Beantwoorden
Dawn
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sent items synchroniseren niet met iPad/iPhone/Webmail

Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1? 
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.

Help!

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Sent items synchroniseren niet tussen iPad/iPhone/webma

71 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dus nog een keer: als het met Blue Mail wél werkt, dan ligt het NIET aan Telenet, NIET aan iOS, maar aan de standaard MAILCLIENT van iOS en daar kan Telenet NIETS aan doen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TS
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik heb nog 3 andere mailaccounts en ken Blue Mail totaal niet. Ik gebruik de standaard mail cliënt omdat ik vertrouwen heb in de Apple software.

Waarom Blue Mail en geen Outlook?

Is Blue Mail compleet veilig? 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Waarom zou Blue Mail niet veilig zijn? Ik lees laatste tijd niets dan problemen met mail onder iOS. Uiteraard kan je het ook met Outlook proberen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Is Outlook veilig?

BV-CV
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Helemaal zoals verwacht: Een nieuwe maand en daar gaan we weer! Benieuwd hoelang het dit keer zal duren vooraleer het opgelost is.

Dawn
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Het begint serieus irritant te worden 🤬

TS
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tot en met maandag werkte de synchronisatie terug. Sinds april precies niet meer en ik heb nochtans geen updates geïnstalleerd. Heel vreemd dat een nieuwe maand terug problemen geeft. 

NGDM
Experienced Weetjesweter
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Mijn vader heeft al jaren zijn @telenet.be adres staan op zijn iOS mail app.

Recent melde hij me dat hij zijn uitgaande mails (verzonden via iOS) niet terugvindt op zijn PC.
Zelf gecheckt, en ook op de mailserver vind ik deze niet terug.

Settings staan correct ingesteld voor de 'verzonden mails verplaatsen naar' setting; staat op 'Sent' (niet lokaal).

Ter test, als ik op iOS dan de verzonden mail verplaats naar een andere folder, blijft die onvindbaar op server/PC.

Als ik daarentegen een bestaande 'ontvangen' mail verplaats naar een andere folder, e.g. Sent, dan zie ik die wel op de server bewegen.

Lijkt dus dat hij enkel moeite heeft met het 'nieuw' aanmaken van mails en deze naar de server te sturen.

Geen idee of ik ergens logs kan terugvinden met mogelijke foutboodschap, maar geen idee wat ik nog kan doen om te debuggen.

Heb het mailaccount al proberen verwijderen, telefoon herstart en opnieuw toevoegen zonder resultaat. 

Iemand ervaring of weet van gekend probleem? 

Alvast bedankt

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Als je even had gezocht op het forum, dan had je wel gezien dat er meer problemen zijn met iOS en IMAP (op Telenet). Je kan dan gaan discuteren of dit aan Telenet ligt of aan iOS, maar daar heb je niet veel aan. Ik zou zeggen: probeer het eens met Blue Mail (in de Apple Store). Kijk of dat wél werkt. Ik besef dat het wellicht niet fijn zal zijn voor je vader om met een nieuwe app te werken, maar de kans is groot dat het met Blue Mail wél correct zal werken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
MGJP
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Idd, ik werk nu met BlueMail en alles werkt perfect ...mijn geduld was op ! 

Bisje
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

En met IOS 18.4 opnieuw syn problemen!

vrijdag zowel bij TELENET als Apple support uur aan de lijn gehangen, Ze wijzen naar elkaar, maar dit is zoals eerder gekend een probleem tussen Telenet en Apple! Na uitvoerig schermdelen, en een paar testmails is het duidelijk. Ook Telenet webmail synchroniseert niet!

Probleem is inmiddels geëscaleerd naar 2e lijn, die mdw heeft ook mee gekeken op zowel IPad als IPhone… Vrees dat ze dit onder elkaar mogen uitvissen/oplossen. Trouwens met Gmail heb ik het sync probleem niet… Dus Telenet is minstens 1 van de oorzaken!

wordt vervolgd… maar als iemand een oplossing verneemt of kent, laat maar weten.

grt,

Bisje

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Heb je er al eens gedacht dat het probleem de mailclient zou kunnen zijn? Met Blue Mail lukt het blijkbaar, dus dat zou kunnen betekenen dat het probleem niet in iOS zelf zit. Dat webmail niet zou synchroniseren is het eerste wat ik hoor. Wat gebeurt er als je de mailclient (Apple Mail?) pauzeert en dan test met Blue Mail? Verschijnen de mails dan wél in webmail?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Bisje
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hartelijk dank voor de tip.
Maar ik betaal bij Telenet, en als klant wil ik geen andere mail gebruiken.

ik vind dat Telenet (en of Apple) maar eerst eens even moeite moeten doen om precies uit te zoeken wat het probleem is. Het is trouwens hetzelfde als ik met Gmail een mail verstuur. De mails worden wel verstuurd en ontvangen, doch zijn enkel zichtbaar in de map verstuurd mails op het toestel waarop de mail is aangemaakt. Op het andere toestel is die niet terug te vinden in de overkoepelende map ‘Alle verstuurde’

Het is blijkbaar niet de eerste keer dat het probleem zich stelt, vind gelijkaardige Posts terug eind vorig/begin dit jaar en toen was het opgelost na een update van IOS… (of communicatie tussen Telenet en Apple)

grt,

bisje

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Bisje  schreef:

ik vind dat Telenet (en of Apple) maar eerst eens even moeite moeten doen om precies uit te zoeken wat het probleem is. Het is trouwens hetzelfde als ik met Gmail een mail verstuur. De mails worden wel verstuurd en ontvangen, doch zijn enkel zichtbaar in de map verstuurd mails op het toestel waarop de mail is aangemaakt. Op het andere toestel is die niet terug te vinden in de overkoepelende map ‘Alle verstuurde’

Problemen met Gmail kan Telenet in ieder geval niets aan doen. 

Dat versterkt toch mijn vermoeden dat het een Apple Mail probleem is en geen Telenet probleem

@Bisje  schreef:

Maar ik betaal bij Telenet, en als klant wil ik geen andere mail gebruiken.

Er wordt ook enkel voorgesteld om een andere mail client te gebruiken (net zoals Apple Mail een mailclient is). De enige mailclient waar Telenet zelf ondersteuning op geeft is webmail.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
BV-CV
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Het blijft moeilijk. Apple zegt ook dat het probleem zit in de Apple mailclient maar vindt toch dat Telenet dit moet oplossen omdat het zich enkel voordoet met de domeinnaam van telenet.be. En zo blijven we bezig hé.