|
26.397
netweters
|
164.325
antwoorden
|
|
22.055
vragen
|
Op de website "Haveibeenpwned.com" blijkt dat mijn Outlook-client e-mail adres (de "... .telenet.be") gehackt is. ☹️ Ik kwam dat te weten doordat mijn verbinding opeens geweigerd werd. Nu lees ik mijn emails in de Telenet-webmail.
Ik heb het wachtwoord veranderd, maar daarmee is het probleem niet opgelost: Ik kan de Outlook niet meer gebruiken, maar als ik een nieuwe client installeer (bv. Thunderbird), dan lukt dat ook niet. Tenzij ik een ànder email-adres aanmaak, maar niet meer met dàt adres. Het is besmet. 🙁
Zou er een middel bestaan om dat adres terug te recupereren? Ik zou graag het verleden van mijn Outlook-agenda terugkrijgen, want zolang ik niet in Outlook kan ben ik die kwijt.
En dan hoef ik ook geen nieuwe visitekaartjes te laten maken...
E-mailadressen die op haveibeenpwned.com zijn niet gehackt, ze zijn gelekt uit een database waarin dit adres stond. De database is dus gehackt, niet je e-mailadres.
Krijg je een foutmelding in Outlook of Thunderbird en zo ja, welke?
Jazeker krijg ik een foutmelding. In Outlook en Thunderbird en wss ook op alle andere clients die bestaan, krijg ik "Authenticatiefout: Aanmelden bij server is niet mogelijk". Redens krijg ik niet.
Ik heb een chat gehad met Telenet, en die zegden dit: "ik raad je aan contact op te nemen met de Outlook-ondersteuning om te controleren of je e-mailadres op de blacklist staat wegens spam vanaf de volgende link: https://support.microsoft.com..." Maar dat hielp me niet.
Ik vroeg aan Telenet, als het alleen een Outlook-probleem was, waarom het dan op andere clients ook misgaat?
Ze antwoordden: "Dat komt doordat alleen de Outlook-servers zicht hebben op de e-mails, IP-adressen en de geavanceerde instellingen die op hun servers zijn gekozen".
Daarmee ben ik niet geholpen. Of mijn adres zélf nu gehackt is, of de site waar het op vermeld staat, hoofdzaak is dat ik het niet meer kan gebruiken. 😭
Oke 10 stappen terug.
Laat Outlook achterwege bij je communicatie naar Telenet, want het doet niet ter zake.
Verander het wachtwoord nogmaals. Lukt het dan nog niet dan communiceer je naar de klantendienst dat authenticatie via IMAP (of POP3 afhankelijk wat je gebruikt) niet werkt.
Welke instellingen gebruik je voor IMAP (POP) en SMTP? Welke servers? Gebruik je het e-mailadres als gebruikersnaam? (Dus niet a12345.)
Ik vermoed wel dat ze Outlook erbij slepen bij wijze van smoes, but ik heb daar geen antwoord op, natuurlijk.
Ik zal ze nog eens lastigvallen, hopelijk geven ze een beter antwoord.
Mijn instellingen zijn
voor inkomend: imap.telenet. be
beveiliging: SSL/TLS
gebruiksnaam: .....
voor uitgaand: smtp.telenet.be
beveiliging: SSL/TLS
gebruiksnaam: ..... (hetzelfde) het is niet a1234
@Manga schreef:Ik vermoed wel dat ze Outlook erbij slepen bij wijze van smoes, but ik heb daar geen antwoord op, natuurlijk.
Ik zal ze nog eens lastigvallen, hopelijk geven ze een beter antwoord.
Jij hebt Outlook er bij gesleept (hier althans)
Ik?
Maar nee, het was de Telenet-chatter die het over Outlook had. Ik zei hen dat ik met geen ènkele client meer verbinding kon maken, ik wist totaal niet waarom. Het gebeurde het eerst met Outlook, omdat ik dat toevallig gebruikte toen. Maar andere clients vertoonden hetzelfde. Het probleem zit'm ergens anders.
Blijkt dat het is omdat mijn email-adres ergens gecontamineerd is.
Dat van die servers en IP-adressen, dat was de Telenet die dat zei. Niet ik. Weet ik veel?
Maar wat nu?
Maak een nieuw alias voor je telenet mailadres waarmee je een probleem hebt. Gebruik die alias in je outlook client. Met een alias krijg je exact hetzelfde als met het eigenlijke mailadres.
Gebruik je een antivirus/firewall op je PC? Heb je die al eens tijdelijk uitgezet om te testen?
Welke foutcode geeft Outlook (e.g. 0x800CCC0E)?
Werkt het op een e-mailclient op een ander toestel, bijvoorbeeld je smartphone?
Dat zal ik proberen, zodra ik te weten kom wat dat betekent, een alias maken
Dankjewel
De Windows firewall staat altijd ingeschakeld. Een andere heb ik niet.
Nadat het misloopt staat er altijd iets als {"SessionId":"04408b2d-c902-7242-a656-3f964b0fd0d3","Timestamp":1779223259269,"Error":"INTERACTIONREQUIRED"}
Op mijn smartphone heb ik het nog niet geprobeerd.
Ga naar mijn Telenet.
Kies in de linkse kolom Mijn producten.
Onder de kop Internet klik je op je product
scoll naar beneden en onder de kop Geralateerde diensten klik je op Mailboxen beheren
Klik op het tandwieltje dat rechts staat van je e-mailadres.
Klik op Instellingen e-mailadres
Klik op Alias toevoegen.
Vul in en en klik op Alias toevoegen
Indien je gekozen alias al bestaat, dan krijg je een melding en moet je een andere alias proberen.
Een alias is een naam die volledig hetzelfde weergeeft als de oorspronkelijke naam.
Je kan een een test doen en een bericht sturen naar je gekozen alias, je zal zien dat die toekomt op dezelfde wijze als met je eigen e-mailadres.
Dat ga ik eens proberen. 'tzal mij benieuwen.
dankjewel intussen