Beantwoorden
Gilbert
Experienced Meerweter
De vlam zit erin. It's your ninth party! Goed bezig! On a roll...

Op 16 september stopt Microsoft met bepaalde mail apps

Besten,

Sinds vorige week ontvang ik elke dag de volgende mail van Microsoft

Op 16 september 2024 kunnen apps die minder veilige aanmeldingstechnologiegebruiken, geen toegang meer krijgen tot uw e-mail.

De veiligheid van uw gegevens heeft de hoogste prioriteit bij Microsoft. Om uw account veilig te houden biedtMicrosoft geen ondersteuning meer voor het gebruik van e-mail- en agenda-apps van derden die u vragen u aan temelden met alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account. Voor meer veiligheid moet u een e-mail- of agenda-app gebruiken waarmee moderne verificatiemethoden van Microsoft worden ondersteund. Als u geen actie onderneemt, hebben uw e-mail-apps van derden vanaf 16 september 2024 geen toegang meer tot uw Outlook.com-, Hotmail- of Live.com-e-mailadres.

Wat moet u doen?

Als u deze e-mail ontvangt, werkt u momenteel met een e-mail- of agenda-app die een minder veiligeverificatiemethode gebruikt om verbinding te maken met uw Outlook.com-e-mailaccount. U moet uw e-mail- enagenda-app van derden upgraden naar een versie die ondersteuning biedt voor moderne verificatiemethoden. 

Microsoft biedt gratis versies van Outlook voor uw pc, Mac en iOS- en Android-apparaten die gemakkelijk kunnenworden gedownload en verbinding kunnen maken met uw e-mailaccount. Door een bijgewerkte versie van eenOutlook-toepassing te gebruiken weet u zeker dat u op de meest veilige manier verbinding maakt.

Hoe kunt u Gmail, Apple Mail of een andere e-mailtoepassing van derden instellen?

Diverse niet-Microsoft-toepassingen hebben hun eigen stappen voor het verbinden met uw Outlook.com-e-mailaccount met moderne verificatiemethoden. Zie ons Help-artikel: Nu moderne verificatiemethoden nodig om Outlook-e-mail te blijven synchroniseren in niet-Microsoft-e-mailapps. Het is echter mogelijk dat u de makers van deze toepassingen om instructies moet vragen. In de meeste gevallen hoeft u alleen uw account te verwijderen enopnieuw toe te voegen met de nieuwste versie van die toepassing om deze voor het gebruik van de moderneverificatiemethoden te configureren.

Ik gebruik Telenet mail , hotmail.com en outlook.com voor mijn mails , begrijp ik goed dat ik geen telenet mails en Hotmails meer vanaf dan ontvang ? Of moet ik een instelling veranderen ? 

Ik gebruik Office 2021 voor Mac met outlook inbegrepen.

Ik versta niets van die mail , wie kan me helpen , veel van die mails mogen echt niet verloren gaan .

Alvast bedank voor alle hulp.

0 Likes
20 reacties
Marc9820
Freshman Meerweter
Topicwurm! It's your ninth party! Goed bezig! Say what?!
0 Likes
Gilbert
Experienced Meerweter

Alvast bedankt voor je hulp , ik had deze ook al gevonden , maar telenet en hotmail bieden toch enkel maar Imap en Pop aan , wat moet je dan aanvangen ?

Mijn Engels is helaas ook niet zo goed, in mijn tijd kreeg je dat nog niet op school.

0 Likes
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Indien je een Microsoft mailaccount (Hotmail/Outlook/live) gebruikt in een verouderd programma dat enkel ondersteuning heeft voor gebruikersnaam/wachtwoord, dan zal dat niet meer werken voor dat account.

Outlook for Mac ondersteunt normaal de nieuwere manier van inloggen (popup met interactieve login), dus normaal zal je geen problemen hebben. Lees je je mails nog op een ander toestel/programma? Je mails blijven in ieder geval sowieso beschikbaar via Outlook.com. Indien Outlook for Mac 2021 toch niet meer blijkt te werken, dan kan je updaten naar de nieuwste versie.

Daarnaast heeft dit geen invloed op je Telenet-mailbox in Outlook for Mac, en ook die mailbox is online beschikbaar via mail.telenet.be

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Experienced Meerweter

Het werkt inderdaad niet op outlook 2021. Ik heb een gekochte Office 2021. Ik vrees dat ik later in het jaar de 2024 voor mac zal moeten aanschaffen.

0 Likes
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ik heb thuis ook nog een oudere gekochte Office (2019 denk ik).

Voorlopig ga ik niet upgraden naar een nieuwere (betaalde) Office versie, maar zal ik de gratis Outlook App voor Windows installeren.

Dir is m.i. de goedkoopste optie?

0 Likes
Gilbert
Experienced Meerweter

Gratis Office (Mac) ???

0 Likes
WG94
Professional Allesweter

Office niet, maar Outlook wel: Microsoft Outlook voor Mac 

WG94 | Krak
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@Gilbert  schreef:

Gratis Office (Mac) ???

Mijn post niet goed gelezen?

0 Likes
Gilbert
Experienced Meerweter

Ja dat klopt maar inkrijg daar telenet niet op geconfigureerd , hij zegt dat het paswoord niet juist is , maar dat is hij wel. Ik zit dus vast.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Betekent uw cryptische zin dat je er niet in slaagt om in Outlook je Telenet mail te configureren?

Als je bericht krijgt dat het wachtwoord niet juist is, controleer dan niet alleen het wachtwoord maar ook je e-mailadres. Je kan ook een foutmalding krijgen bij een te simpel wachtwoord.

Microsoft heeft gelijk om strenger te zijn voor het gebruik van de diverse mailadressen die je kan krijgen bij Microsoft. Maar Microsoft maakt misbruik van deze situatie door te laten uitschijnen dat je in de toekomst nog enkel je Microsoft mail zal kunnen beheren met een Microsoft app.

0 Likes
Gilbert
Experienced Meerweter

Ik geef je volledig gelijk , op dit ogenblik werken al mijn emai adressen, maar inderdaad die mail kwam bij mij over alsof je in september alleen nog outlook mails kan ontvangen. Ik begrijp ook niet hoe je mails nog veiliger kan maken dan met imap en een stevig paswoord. Ik lees op enkele sites dat het de bedoeling zou zijn om via een sms te bevestigen iedere keer dat je outlook opent , dat kan ik eerlijk gezegd niet geloven.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Zal een soort 2 staps verificatie worden  anders zal je hun product moeten gebruiken

Jij zal nu iets gebruiken dat niet veilig genoeg is

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dit is een regel tegen het misbruik maken van andermans e-mailadres voor het verzenden van spam.  Wees er maar zeker van dat dit ook zal gevolgd worden door andere e-mail aanbieders.

WG94
Professional Allesweter

@Gilbert  schreef:

Ik geef je volledig gelijk , op dit ogenblik werken al mijn emai adressen, maar inderdaad die mail kwam bij mij over alsof je in september alleen nog outlook mails kan ontvangen.

Dan moet je de mail nog eens opnieuw lezen.

Er staat alleen dat Microsoft (Outlook) adressen geïmpacteerd zijn, en dat het afhankelijk is van welke mailclient je gebruikt.

Dit heeft totaal geen impact op Telenet mail via IMAP in de Outlook desktop-app

WG94 | Krak