andere mail adressen lukt het ook niet.
Mail is via IMAP geconfigureerd, maar via Pop lukt het ook niet om te versturen.
Uitgaande server: smtp.telenet.be
Oprechte dankvoor jullie hulp.
Hey Iedereen,
Eens zien of er hier ook iemand is die me kan helpen met een probleem dat ik heb bij een Mac gebruiker.
Eindgebruiker maakt gebruik van Outlook voor Mac op Mac Sonoma (laatste versie)
Probleem wat hij nu aan de hand heeft is dit:
Hij kan mails opstellen via Outlook voor Mac op zijn Telenet mail adress. Hij kan deze ook verzenden en Outlook geeft ook aan dat het mailtje verzonden is. Maar de ontvanger ontvangt het mailtje totaal niet.
Wat heb ik al gedaan:
- Telenet mail toegevoegd en terug verwijderd
- Outlook voor Mac gedeinstalleerd en ook opnieuw geinstalleerd - probleem nog steeds actief>
- We hebben een nieuw profiel ook aangemaakt in Outlook for Mac maar dit helpt ook niet
- Ik heb dan ook met de eindgebruiker zijn telenet mail toegevoegd op een andere mail app (apple Mail) en hierop kan hij versturen zonder problemen. Mailtje komt ook aan bij de ontvanger.
- Ik heb zijn mail account ook even toegevoegd op Outlook voor Windows. Hierop werkt het ook zonder problemen enkel duurt het iets langer om de mail te versturen.
Als er iemand nog opties heeft dat ik zou kunnen doen laat het met zeker even weten. Ik ben ook al in contact met Microsoft hierover en de klant heeft met hun ook al aan de telefoon gehangen. Kan dit zijn dat dit specifiek een issue is op Outlook voor Mac???
Alvast bedankt iedereen!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet mail wilt niet verzenden via Outlook voor Mac?
Beste, we kunnen mails ontvangen maar niet verzenden.
ttz. Mails die we verzenden via outlook komen wel in de map 'verzonden items' terecht maar de ontvanger krijgt ze niet.
Via webmail lukt ons dit wel. Dus verzenden uit webmail lukt wel.
We krijgen ook géén foutmelding en hebben dit ontdekt omdat de laatste dagen enkele ontvangers ons verwittigden dat ze niets kregen.
Kan het zijn dat uitgaande mail ergens wordt geblokkeerd en vooral, hoe lossen we dit op ?
dank bij voorbaat voor alle hulp
mvg
Koen
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Beste, mails ontvangen maar kunnen niet verzenden
Je bent niet de enige:
Welke versie van Outlook, Windows/Mac? POP/IMAP, instellingen SMTP, ...
@sb Ben al blij om te horen dat ik niet de enige ben met het probleem.
Het is super vreemd. @Master-Magic Ik denk ook dat het probleem deels bij Microsoft ligt. Hoogst waarschijnlijk is er een patch die nog moet komen voor op MacOsX. Deze zal misschien of hopelijk het probleem oplossen.
Ik ben ook in contact met Microsoft Support. Alhoewel zij rustig de tijd nemen en natuurlijk de klant aan zen lot over laat om het steeds via de Webmail te doen. Alle tips zijn nog steeds welkom!
Blijkbaar waren er meerdere berichten over dit zelfde onderwerp. Heb ze bij elkaar samengevoegd zodat we niet tal van berichten hebben hierover.
@patrick37 schreef:
Blijkbaar waren er meerdere berichten over dit zelfde onderwerp. Heb ze bij elkaar samengevoegd zodat we niet tal van berichten hebben hierover.
Bedankt, @patrick37! Ik heb ze net samengevoegd met een onderwerp van 3 dagen geleden, gaat allemaal over het niet kunnen versturen van e-mails via Outlook.
Zo te lezen doet het probleem zich zowel bij Windows als bij Mac voor.
Ligt het probleem nu bij Telenet of bij Microsoft?
Ik vul aan om de oplossing hopelijk snel in de mailbox te wien verschijnen:
Sinds hqlf vorige zeek geen uitgqqnde mails via Outlook, wel via Apple Mail met identiek dezelfde SMTP instellingen
Beste
Ik heb hetzelfde probleem. Mails verstuurd naar gmail, hotmail...komen niet aan. Je krijgt ook geen melding dat de mail niet is aangekomen. Mails zitten ook niet in de spam van de ontvanger.
Mail naar mezelf wordt de mededeling SPAM aan toegevoegd. Hetzelfde als je naar een ander telenetadres een mail verstuurd.
Via webmail werkt alles, ook via smartphone.
Op een andere PC achter dezelfde telenetmodem en zelfde emailadres werkt alles correct!