Beantwoorden
Dawn
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sent items synchroniseren niet met iPad/iPhone/Webmail

Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1? 
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.

Help!

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Sent items synchroniseren niet tussen iPad/iPhone/webma

71 reacties
TomasK
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ik ga mezelf moeten corrigeren ... 
Gisteren avond stelde ik vast dat ik nog op iOS 18.1.1 zat ... 
Na upgrade tot 18.3 werkt alles terug zoals voorheen

MGJP
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Zou de nieuwste update 18.3.1 eindelijk dit probleem fixen ? 🤞

BV-CV
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Yes! De installatie van update 18.3.1 heeft het opgelost. Fingers crossed dat het dit keer een blijvende oplossing is.

MGJP
Freshman Weetjesweter

Neen, is helaas niet opgelost ... telenet blijft telkens wachtwoord vragen ... dan toch een Telenet probleem ? 

Steven909
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik had al even hetzelfde probleem met de synchronisatie tussen toestellen, en op IOS duurde het lang om mails te openen (10-20 sec "laden"), ik gebruik de standaard 'Mail' app.

Na de iOS update naar 18.3.1 zag ik enkel mijn inbox nog op iOS, geen "verzonden", "spam" enz.

Ik heb vandaag mijn telenet email account volledig verwijderd op IOS (iPhone), vervolgens een hard reset gedaan en dan mijn email account opnieuw toegevoegd.

Alle mappen zijn terug zichtbaar, het synchroniseren tussen mijn verschillende toestellen (en webmail) werkt terug zoals het hoort, én de mails openen instant.

TS
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik dacht ook even dat de problemen van de baan waren, maar helaas ook met iOS 18.3.1 lukt het synchroniseren opnieuw niet meer.

Ik heb mijn Telenet account uit de Mail app op de iPhone verwijderd en vervolgens opnieuw toegevoegd (waardoor ik de verzonden mails met dit toestel ondertussen kwijt ben). Ik deed hetzelfde op mijn Mac, helaas zonder resultaat.

Wat is het verschil met een 'hard reset'?

BV-CV
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ook hier is het probleem er terug sinds 01/03/2025. Het lijkt bij elke maandwissel opnieuw op te duiken in de mailapplicatie van Apple. De Telenet mailaccount verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen. Pfff…..

MGJP
Freshman Weetjesweter

Inderdaad niet ... ik nog eens Telenet opgebeld want het is nu 100% zeker dat het GEEN Apple bug is maar een TELENET SERVER probleem, ontstaan sedert Software update iPhone IOS18 - ook de latere up-date's verhelpen het probleem niet - die ze intussen maar al te goed weten bij TELENET en zelfs telefonisch hebben toegegeven ... maar blijkbaar MAANDEN nodig hebben om het op te lossen voor hun klanten ...en eerst maanden APPLE hiervoor de SCHULD geven ...

Alle mogelijke tot nu voorgestelde oplossingen, werken niet , reeds allemaaluitgeprobeerd ...

Dus nog wat geduld hebben want TELENET beloofde zaterdag 1 Maart 2025 dat er een OPLOSSING komt 🤞🤞

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@MGJP  schreef:

want het is nu 100% zeker dat het GEEN Apple bug is maar een TELENET SERVER probleem

En hoe ben je tot die conclusie gekomen?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Het is de fout van Telenet, maar doet zich enkel voor op iOS. Ah ja...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

@sb  schreef:

Het is de fout van Telenet, maar doet zich enkel voor op iOS. Ah ja...

Ik moest hier toch even door giechelen tijdens het modereren 😋

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

RonnyP
Freshman Beetjesweter
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Beste, ik ervaar hetzelfde probleem. Toestellen van Apple up-to-date met iOs 18.3.1. Sent items staan enkel op gebruikte toestel, worden echter niet gesynchroniseerd naar overige toestellen.

Blijkbaar een terugkerend probleem met de TELENET instellingen? Of is er hiervoor ook al een oplossing?

MGJP
Freshman Weetjesweter

1/

APPLE - care nà meerdere maanden tot die conclusie gekomen nadat ze allerlei zaken hebben laten uitproberen bij de geïmpacteerde iPhone gebruikers waarbij bleek dat het voor 95 % bij Telenet abonnees was en wat bij andere gebruikers wél kon opgelost worden , dit niet 1 keer werkte bij Telenet klanten 

2/ nà meerdere tel contacten met Telenet technici , zij nu zelf moeten erkennen en toegeven dat het probleem bij henzelf ligt en o.a. , sedert IOS18, de server niet herkend wordt en dus daarom telkens opnieuw het wachtwoord wordt gevraagd en dus synchronisatie mank verloopt en het zeer lang duurt om verbinding te krijgen en mails te ontvangen ! 
En Telenet intussen honderdtal tel klachten daarvoor binnengekregen hebben en dus onderzoek opgestart hebben en moeten erkennen / bekennen dat het een Telenet bug is en misschien ook , zij het dan in veel mindere mate , bij nog andere providers 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dus het is iOS18, maar zei eerder niet iemand dat het met Blue Mail wél werkte?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
MGJP
Freshman Weetjesweter

Ik persoonlijk ben ondertussen overgeschakeld op BLUEMAIL , die automatisch ALLES gesynchroniseerde heeft ( alle mappen en alle contacten ) van mijn Telenet accounts …en ook geïnstalleerd op mijn Macboon en de synchronisatie werkt prima én mails komen razendsnel binnen , én wachtwoord wordt niet telkens niet meer gevraagd … dus werk ik via BLUEMAIL tot Telenet HUN probleem oplost …

Ik was het beu om die mank lopende synchronisatie te moeten dulden die maakte dat niet alle inkomende en uitgaande mails niet méér synchroon stonden op IPhone en MacBook !