|
25.566
netweters
|
158.063
antwoorden
|
|
21.332
vragen
|
Goeieavond,
Ik heb mezelf een nieuwe GSM aangeschaft, en tracht mijn telenet mail terug te activeren in Microsoft Outlook.
Bij "nieuwe account toevoegen" tik ik dan mijn telenet adres in, en krijg ik steeds dezelfde mededeling "er is een fout opgetreden tijdens de verificatie, probeer later opnieuw?"
Ik krijg het maar niet voor mekaar, wat doe ik verkeerd, telenet webmail is een voorlopige oplossing, en heb nog altijd m'n laptop, maar dat is geen oplossing?
Kan iemand mij helpen?
Mvg,
John
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: "er is een fout opgetreden tijdens de verificatie..."
Als je u confortabel voelt met Outlook, gebruik die dan maar. Ga niet voor de automatische configuratie, maar kies de manuele.
Ik raad het gebruik van Oulook als mail client voor niet Microsoft mail echter af. Gebruik liever een mailclient zoals Thunderbird.
Vriendelijk bedankt, ik heb Telenet voorlopig gekoppeld aan GMail, maar eigenlijk zou Outlook 365 toch gewoon moeten werken?
Top om mee te denken...🙂
Heb je de manuele configuratie geprobeerd?
@JB Best de instellingen manueel ingeven :
Bron: Telenet website 😁
Uitgaande serverinstellingen
Authenticated SMTP
Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
Geef ons een seintje of het gelukt is.
Heb ik geprobeerd met ondersteuning van Chat GPT en Copilot, maar ik krijg steeds dezelfde mededeling "fout 5aiss" of "verificatie mislukt".
De vaakst voorgestelde oplossing is om via Gmail te werken, en dat doe ik nu ook, maar eigenlijk zou Outlook gewoon moeten werken, ik betaal immers voor een abonnement...
Dank u vriendelijk voor de tips alvast, maar het moet aan Outlook zelf liggen, als ik het programma open zie ik zelfs geen mogelijkheid om aan de instellingen te raken, enkel vier tabbladen die mekaar afwisselen met tips over de nieuwe features...
Cheers,
John
Sorry, de foutmelding is 5ssai...
Ik heb er geen idee van welke Outlook versie je hebt, er zijn er zoveel. Op het ogenblik dat je een e-mail adres wil toevoegen aan Outlook, wil Outlook alles zelf doen. Je hebt op dat ogenblik de optie om de instellingen manueel in te geven en niet Outlook te volgen.
Gmail zou ik sowieso niet gebruiken. Google zou (?) die berichten scannen. Dan ben je beter af met Thunderbird for Android of Blue Mail.
In principe zou Outlook moeten werken. Ik heb op Usenet ook een instelling moeten veranderen om SSL actief te laten. TSL 1.* werd niet meer aanvaard en nu is het TSL 3.*. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Dat ga ik zeker eens bekijken..🙂
Dank u!
John
Goeiemorgen, ja hoor, heb ik allemaal geprobeerd, altijd dezelfde foutmelding...
Dank voor het meedenken 🙂
Netjes alles gevolgd en gecontroleerd, foutmelding blijft,zal 365 eens moeten contacteren vrees ik..
Thanks 🙂
Ik denk inderdaad dat dat het probleem wel eens zou kunnen liggen, denk dat ik een web based versie heb...😢
Thanks,
Of die webbased is of niet, alle e-mail clients werken op een zelfde manier. Het zou helpen indien je een afbeelding geeft van je instellingen. Je e-mailadres (het deel vóór @telenet.be en uw wachtwoord maak je onzichtbaar. In de plaats van de afbeelding geef de naam weer van elke veld dat je invult (of automatisch ingevuld wordt) en de ingevulde waarde.